Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به بحث آمایش در سطح کشور گفت: فعالیت محوری، الگوی اصلی در برنامه آمایش سرزمینی استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمید رضا نصیری زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد امروز (2 دی) در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع « آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال 1397 کل کشور» گفت: تاکید مقام معظم رهبری با اعضای هیات دولت تلاش در راستای آماده شدن سند آمایش است و اعتقاد ما این است که این سند زمانی کارساز است که مشارکت تمامی افراد جامعه و به خصوص صاحب نظرات را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم دولت موظف است سند آمایش را در سال اول آن آماده و به مجلس تقدیم کند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که پایه و اساس توسعه، فرهنگ است و تمامی مباحث ما نیز بر روی فرهنگ ناب اسلامی تاکید داریم.

 

نصیری زاده بیان کرد: ما سال 1327 در کشور برنامه ریزی را شروع کرده ایم و 12 برنامه داشته ایم که شش برنامه قبل از انقلاب و 6 برنامه نیز پس از انقلاب بوده است که سابقه 50 ساله در این بخش داریم.

 

وی ادامه داد: عمده برنامه ریزی ما در این پنج دهه آمایش سرزمین، کالبدی و توسعه بوده است که متاسفانه برنامه های فرهنگی به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: ما به لحاظ برنامه ریزی پس از خرد و کلان و توسعه ای به مرحله ای به نام آمایش می رسیم که برنامه های بسیار کلی است و به نظم در آوردن هدف اصلی آن است.

 

نصیری زاده تصریح کرد: بهینه ترین وضعیت از سرزمین و امکانات و بالاترین بهره وری به عنوان هدف اصلی در آمایش سرزمینی است و در استان ها نیز این امر پیگیری می شود.

 

وی گفت: ما سه عنصر اصلی آمایش انسان، فضا و فعالیت داریم که با توجه به آن انواع مختلفی تقسیم بندی کرده ایم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد گفت: در استان یزد ما به لحاظ محیطی شرایط مناسبی نداریم ولی از دیر باز مردم این استان با قناعت و سخت کوشی زمینه های آبادانی را ایجاد کرده اند و در نقاط مختلف کشور نیز این سخت کوشی را دنبال کرده اند.

 

نصیری زاده گفت: اگر امروز یزد جهانی شده به دلیل معماری و شهرسازی و بافت تاریخی و نوع حیات گذشتگان ما بوده است.

 

وی گفت: الگوی ما در آمایش سرزمین در استان یزد فعالیت محور است تا بهترین بهره وری را با فعالیت ها در مکان های استانی داشته باشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد ادامه داد: تناسب با خصوصیات جمعیت و جوامع استان یزد، تناسب با اقلیم و محیط جغرافیا، بهره برداری مناسب و قابلیت های ذاتی و اکتسابی استان و تناسب با اصول آمایش سرزمین به عنوان سلسله مراتب اهداف و معیارهای اصلی گزینش نهایی فعالیت های چشم انداز استان یزد است.

 

نصیری زاده گفت: ما در تدوین سند آمایش چشم انداز در نظر گرفته ایم و برای توسعه 20 ساله آینده استان نیز برنامه ریزی انجام می شود.

 

وی افزود: برای اولین بار در تدوین سندهای آمایش در استان یزد به مقوله جمعیت توجه شده است و در بسیاری از حوزه های نیز مسائل پدیدار شناسی را مورد توجه قرار داده ایم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد  بیان کرد: سند آمایش مهمترین سند توسعه کشور است که انتظار ما همراهی و ارائه نظرات به این بخش است.

 

نصیری زاده بیان کرد: ما اعتقاد داریم شورای فرهنگی میتواند بسیار اثر گذار باشد که ما تقاضا داریم که بر روی این سندها فکر شود.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور

قنبرپور رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جلسه کارگروه تاد ( توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان) از ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برای مشترکان خانگی و کسب و کار‌ها خبرداد و گفت: ازاین رقم تاکنون هفت میلیون پورت اجرایی شده و ۷۰۰ هزار دسترسی نیز برقرار شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم به اتمام برسد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تاکنون برای طرح فیبر نوری کشور FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) نه اپراتور فعال شده است که در نتیجه اجرای طرح سرعت ارتباط تا هزار مگابایت خواهد رسید.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طبق برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد کشور از اقتصاد دیجیتال باید ۱۵ درصد افزایش یابد و بهمین علت این پارک با برنامه‌های متنوع همچون توسعه انسانی اقتصاد دیجیتال و افزایش زیرساخت‌ها و پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات درصدد تحقق این امر است.

اکبر قنبر پور راه اندازی و سرعت بخشی به فعالیت پارک فناوری اقتصاد دیجیتال در استان سمنان برای استقرار واحد‌های فناور دانشگاه سمنان و با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ازجمله اقدامات اجراشده برشمرد

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از اجرای مرحله جدید برنامه گرنت رشد (gerante) در کشور توسط پارک فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هم خبرداد و گفت: فراخوان این برنامه در خرداد ماه امسال اعلام می‌شود و انتظار می‌رود استان سمنان در این خصوص مشارکت فعالی داشته باشد.

رئیس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات در باره گرنت فاوا گفت: بسیاری ایده هادر مرحله‌ای هستتند که علاوه بر منابع مالی صاحبان ایده و اطرافیان به منابع دولتی و بازاریابی نیز نیاز دارند وبا در نظر گیری سرعت ورود به بازار حمایت می‌شوند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از مصوبه هیئت وزیران در خصوص بخشش مالیاتی کسب و کار‌های فعال در پلتفرم‌های داخلی و خارجی که در پلتفرم‌های داخلی نیز فعال شوند خبر داد.

در پانزدهمین جلسه کارگروه تاد /(توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان ) صادقی معاون اقتصادی استاندار هم گفت: اخیرا استان سمنان به عنوان یکی از استان‌های برترکشور در انتخاب زنجیره ارزش راهبردی معرفی شده بخصوص در بخش اقتصاد دیجیتال و خودرو که به کمک توسعه FTTX (ساختار‌های انتقال سیگنال توسط فیبرنوری) زنجیره ارزش راهبردی اقتصاد دیجیتال استان تکمیل میشود

صادقی با اشاره به به تکمیل زیرساخت‌ها و ساختمان پارک فاوا در سمنان از چند سال پیش تاکنون افزود: این پارک درمرحله بررسی و مرحله داوری برای بهره برداری است و به دستور رییس پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات از امروز یکی از سوله‌ها قابل بهره برداریست و سوله دوم و سوم هم با کمک شتاب دهنده‌ها از هفته آینده وارد چرخه واگذری به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و پیش بینی می‌شود تابستان امسال پارک فاوای سمنان کاملا بهره‌برداری شود.

در این جلسه مسئولان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و استان سمنان وفعالان اقتصاد دیجیتال استان مطالبی را در خصوص ضرورت افزایش زیرساخت‌ها مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در خوزستان
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند