Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:13:10 GMT

زنجان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۰۱۷۴۹

زنجان در هفته ای که گذشت

زنجان - ایرنا - بهره برداری اتاق نمک چهرآباد و بهره برداری از نخستین مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور از مهمترین رویدادهای هفته گذشته زنجان بود.

به گزارش ایرنا، با حضور مسئولان کشوری و استانی نخستین مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور در زنجان به منظور نظارت تصویری برخط بر آثار تاریخی و فرهنگی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** اتاق نمک چهرآباد با کارکرد درمانی در مجموعه بنای تاریخی کشتارگاه زنجان به بهره برداری رسید.

**مدیرکل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای زنجان: 50 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات، در سن جوانی هستند که به دلیل رعایت نکردن اصول رانندگی صحیح سوانح جاده ای اتفاق می افتد.

**مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان: برای ارتقای مهارت شغلی در نسل جدید، تا کنون آموزشگاه های غیردولتی برای بیش از یک میلیون نفر ساعت در زنجان آموزش ارایه داده اند.

**فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان: بیش از سه هزار و 524 هکتار از زمین ها ملی در استان زنجان طی 375 مورد عملیات از دست متصرفان ثروت ملی خارج و از تصرف آن پیشگیری شد.

**به گفته ی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، بیش از 100 پزشک نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به‌منظور کمک مددجویان با این نهاد همکاری می کنند.

**مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان: تیم پیام نور ابهر موفق به کسب مقام دوم جشنواره شتاب ملی ( شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده ) شد.

**رئیس انجمن داروسازان زنجان: ادامه روند طولانی بدهی دولت به داروخانه های زنجان، سبب شده این واحدها در معرض ورشکستگی مالی قرار بگیرند.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان: از زمان آغاز ثبت نام برای طرح کارورزی تاکنون سه هزار و 690 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه مربوط به این طرح ثبت نام کرده اند.

**رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در مراسم افتتاح ساختمان بازرسی زنجان: امروز شاهد مسابقه دادن برخی گروه ها و جناح های سیاسی در بدنام کردن رقیب با سیاه نمایی هستیم، به طوری که دروغ و راست را قاطی می کنند تا بتوانند طرف مقابل را بزنند.

** رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان: این استان طی 9 ماهه امسال میزبان ٤٤ نمایشگاه هنرهای تجسمی در فرهنگسراها و گالری‌های هنری بود.

** رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان: 12 هزار و 375 میلیارد ریال مجموع بودجه پیش بینی شده برای این استان در لایحه بودجه سال 97 است.

** مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان: طی سال گذشته یک هزار و 485 مورد ازدواج دختران زیر سن 14 سال در این استان ثبت شد که 47 مورد از آنها به طلاق منجر شده است.

** مدیر فرودگاه زنجان: پروازهای این فرودگاه به مقصد کیش با چهار پرواز از هفته آینده آغاز می شود.

** معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان: نرخ تورم در این استان طی آبان امسال به 7.8 درصد رسید که نسبت به مهر و شهریور هیچ تغییری نداشته است.

**شهردار زنجان: شهرداری نمی تواند پروژه برزمین مانده سبزه میدان را بر اساس طرح قبلی اجرا کند مگر آنکه این طرح پس از تصویب، کوچک سازی شود و علاوه بر آن نهادهای متولی امر نیز مشارکت داشته باشند.

**مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی زنجان: با کمک ستاد دیه کشور و استان، خیرین زنجانی و گذشت شاکیان، امسال 262 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

**مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای زنجان: طی سالجاری با توجه به افزایش آگاهی جامعه و فرهنگ سازی بهتر، اعضای 20 بیمار مرگ مغزی در زنجان اهدا شده است.

**مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی زنجان: امسال بیش از 300 بیمار سکته مغزی با اقدامات پزشکی درمانی، از مرگ و عوارض جانبی سکته، نجات پیدا کردند.
/60853216
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • افزایش دمای هوای در زنجان