Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@12:43:23 GMT

وضعیت نامناسب گور دخمه‌های باستانی اهواز

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۱۷۲۶

وضعیت نامناسب گور دخمه‌های باستانی اهواز

مجتبی گهستونی گفت: محوطه باستانی کوهساران سال 1390 شناسایی شد و پس از آن باستان شناسان از این مکان بازدید کردند و میراث فرهنگی تایید کرد این محوطه باستانی است. یکی از باستان شناسان نیز با تایید باستانی بودن این گور دخمه ها، مقاله ای درباره آنها منتشر کرده است.

وی افزود: این محوطه باستانی در یک منطقه کوهستانی قرار دارد که شهرداری آن را تبدیل به بوستان کرده و با تلاش هایی که صورت گرفته بود، شهرداری به این محوطه تعرضی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گهستونی با اشاره به وضعیت بد این محوطه تصریح کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی این محوطه را رها کرده و شهرداری هم دیگر حاضر به هزینه در این محوطه نیست و معتقد است تنها در صورتی که میراث فرهنگی این محوطه را تعیین و تکلیف کند، به وضع آن رسیدگی خواهد شد.

وی مشخص نشدن وضعیت این محوطه باستانی را علت تعرض به آن دانست و خاطرنشان کرد: این پاس کاری بین شهرداری و میراث فرهنگی باعث شده که این محوطه رها شود و آسیب ببیند.

گهستونی درباره تعرض به این محوطه باستانی بیان کرد: در بازدید که اخیرا از این محوطه داشتم، داخل قبرها حفاری شده و بخشی از محوطه ها خاک برداری شده است. همان زمان موضوع را به شهرداری اطلاع دادم و آنها گفتند که طی نامه ای به میراث فرهنگی، موضوع را به اطلاع آنها رسانده اند.

وی با اشاره به جنبه های تاریخی دیگر این منطقه افزود: استاندار خوزستان هم به تازگی از این محوطه بازدید کرده و به شهرداری و استانداری پیشنهاد دادیم که منطقه 7 اهواز به دلیل جنبه های تاریخی می تواند تبدیل به یک محور گردشگری شود.

این فعال میراث فرهنگی منطقه 7 اهواز را منطقه ویژه ای از لحاظ جاذبه های تاریخی دانست و گفت: این منطقه بافت کم برخورداری دارد اما تعداد زیادی جنبه های تاریخی در این منطقه قرار گرفته که با ایجاد محور گردشگری در آن و احیای محوطه های تاریخی رونق اقتصادی در این منطقه ایجاد کرده است. 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد