Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که جنگ در افغانستان وارد هفتمین سال خود می‌شود، اما هنوز صدای پرواز جنگنده‌های نظامی بر فراز آسمان پایگاه هوایی بگرام ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اعلام استراتژی دونالد ترامپ درباره افغانستان این تحرکات در پایگاه‌های دیگر در قندهار و جلال آباد ادامه دارد.

اگرچه جنگ‌های میدانی بیشتر به نیروهای دولت افغانستان سپرده شده است، اما پس از اعلام استراتژی جدید افزایش قابل توجه حملات هوایی علیه طالبان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تنها نیروی خارجی در افغانستان است که حملات هوایی را به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان داعش و طالبان انجام می‌دهد.

در همین راستا تنها در ماه سپتامبر ۷۵۱ موشک و بمب در حملات هوایی استفاده شده است.

این رقم نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی حملات و بمباران‌ها نسبت به ماه اوت بوده و بیشترین حملات از اکتبر سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد.

در همین راستا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: استراتژی جدید ترامپ باعث ایجاد تغییراتی در رفتار طالبان شده است. اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به من اطلاع داده است که در سال ۲۰۱۷ بیشتر رهبران ارشد طالبان را خنثی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون طالبان درباره آینده خود سوالاتی را مطرح می‌کند. امید ما این است که در نهایت دشمن از درگیری‌ها خسته و مذاکرات آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری