Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، آیت الله نورمفیدی در ادامه سلسله گفتارهای خود در خصوص پژوهش در نهج البلاغه به مفهوم ایمان به خدا و مراتب آن پرداخت و در این باره گفت: ایمان، باور و اعتقاد قلبی به یگانگی و عظمت خداوند است و  این محور اعتقادی همه ادیان آسمانی از بدو تا ختم میباشد.

وی با اشاره به اینکه برخی ایمان‌ها سطحی و ظاهری است، افزود: در مراتب عالی ایمان، نور اعتقاد به خدا آن ‌قدر دل انسان را روشن میکند که دیگر جایی برای تاریکی نمیماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سوم ربیع‌الثانی سالروز ورود حضرت امام حسن عسکری(ع) به گرگان، اظهار کرد: امام مژده و قول این سفر را به جعفر بن شریف جرجانی که زائر بیت الله الحرام بود داده بود و فرموده بودند، 180 روز دیگر، عصر جمعه به شهر جرجان قدم خواهد گذارد. به گفته برخی از مورخین امام حسن عسکری(ع) در چنین روزی وارد شهر گرگان شد که شایسته بود این روز به‌عنوان روز گرگان نام می‌گرفت.

وی با اشاره به‌ روز هشتم ربیع‌الثانی سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، افزود: این امام در یکی از سختترین دورانها زندگی می‌کرد. ایشان برای حفظ جان پیروان خود اعلام کردند که با من ارتباط نگیرید اما با همه محدودت هایی که امام حسن عسکری داشتند از یک سازمان تشکیلاتی برخوردار بودند که حرف‌ها و پیام‌های خود را به شیعیان انتقال می‌دادند.

آیت الله نورمفیدی حفظ جان امام زمان(عج) را یکی از مهم‌ترین مأموریت های امام حسن عسکری (ع) دانست و گفت: با توجه به اینکه دشمنان می‌دانستند که با آمدن امام زمان (عج) ظلم نابود خواهد شد تلاش داشتند تا ایشان متولد نشوند اما امام حسن عسکری (ع) مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید نسبت به ائمه اطهار آگاهی داشته باشیم و آنان را خوب بشناسیم تا بتوانیم از آنان پیروی کنیم.

آیت الله نورمفیدی همچنین میلاد حضرت مسیح را به تمام متدینان عالم تبریک گفت و خاطرنشان کرد: بهترین توصیف از مسیح در قرآن است و چنین توصیفی درباره میلاد مسیح و بزرگواری مادر او مریم (س) در انجیل هم نیامده است.

ایشان در خاتمه از خداوند خواست، نعمت شناخت ائمه (ع)، توفیق پیروی از آنان و همنشینی آنان در قیامت را به همه مؤمنان عطا بفرماید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و ششم لیگ برتر| شوک یک نیمه‌ای ذوب‌آهن به استقلال در آزادی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در پایان ۴۵ دقیقه اول ذوب‌آهن یک بر صفر برنده شود.

داور: کوپال ناظمی

اخطار: ایمان سلیمی (استقلال)

گل: مجید علیاری (ذوب‌آهن)

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، صالح حردانی، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی (۴۲- میلاد فخرالدینی)، مهرداد محمدی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی، جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو.

ترکیب ذوب‌آهن: محسن فروزان، امیرحسین جدی، محمد قریشی، محمدجواد محمدی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول چابرادزه، فریبرز گرامی، مجید علیاری، شایان مصلح، محمدحسین اسلامی و فردین یوسفی.

در حالی که استقلال بازی هجومی را در دستور کار داشت روی یک غفلت و تیزچنگی علیاری که همراه با توپ‌ربایی بود، ذوب‌آهن به گل برتری رسید. بعد از آن استقلال فشار زیادی آورد اما نتوانست گل خورده را جبران کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| شوک یک نیمه‌ای ذوب‌آهن به استقلال در آزادی
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است