Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که 30 آذرماه، در بندرعباس برگزار شد، گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و اینکه فضای مجازی امروز بخشی از زندگی مردم است و آسیب‌های خاص خود را هم دارد، عنوان اجلاس امسال را «نماز و فضای مجازی» انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما برای این اجلاس دو هدف را دنبال می‌کردیم، یکی اینکه تولید محتوا برای فضای مجازی داشته باشیم و دوم اینکه بتوانیم این محتوا را به خوبی در میان همه اقشار مردم توزیع کنیم. از سال گذشته که پیگیری اجلاس بیست و ششم را آغاز کردیم، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی به فراخوان علمی ما واکنش نشان دادند و موفق شدیم حدود 10 هزار محتوای نمازی در فضای مجازی همچون نرم‌افزارهای کاربردی، فیلم‌های کوتاه، اینفوگرافی‌ها، عکس‌نوشته‌ها، پادکست‌های صوتی، اپلیکیشن‌ها و استیکرها را تولید کنیم. این اقدامات در زمینه سخت افزاری و نرم‌افزاری خیرات و برکات بسیاری داشت و یک جریان‌سازی انجام شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: طی یک سال گذشته، بیش از 100 کارگاه علمی و نشست‌ تخصصی در 30 استان کشور برگزار کردیم که در آن نشست‌ها، اساتید شناخته شده، ضمن بررسی فرصت‌‌ها و تهدیدهای موجود در فضای مجازی، برای اینکه چگونه نوجوانان را با سلاح نماز از آسیب‌های فضای مجازی دور نگاه داریم، راهکار ارائه کردند.

مظفر تصریح کرد: یک بخش دیگر از فعالیت ما نظارت بر دستگاه‌ها بود؛ حدود 680 تفاهم‌نامه بین ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی کشور به امضا رسید، چهار هزار برنامه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مد نظر قرار داده شد و در نهایت نیز نتیجه این شد که هزار و 130 باب مسجد و نمازخانه تعمیر، تجهیز و بهینه‌سازی شد. همچنین طی یک سال اخیر یک میلیون نفر آموزش نمازی دریافت کردند، 350 مقاله کاربردی در موضوع نماز تولید و 800 هزار جشن تکلیف برگزار شد. 500 مورد تشویق و 108 مورد نیز تذکر برای کم کاری داشتیم، همچنین 20 عنوان کتاب جدید در قالب فضای مجازی، قصه، شعر و ... برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان، آقایان و بانوان انتشار یافت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز گفت: در این اجلاس دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند که در سخنرانی‌های خود، تعهداتی را برای ترویج اقامه نماز اعلام کردند، بنده گزارشی از عملکرد یک ساله ستاد ارائه کردم و سه نفر از افرادی هم که تجربه موفقی در ترویج مؤثر نماز داشتند، برنامه‌های خود را معرفی کردند. در پایان نیز حجت‌الاسلام قرائتی نکاتی را متذکر شدند.

مظفر همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که در ابتدای اجلاس قرائت شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام حکیمانه خود از همه مدیران، مسئولان و معلمان خواستند تا همه امکانات مادی و معنوی خود را به صورت گسترده برای ترویج نماز اختصاص دهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حضور وزیر آموزش و پرورش در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز، تفاهم‌نامه‌ای برای ترویج تولیدات ستاد اقامه نماز در مدارس منعقد شده است یا خیر؟ گفت: ما در ابتدای هر سال، یک تفاهم‌نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش منعقد می‌کنیم که برای سال آینده حتما مدنظر داریم ترویج تولیدات ستاد اقامه نماز در مدارس را در یکی از بندهای این تفاهم‌نامه قید کنیم. در پایان سال جاری نیز جلسه هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور را داریم که در آن ضمن مذاکره و مشورت با هیئت امنا، عنوان اجلاس سال آینده و نیز محل برگزاری آن را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری اجلاس بیست و ششم چه تأثیرات مثبتی بر فضای اقامه نماز در شهر بندرعباس داشت؟ گفت: استان هرمزگان از سه ماه قبل، درگیر اجلاس بود و در سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش، ارشاد و صدا و سیمای استان یک موج نمازی به وجود آمد. از 10 روز پیش از اجلاس سراسری، 10 نفر از اساتید مرکز تخصصی نماز قم به بندرعباس رفتند و برای گروه‌های مردمی، ادارات و کارکنان، تبلیغ و ترویج اقامه نماز را داشتند؛ طبیعتا طی این فرآیند، مساجدی هم که آن جا باید ساخته شود و امکانات و تجهیزاتی که مورد نیاز است، شناسایی می‌شود و خیرات و برکاتی را به طور خاص نصیب استان میزبان می‌کند.

یادآوری می‌شود، بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی»، پنج‌شنبه، 30 آذرماه، با حضور فعالان اقامه نماز و مدیران ارشد استانی و کشوری در شهر بنرعباس برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه   07اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه ها؛    سردار رحیم جهانبخش  فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی