Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان؛ 14 نفر در گیلان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جانشان را از دست دادند.

مهدی قربانی ثمین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد افراد فوت شده به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، 13 نفر مرد و یک نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از این تعداد پنج نفر در شهرستان تالش، چهار نفر در لنگرود، چهار نفر در رشت و یک نفر در شهرستان لاهیجان به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
قربانی ثمین ضمن هشدار نسبت به مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بیان کرد: مردم ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و مناسب، نسبت به تهویه مناسب فضا و خروجی دود وسایل گرمایی توجه داشته باشند، زیرا کوچکترین سهل انگاری دراین باره می تواند منجر به تجمع گاز در فضاهای بسته و مخاطرات جدی از جمله مرگ افراد شود.
گاز مونواکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود.
بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل اصلی مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن است.
علایم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن می تواند شبیه علایم آنفلوآنزا باشد و اکثر افراد در این وضعیت تصور می کنند دچار سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا شده اند.
سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، خواب آلودگی، تندتند نفس کشیدن و حتی بی قراری از علایم مهم و اولیه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.
سال گذشته، 15 نفر در اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان گیلان جان خود را از دست دادند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟

علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت
  • جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی
  • فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت
  • نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟