Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با اشاره به ردیف اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی به طرح بن- بروجن در لایحه بودجه ۹۷، گفت: با مخالفت و پیگیری‌های قانونی طرح بن – بروجن در محدوده استان اصفهان متوقف شد اما این طرح همچنان در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه طرح بن- بروجن و ۴۲ طرح دیگر در چهارمحال و بختیاری خارج از سقف تخصیص این استان است، اظهار کرد: اگر آوردِ آب حوضه زاینده‌رود ۲۲۶۸ میلیون مترمکعب باشد سقف تخصیص آب استان چهارمحال و بختیاری ۲۳۷ میلیون متر مکعب است اما اکنون میزان آورد آب این حوضه بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطابق پیش بینی‌های صورت گرفته آورد آب حوضه زاینده‌رود کمتر از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: هم اکنون آورد آب زاینده رود حدود ۴۰ درصد میزان آوردِ واقعی این حوضه است و اگر طرح بن- بروجن و ۴۲ طرح دیگر استان چهارمحال و بختیاری اجرا شود از سقف ۲۳۷ میلیون مترمکعب سقف مشخص برای این استان بیشتر خواهد شد.

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای طرح بن- بروجن و ۴۲ طرح دیگر آبرسانی به چهارمحال و بختیاری مغایر مصوبه‌های شورای عالی آب، شورای امنیت کشور و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود است، تصریح کرد: طرح بن - بروجن در ذات خود غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه طرح بن- بروجن برای مدتی بدون هماهنگی قانونی در اراضی استان اصفهان اجرا می‌شد، گفت: با مخالفت و پیگیری‌های قانونی طرح بن – بروجن در محدوده استان اصفهان متوقف شد اما این طرح همچنان در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

امینی با انتقاد بر کوتاهی وزارت نیرو برای برخورد با طرح‌های مغایر مصوبه ۹ ماده‌ای شورای هماهنگی آبریز حوضه زاینده‌رود، اظهار کرد: متاسفانه وزارت نیرو مکاتبه‌های پنهانی و برخلاف قوانین و مصوبات شورای عالی آب برای اجرای طرح‌های آبرسانی به چهارمحال و بختیاری دارد. اکنون که این پروژه‌ها اجرا نشده وضعیت زاینده‌رود این گونه بحرانی است و در صورت اجرا شرایط این رودخانه وخیم‌تر خواهد شد.

وی یادآور شد: مجموع برداشت آب طرح بن – بروجن و ۴۲ طرح آبرسانی چهارمحال و بختیاری بعد از اجرا حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب خواهد بود.

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان افزود: متاسفانه با لابی‌گری‌های صورت گرفته در لایحه بودجه ۹۷ برای طرح بن- بروجن رقم ۳۲ میلیارد تومان برای پروژه تامین آب شرب و صنعت محور بن-بروجن در نظر گرفته شده همچنین در قالب تبصره ۱۹ لایحه پیشنهادی، به دولت اجازه داده شده مبلغ ۱۲۸میلیارد تومان به پروژه محور بن-بروجن  از سایر منابع اعم از تسهیلات بانکی و...  اختصاص دهد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان