Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: قاچاق 180 هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، عزت‌الله یوسفیان ملا در سومین جشنواره ملی برنج که در روستای هشتل بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد با بیان اینکه در کشور به جز خودرو، هر نوع کالایی دیگری قاچاق انجام می‌شود، اظهار کرد: 200 هزار تن برنج از هندوستان خرید شد که پس از بارگیری از هند به دبی منتقل و 20 هزار تن از گمرک به صورت قانونی و مجاز وارد ایران و 180 هزار تن به‌صورت قاچاق وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این حجم از قاچاق نمی‌تواند توسط کولبران صورت گرفته باشد، افزود: قاچاق 180 هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات به‌صورت قاچاق دو ضربه اساسی به کشور می‌زند، تصریح کرد: در واردات به صورت قاچاق، هیچ هزینه گمرکی پرداخت نشده و برای کشور درآمد حساب نمی‌شود و در موضوع دوم این مهم برای تاجر درآمد حساب نشده و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کند.

یوسفیان با بیان اینکه برنج گران است که این مهم را قبول داریم اما با هزینه گندم مقایسه کنید که در چند سال اخیر قیمت آن افزایش زیادی داشت، متذکر شد: اگر قیمت برنج کاهش یابد کشاورز نابود می‌شود و دولت سال گذشته وارد میدان شد و برنج را از کشاورزان خریداری کرد که با اقدامات انجام شده امسال هم این اتفاق خواهد افتاد و به قمیت خوبی برنج کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنج‌های کشور در کارخانه‌های شالیکوبی انبار شده‌اند اما برنج قاچاق وارد شد، ادامه داد: مصرف سالیه برنج در کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است که ما 2 میلیون تن تولید برنج در کشور داریم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه اگر از برنج ایرانی حمایت شود آن را به محصول تزیینی تبدیل می‌کردند تا همیشه وارداتی شود، گفت: در این امر خود کشاورزان نیز همت کنند و در جهت تبلیغ تولید خود با همراهی مسئولان امر گام موثری بردازند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی