Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@14:48:34 GMT

ثوابی هم وزن با زیارت امام حسین(ع)، در شهرری

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۹۸۲۷۹

ثوابی هم وزن با زیارت امام حسین(ع)، در شهرری

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت سیدالکریم(ع) مجذوب اهل بیت(ع) بودند، گفت: ثواب زیارت سیدالکریم در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی سعیدیان استاد حوزه علمیه، عصر جمعه در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان منور برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شیعیان باید یار امام زمان(عج) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبراکرم(ص) فرمودند: مردم آخرالزمان برای همه چیزشان برنامه دارند غیر از دینشان؛ رکن دین یاری امام است بنابراین هدف گذاری زندگی انسان باید معیت اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام سعیدیان با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: اگر انسان به نیت اینکه بخواهد به جایگاهی برسد که بتواند امام زمان(عج) را نصرت دهد ولی عمر او برای ظهور حضرت کفایت نکند در هنگام ظهور امام عصر(عج) به قبرش نظر کرده و او را برای یاری فرا می‌خواند تا از قبر خارج شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) الگو و اسوه‌ای تمام برای شیعیان به شمار می‌رود، اظهار داشت: امام هادی(ع) در شان ایشان فرمودند: ثواب زیارت سیدالکریم در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا است؛ حضرت سیدالکریم(ع) مجذوب اهل بیت(ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه شیعیان باید چه عملی انجام دهند که در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرند، گفت: دعا برای فرج در عصر غیبت بسیار حائز اهمیت است اما باید به این نکته توجه داشت که دعا باید به صورت خواسته قلبی انجام بپذیرد تا مستجاب شود.

حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش حقیقی انسان در سایه سار امام معصوم(ع) میسر می‌شود، عنوان کرد: انسان در هنگام دعا باید نسبت به امام معصوم احساس نیاز کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا عامل استجابت دعا است، گفت: امام زمان(عج) تنها امامی است که به باطن انسان‌ها حکومت می‌کند بنابراین برای تعجیل در فرج باید اهل تقوا بود.

وی در بخش دیگر دلسوزی و کمک به مردم را از دیگر ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دانست و اظهار داشت: ما باید دلمان برای مردم بسوزد، این مردم همان مردمی هستند که امام معصوم(ع) فرمودند: اگر می‌خواهید به ما محبت کنید نسبت به شیعیانمان محبت داشته باشید؛ امروز کمک به مردم آسیب دیده زلزله کرمانشان امری لازم و ضروری است و مسؤولان نظام به عنوان نوکران مردم باید به انجام این امر اهتمام ویژه داشته باشند و نوکری مردم را افتخار خود بدانند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۹۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمه ای از کرامات امام صادق(ع)

بخشش و بزرگواری آن حضرت

از مشکوه الانوار نقل است که مردی خدمت حضرت صادق(ع) رسید و عرض کرد پسر عمویت فلان اسم جناب تو را برد و نگذاشت چیزی از بد‎‎گوئی و ناسزا مگر آن که برای تو گفت. حضرت کنیز خود را فرمود که آب وضو برایش حاضر کند پس وضو گرفت و داخل نماز شد، راوی گفت من در دلم گفتم که حضرت نفرین خواهد کرد بر او، پس حضرت دو رکعت نماز گذاشت و گفت: ای پروردگار من این حق من بود من بخشیدم برای او، و تو جود و کرمت از من بیشتر است پس ببخش او را و مگیر او را به کردارش و جزا مده او را به عملش؛ پس رقّت کرد آن حضرت و پیوسته برای او دعا کرد و من تعجب کردم از حال آن جناب.

صدقات پنهانی و امداد از بیچارگان بصورت نهانی

ابن شهر آشوب از ابوجعفر خثعمی نقل کرده که گفت حضرت امام جعفر صادق(ع) همیانی زر به من داد و فرمود این را بده فلان مرد هاشمی و مگو کدام کسی داده. راوی گفت آن مال را چون به آن مرد دادم گفت خدا جزای خیر دهد به آن که این مال را برای من فرستاده که همیشه برای من می‎فرستد و من به آن زندگانی می‎کنم و لکن جعفر صادق یک درهم برای من نمی‎دهد با آن که مال بسیاری دارد.

عطوفت و مهربانی امام

از سفیان ثوری روایت شده که روزی به خدمت آن حضرت رسید آن جناب را متغیّرانه دیدار کرد سبب تغّیر رنگ را پرسید آن حضرت فرمود: که من نهی کرده بودم که در خانه کسی بالای بام برود، این وقت داخل خانه شدم یکی از کنیزان را که مسئول تربیت فرزند من بود دیدم که طفل مرا در بردارد و بالای نردبان است. چون نگاهش به من افتاد متحیر شد و لرزید و طفل از دست او افتاد بر زمین و مرد. تغییر رنگ من از جهت غصّه مردن طفل نیست بلکه به سبب آن ترسی است که آن کنیزک از من پیدا کرد و با این حال آن کنیزک را فرموده بود تو را به جهت خدا آزاد کردم، باکی بر تو نیست، باکی نباشد تو را.

احیاگر دین

از حضرت ابوجعفر سوالی کردند امام پس از شما کیست؟ حضرت دست بر پشت مبارک امام صادق(ع) زده فرمود سوگند به خدا این همان کسی است که باید آئین آل محمد(ع) را احیا کند.

توصیف دیگران از حضرت

طاهر، مصاحب امام ابوجعفر(ع) گفت حضور حضرتش شرفیاب بودم. جعفر وارد شد. حضرت باقر(ع) فرمود: این آقا، بهترین آفریده خداست.

تواضع در پوشش

روزی یکی از اصحاب حضرت صادق(ع) بر آن حضرت وارد شد. آن جناب پیراهنی پوشیده که گریبان او را وصله زده‎اند. آن مرد پیوسته نظرش بر آن پینه بود و گویا از پوشیدن آن حضرت آن پیراهن را تعجب داشت. حضرت فرموده چه شده تو را که نظر به سوی من دوخته‎ای؟ گفت نظرم به پینه‎ای است که در گریبان پیراهن شماست. فرمود بردار این کتاب را و بخوان آن چیزی که در او نوشته است. راوی گفت. مقابل آن حضرت یا نزدیک آن حضرت کتابی بود پس آن مرد نظر افکند در آن دید نوشته است در آن: «لا ایمان لمن لاحیاء له و لامال لمن لاتقدیر له و لاجدید لمن لاخلق له»

ایمان ندارد کسی که حیاء ندارد و مال ندارد کسی که در معاش خود تقدیر و اندازه ندارد و نو ندارد کسی که کهنه ندارد.

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد