Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که انتظار می رفت یکی از مقامات بالاتر از جهانگیری به نشست سوچی برود، جهانگیری هم با استقبال معاون استاندار استان کراسنادار روسیه مواجه شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته شانزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، درشهر سوچی روسیه برگزارشد، نشستی که در آن هشت عضو و چهار عضو ناظر در مورد مسائل مختلف دستور کار اجلاس گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.

نقش اصلی و تعیین کننده را، در سازمان شانگهای، دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند. سازمان همکاری شانگهای در حقیقت ترکیب جدید سازمان «شانگهای 5» است که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت ازبکستان به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر داده شد.

علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۱۲ و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

در این نشست، مدودوف، نخست وزیر روسیه، عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، شمشاد اختر معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و ... حضور داشتند.

نکته قابل توجه در این نشست این بود که معاون اول رییس جمهور ایران ظهر امروز در بدو ورودش به فرودگاه سوچی به منظور شرکت در نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از سوی «الکسیس شوتس» معاون استاندار استان کراسنودار روسیه مورد استقبال قرار گرفت.

استقبال یک معاون استاندار در شرایطی که این نشست متعلق به سران کشورهای عضو شانگهای بوده، نکته ای خارج از عرف دیپلماسی میان کشورها بوده است.

شاید روسیه انتظار حضور مقام بالاتری نسبت به معاون رئیس جمهور به همراه وزیر در این نشست را داشت، اما استقبال خارج از عرف دیپلماتیک روسیه از جهانگیری نکته‌ای بود که از دید رسانه های ایرانی غافل ماند.


انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد