Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@10:25:33 GMT

ژاپن دو ماهواره به فضا پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۱۴۳۹

ژاپن دو ماهواره به فضا پرتاب کرد

 ژاپن روز شنبه یک موشک حامل دو ماهواره را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

موشک «اچ ۲‌ ای» روز شنبه از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن پرتاب شد و دو ماهواره یکی با نام «شیکی‌سای» برای رصد تغییرات آب و هوایی و دیگر با نام «تسوبامه» را که ماهواره‌ای آزمایشی در ارتفاع پایین است، با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (جاکسا) اعلام کرد پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک توان این کشور را برای قرار دادن همزمان چند ماهواره در مدار زمین در عرصه رقابت‌های تنگاتنگ صنعت پرتاب ماهواره، افزایش می‌دهد.

 

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد خبر 749655

دیگر خبرها

  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس