Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا در گزارشی نوشت "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در پی توافق با یکی از ثروتمندترین شاهزاده های بازداشتی سعودی است تا او را در ازای پرداخت میلیاردها دلار باج دولتی از بازداشت آزاد کند.

به گزارش خرداد بر اساس این گزارش، "ولید بن طلال" ثروتمندترین شاهزاده عرب که ثروت او بالغ بر 20 میلیارد دلار است در حال مذاکره با دولت سعودی برای توافق بر سر مبلغی برای آزادی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولید در اوایل ماه نوامبر سال جاری به همراه دهها تن دیگر از شاهزاده ها و مقامات متنفذ سعودی به اتهام فساد اقتصادی دستگیر و در هتل "کارلتون ریج" ریاض تحت بازداشت است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع، مقامات دولت سعودی در پی ایجاد فشار به ولید 62 ساله هستند تا در ازای دریافت سهامی به ارزش 6 میلیارد دلار از " هلدینگ سلطنتی" او را از بازداشت آزاد کنند. گفته می شود ولید مالک سهامی به ارزش 9 میلیارد دلار از این شرکت بزرگ سعودی است.

تصویر "ولید بن طلال" روی جلد مجله "فورچون" آمریکا

شرکت "هلدینگ سلطنتی" از زمان بازداشت ولید حدود 14 درصد از ارزش سهام خود به مبلغ 8.7 میلیارد دلار را در بازار از دست داده است.

"ولید بن طلال" مالک و سهامدار دهها شرکت بزرگ بین المللی از رسانه گرفته تا هلدینگ های بزرگ اقتصادی و شرکت‌های ساخت و ساز است.

گفتنی است کمتر از 1 ماه پیش نیز شاهزاده "متعب بن عبدالله" فرزند پادشاه سابق سعودی که او نیز در بازداشت بود، با پرداخت 1 میلیارد دلار به عنوان جریمه فسادهای اقتصادی خود از بازداشت کمیته مقابله با فساد که تحت ریاست محمد بن سلمان است، آزاد شد.

 وال استریت ژورنال همچنین از اختلافات شدید بین ولید و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خبر داده و نوشته پیشتر ترامپ – در دوران پیش از ریاست جمهوری- این شاهزاده سعودی را به نابود شدن تهدید کرده است.

گفتنی است "طلال بن عبدالعزیز" پدر ولید یکی از شاهزادگان مغضوب هیات حاکمه سعودی محسوب می شود که پیشتر در دهه 1960 میلادی به دلیل اختلافات فکری با هیات حاکمه سعودی از سوی دولت عربستان طرد شده است. طلال دارای دیدگاه های لیبرال بود و خواستار اعمال اصلاحاتی اساسی در ساختار حاکمیت سعودی شده بود.

منبع: عصرایران برچسب ها: جزئیات ، باج گیری ، ولیعهد سعودی ، ثروتمند

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت

ایتنا - ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.
سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

دیگر خبرها

  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر