Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:24:01 GMT

شاخص آسیب‌های اجتماعی استان سمنان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۴۷۵۸

شاخص آسیب‌های اجتماعی استان سمنان رو به کاهش است

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه اعتیاد، طلاق، فقر، تکدی‌گری، حاشیه‌نشینی و بدحجابی گفت: شاخص‌های استان در این حوزه‌ها رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز صبح شنبه در جلسه کارگروه امور جوانان استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه سمنان در شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی رو به بهبود است، تأکید کرد: یکی از دلایل این کاهش مقوله فرهنگی و آموزشی است اما عمده آن به تلاش انسان‌های دلسوز با همکاری دستگاه‌های مرتبط با این مقوله بر می‌گردد چراکه برای کاهش معضلات اجتماعی اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جامعه اسلامی ما نباید معتاد، طلاق، زندان، رشوه و رشوه‌خواری داشته باشیم چراکه ما داعیه شیعه راداریم و این امر زیبنده کشورمان نیست لیکن برای پیشگیری و مقابله و کاهش این آسیب‌ها در استان باید تلاش جدی شود کما اینکه تلاش‌های خوبی نیز تاکنون صورت گرفته است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه اگر ما نسبت به جامعه خود را مسئول بدانیم، بسیاری مشکلاتمان حل می‌شود، گفت: خداوند متعال برای انسان‌ها خوبی و خیرات را طراحی نموده است و هرچه خوبی است با عنایت و تدبیر خودمان است و تمام مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و بی‌سامانی‌ها در جامعه نیز از سوی خود ما محسوب می‌شود و علاج آن به دست خود انسان است چراکه مسئولیت همه امور با ما بوده که باید این امر خطیر را موردتوجه قرار دهیم.

خباز درتانید بر ضرورت مشارکت مدنی و عمومی در رفع معضلات اجتماعی به‌خصوص در حوزه جوانان، تأکید کرد: اینکه ما دست‌به‌کاری نزنیم و ریسک نکنیم هرگز موفقیتی ایجاد نخواهد شد از سوی دیگر باید گفت استان سمنان به دلیل همدلی، هماهنگی و همراهی مسئولان در اغلب امور بسیار موفق بوده است که این اهمیت مشارکت و احساس مسئولیت را نشان می‌دهد.

وی یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی را فساد در دستگاه اداری و اجرایی دانست و افزود: استان سمنان در سلامت اداری مقام اول را دارد ما در مقایسه با استان‌های دیگر باید کار بیشتری انجام بدهیم تا بتوانیم به خواسته اصلی شهدا جامعه عمل بپوشانیم.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، مقوله قناعت را نیز موردتوجه قرارداد و بابیان اینکه اگر جوانان ما قناعت‌پیشه کنند برخی مشکلات به‌ویژه در حوزه اقتصادی برایشان پیش نخواهد آمد، افزود: امید است تلاش‌های بیشتری در امر ساماندهی امور جوانان انجام گیرد، نباید به داشته‌ها قناعت کنیم.

خباز به‌ضرورت رسیدگی به امورات جوانان نیز تأکید کرد و گفت: زمانی مناسب برای رسیدگی به امور جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی  باید اختصاص یابد تا فاصله بین دستگاه‌ها و جوانان کمتر شود و از سوی دیگر جوانان نیز راغب باشند تا مسائلشان را با مدیران در میان بگذارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا