Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم از جذب ۵۰۰۰ نیروی قراردادی در مجموعه این وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر «حسین عسکریان ابیانه» در نشست با اعضای شورای دانشگاه یزد، گفت: در مجموعه وزارت علوم ۳۰ هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی فعالیت می‌کنند و شمار کارمندان قراردادی نیز افزون بر ۱۵ هزار نفر است که ۵۰۰۰ نفر از آنان در آینده نزدیک جذب می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست و در پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای دانشگاه بر لزوم بهره وری تأکید و اظهار کرد: اساس کار بهره‌وری، این است که با انرژی کمتر بتوان خروجی و نتیجه بیشتری را دریافت کرد و در این صورت می‌توانیم انرژی را تقسیم و در حوزه‌های مختلف از آن بهره‌برداری کنیم.

عسکریان افزود: از مواردی که باید در شیوه مدیریت مد نظر قرار گیرد، کوچک کردن چارت‌هاست چرا که هر چقدر چارت سازمانی گسترده تر باشد، در هم ریختگی آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی افزود: اکنون در دانشگاه یزد، ریاست دانشگاه توانسته تیم خوبی از مدیران را گرد هم آورد و نوعی از مدیریت نهادی و نه قائم به فرد را ارائه کند که این یک نقطه مثبت برای دانشگاه یزد است و در وزارت خانه باید آن را مد نظر قرار دهیم .

وی در ادامه نیز سامانه یکپارچه سازی را یکی از اقدامات خوب و در راستای دولت الکترونیک دانست و با تأکید بر اهمیت توازن بین کارمندان و اعضای هیئت علمی، گفت: نسبت هیئت علمی ۴۵۰ به ۳۵۶ کارمند، خبری خوشحال کننده است اما این نسبت باز هم زیاد است و نسبت متناسب را می توان یک کارمند به دو عضو هیئت علمی در نظر گرفت.

معاون وزیر علوم رشد بودجه را به مدل‌های طراحی شده معطوف دانست و گفت: بازنشستگی زودتر از موعد فرآیندی در جهت چرخش کارمندان و ورود نسل جدید به این حوزه است.

به گزارش ایسنا، «محمد عبدالحسینی» مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی در دانشگاه‌ها، گفت: وزارت علوم در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر کارمند قرار دادی دارد و در تدوین آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، تلاش کرده‌ایم با همکاری کارشناسان و متخصصان آئین‌نامه را به نحوی تنظیم کنیم که از مشکلات آنان کاسته شود .

دکتر «مهرالله رخشانی مهر» مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم نیز در سخنانی کوتاه، مدیریت و کارکرد تیم مدیریتی دانشگاه یزد را نمونه‌ای خوب برای جامعه علمی کشور دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»  که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سیدابراهیم رئیسی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌­گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌­ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌­شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نائب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد