Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سنجابی معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهدر بازدید از معاونت استاندارد قصرشيرين و نمایندگی استاندارد مستقر در پايانه پرویزخان نحوه خدمت رسانی سامانه صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد كه در طَي يكسال گذشته راه اندازي شده است را از نزديك پيگيري و افزودند: بهره گیری از این سامانه تاثیر بسيار زیادی در ارائه خدمت به تجار، تسریع در روند صدور كالاهاي صادراتي و وارداتي و تعامل با گمركات مرزي استان خواهد داشت، ضمن اينكه گام مهمی در جهت پیشبرد اهداف دولت الکترونیک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در دیدار و گفتگو با فرماندار شهرستان قصرشیرین، ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان و دلجويي از ايشان افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی در حوزه هاي سلامت و ایمنی آحاد جامعه به دنبال ترويج وتعالي كيفيت مي باشد.

سنجابی با اشاره به زلزله اخير استان و خسارتهاي وارده افزود: عدم نظارت فني و اصولي و نيز رعايت نكردن معيارهاي استاندارد يكي از دلايل عمده آسيب پذيري بيشتر ساختمان ها در برابر زلزله مي باشد و با عنايت به اينكه اكثر مصالح ساختماني مشمول مقررات استاندارد اجباري است، اميدواريم به هنگام بازسازي مناطق زلزله زده، در تامین مصالح ساختمانی از فرآورده هاي كيفي و استاندارد استفاده شود.


فرامرز اکبری، فرماندار شهرستان قصرشیرین در دیدار با معاون سازمان ملی استاندارد، ضمن تقدیر از فعالیت های موثر استاندارد در استان کرمانشاه، افزود: با توجه به اهمیت موضوع استاندارد و تاثیر گذاری مستقیم آن بر مقاوم سازی ابنیه پیشنهاد می شود که سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی بر فرآیند بازسازی مناطق زلزله‌زده در مرحله اجرا و ساخت پروژه های در حال ساخت، نظارت عالیه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت استاندارد بر کیفیت کالاهای صادراتی گفت: با بازگشایی مجدد مرز پریوزخان، به منظور توسعه بازارهای صادراتی در کشور عراق، باید توجه ویژه ای به كيفيت کالاهای صادراتی و وارداتی ازسوي صادركنندگان ومتوليان امرصورت گيرد زیرا که صدور کالاهای غیراستاندارد به بازار هدف مي تواند در دراز مدت لطمه جبران ناپذيري به اعتبار توليدات صادراتي جمهوري اسلامي وارد نمايد.


در ادامه این ديدار، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به توجه جدي سازمان ملي استاندارد به امر كيفيت مصالح ساختماني افزود: پس از وقوع زلزله به منظور كنترل كيفيت مصالح ساختماني مورد نياز جهت بازسازي مناطق زلزله زده ،اين اداره كل کلیه واحدهای تولید كننده تحت پوشش رابه صورت ويژه مورد بازرسي و ارزيابي كيفي قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه صنعت ساختمانی تعداد 130 واحد تولیدي فعال تحت پوشش این اداره کل می باشند، افزود: خوشبختانه تاكنون تعداد ١٠٠پروانه کاربرد علامت استاندارد براي فرآورده هاي اين واحدها صادر شده است که ليست آنها به دستگاههاي متولي ازجمله استانداري، بنياد مسكن استانهاي معين مستقر در مناطق زلزله زده و فرمانداري هاي تابعه اعلام گرديد.

مدیر کل استاندارد استان ضمن اشاره به اینکه تعداد ١٧ واحدتوليدكننده بتن آماده و شن و ماسه استاندارد نيزدر مناطق زلزله زده غرب استان فعاليت دارند، بیان نمود: انتظار می رود پیمانکاران و دستگاه های متولي از حداکثر ظرفیت اين واحدهاي توليدي دربازسازي مناطق زلزله شده، به منظور افزایش رونق اقتصادی و حمایت از تولید استان استفاده نمایند.

انتهای پیام/ز

پیمانکاران و دستگاه های متولي از حداکثر ظرفیت  واحدهاي توليدي استفاده کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند