Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی در یک پیام توییتری نوشت که جهان خواستار صلح و نه مرگ است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری، اقدام شورای امنیت سازمان ملل در وضع تحریم‌های سخت جدید علیه کره شمالی در واکنش به آزمایشات موشک‌ بالستیک این کشور را مورد تحسین قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «بی بی سی» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ در این پیام توییتری در واکنش به این اقدام شورای امنیت سازمان ملل نوشت که این رأی‌گیری اثبات کرد که «جهان صلح و نه مرگ می‌خواهد».

این قطعنامه سازمان ملل که پیش‌نویس آن را آمریکا تهیه کرده است، شامل اقداماتی برای کاهش 90 درصدی واردات بنزین کره شمالی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین و روسیه که دو شریک اصلی تجاری پیونگ‌یانگ به حساب می‌آیند نیز به نفع این قطعنامه رأی دادند.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف به نفع افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی رأی داد. جهان خواستار صلح و نه مرگ است».

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که این تحریم‌ها «پیام روشنی را به پیونگ‌یانگ ابلاغ کرد مبنی بر اینکه بی‌اعتنایی‌های بیشتر، اقدامات تنبیهی بیشتر و انزوای بیشتر را به همراه دارد».

وی کره شمالی را بعنوان «فجیع‌ترین نمونه از شرارت در جهان مدرن» توصیف کرد.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره این قطعنامه علیه کره شمالی گفت که جدیدترین اقدامات علیه کره شمالی یک «گام حیاتی» در جهت از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ بود.

وی تصریح کرد که جامعه بین‌الملل، اتحاد خود را در محکوم کردن «رفتار بی ملاحظه کره شمالی» نشان داد.

وزارت خارجه چین نیز اوضاع شبه‌جزیره کره را «پیچیده و حساس» توصیف کرد و از تمامی طرفین خواست تا «خویشتنداری کنند و تلاش‌های فعالی برای کاهش تنش‌ها صورت دهند».

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، شورای امنیت سازمان ملل باید به جلوگیری از وقوع یک درگیری در بوسنی و هرزگوین، جایی که اوضاع به سرعت رو به وخامت می‌رود، کمک کند.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «دلیل درخواست فدراسیون روسیه برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، وخامت شدید اوضاع در بوسنی و هرزگوین است. وضعیت شکننده در آن کشور در آینده نزدیک تشدید خواهد شد.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روسی در ادامه افزود: «ما اغلب می‌شنویم که شورای امنیت باید از درگیری جلوگیری کند. بسیاری از کشورها این موضوع را در راس دستور کار خود اعلام می‌کنند و دبیرکل سازمان ملل اغلب در مورد آن صحبت می‌کند. وضعیت بوسنی و هرزگوین، از نظر ما دقیقا موردی است که شورای امنیت می‌تواند نقش خود را در زمینه پیشگیری از آن نشان دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید به این وضعیت واکنش نشان دهد.»

نبنزیا ادامه داد، اعضای شورای امنیت نامه‌ای را از سوی یکی از سیاستمداران صرب بوسنی دریافت کرده تا نشست فوری شورای امنیت برگزار شود.

در این نامه آمده است: « تحولات مهمی در کشور در حال وقوع است که می‌تواند عملکرد و ثبات بوسنی و هرزگوین را تضعیف کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند