Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تاکید کرد: دانشجویان غیر ایرانی، سرمایه‌هایی هستند که موجب گسترش نگاه درست به اسلام، ایران و تشیع خواهند شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین سالار آملی در بازدید و دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به رسالت این دانشگاه در ترویج دین‌شناسی گفت: ارتباط علمی بیشتر با دانشگاه‌های غیر ایرانی به ترویج بیشتر اسلام می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان غیر ایرانی، سرمایه‌هایی هستند که موجب گسترش نگاه درست به اسلام، ایران و تشیع خواهند شد. از این منظر، کشورهایی برنده هستند که تلاش بیشتری برای جذب دانشجوی بین‌المللی داشته باشند.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در ادامه این دیدار، سه محور مهم را برای فعالیت‌های آتی دانشگاه ادیان و مذاهب برشمرده و گفت: تعیین محدوده و مشخص‌کردن اولویت همکاری با کشورهای هدف، تدوین نقشه راه همکاری‌های بین‌المللی و تبلیغ صحیح فعالیت‌های علمی از ضروریات توسعه همکاری در حوزه بین‌الملل است.

دکتر نوابی، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار گفت: رسالت دانشگاه، تربیت نیروهای انسانی متخصص برای اشتغال در دانشگاه‌های غیر ایرانی است. دانشگاه ادیان نه برای ایران بلکه برای دنیای خارج از ایران طراحی شده است و ما در دانشگاه ادیان به دنبال ایجاد ارتباط با ادیان ابراهیمی و غیر‌ابراهیمی هستیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشجویان غیر‌ایرانی گفت: باید منابع مالی بیشتری برای جذب دانشجو هزینه شده و این برنامه جزو اولویت‌های همکاری علمی بین‌المللی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت هدف‌مندی رابطه با کشورها افزود: اولویت همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب، کشورهای مسلمان و در میان کشورهای مسلمان، کشورهای همسایه هستند اگر چه ظرفیت‌های خوبی در پذیرش دانشجوان غیر‌مسلمان نیز داریم.

در این دیدار، دکتر کوهیان، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و معاونان پژوهشی، آموزشی، اداری و مالی و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشتند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز