Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تامین ۱۵۰۰تن میوه شب عید برای استان مرکزی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۰۰تن خریداری شده و یک هزار تن نیز در مرحله عقد قرارداد است.

محمود نعمتی در گفت‌ و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: در راستای کنترل و تنظیم بازار شب عید برای خرید و دپوی دو نوع میوه سیب و پرتقال برنامه ریزی لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: تاکنون برای خرید برخی میوه ها به مرحله عقد قرارداد و برای برخی از آنها به خرید میوه رسیده ایم، درحال حاضر به میزان ۵۰۰ تن سیب برای تزریق به بازار شب عید خریداری کرده ایم که بخشی از آن در سردخانه های محل خرید نگهداری می شوند و بخشی از آنها نیز به استان مرکزی منتقل می شوند.

نعمتی خاطرنشان کرد: تاکنون در راستای خرید پرتقال برای شب عید موفق به عقد قرارداد به میزان هزار تن شده ایم که این تفاهم تنها در قالب قرارداد است، همچنین سیب های این طرح از شهرستان ورامین و پرتقال های مذکور در قرارداد از شهرهای شمالی کشور خریداری می شوند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: مجموعه تعاون روستایی به عنوان مباشر و مجری این طرح انتخاب شده که وظیفه توزیع این اقلام را در بازارهای هدف بر عهده دارد، همچنین به ازای خرید هر کیلوگرم سیب مبلغی معادل یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت کرده ایم اما تاکنون قیمت نهایی برای توزیع در میان مصرف کنندگان مشخص نشده، زیرا باید سایر هزینه های مربوطه نیز احتساب شوند.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای شب عید نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برپا کنیم و باتوجه به اینکه این نمایشگاه در سنوات گذشته ۱۰ روز پیش از عید برگزار می شد پیش‌بینی می کنیم که امسال نیز بتوانیم در این تاریخ این نمایشگاه را برپا کنیم، البته تصمیم برگزاری این نمایشگاه تاکنون قطعی نشده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی عنوان کرد: پیش‌بینی و تصمیم ما بر برگزاری این نمایشگاه عرضه کالا است و تصمیم داریم در صورت برگزاری، این نمایشگاه محلی برای ارائه کالا توسط تولیدکنندگان و نمایندگان تولیدکنندگان داخل استانی باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال