Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهردار ساری با اشاره به ورود تجهیزات و ماشین آلات کارخانه زباله‌سوز به مرکز استان مازندران گفت: نیروگاه زباله‌سوز ساری سال ۹۷ بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس رشیدی امروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری، پروژه احداث نیروگاه زباله‌سوز را پروژه ملی در شهرداری مرکز استان دانست و اظهار داشت: احداث و راه اندازی نیروگاه زباله‌سوز به حجم 450 تن با سه خط موازی با ظرفیت هر کدام روزانه 150 تن در فضایی به مساحت چهار هکتار در شهرک صنعتی شماره یک ساری در سال‌های اخیر اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون عملیات محوطه‌سازی، تسطیح کل سایت، دیوارکشی ، کانال و راه‌های دسترسی و حصار پیرامونی آن نهایی شده است.

رشیدی، احداث ساختمان پیت و کوره، سوله بویلرها، سازه فن ، ساختمان توربین، بخشی از اسکلت ساختمان تصفیه آب و ساختمان اتاق کنترل الکتریکی را از اقدامات دیگر در این پروژه عنوان کرد و گفت: ابنیه‌های نیروگاه زباله سوز پیشرفت فیزیکی 41 درصدی داشته که شامل آماده‌سازی سایت، احداث کانال‌ها، حصار و راه‌های دسترسی تاسیسات زیربنایی، شمع‌کوبی ، تحکیم بستر بوده است.

وی به اجرای عملیات تحکیم بستر زمین با اجرای 90 شمع درجا به عمق متوسط 25 متر و 190 شمع کوبشی به عمق 12 متر در زیر فندانسیون تجهیزات و ساختمان‌های اصلی اشاره کرد و افزود: 60 درصد تجهیزات شامل قطعات بویلرها، اسید اسکرابر، غبارگیر و جرثقیل ای سقفی در دو مرحله حمل و در سه سوله شهرک صنعتی شماره یک ساری نگه داری می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری، اخذ مجوز نهایی زیست محیطی احداث نیروگاه زباله‌سوز را یکی از دلایل تاخیر در اجرای آن نسبت به برنامه زمان‌بندی شده دانست و گفت: با مکاتبات به عمل آمده و برگزاری جلسات مختلف در مرداد ماه 95 مجوز نهایی زیست محیطی اخذ شد.

وی از دیگر دلایل تاخیر در اجرای این پروژه را وضعیت نامناسب مقاومت خاک در شهرک صنعتی شماره یک عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس در این پروژه، عملیات تحکیم بستر زیر فندانسیون ساختمان‌های صنعتی عملیاتی شد و پس از آن شمع‌های کوبشی و درجا در سال 93 اجرایی شد.

رشیدی به تاکید موکد شهردار ساری مبنی بر اولویت قراردادن و تسریع در روند اجرای پروژه اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث نیروگاه زباله سوز پروژه ای ملی محسوب می‌شود و یکی از دغدغه‌های دولت در استان‌های شمالی بحث زباله بوده هر هفته نماینده ویژه استاندار مازندران، مدیرکل دفتر امور شهری، نماینده فرماندار شهرستان ساری و برخی از مسئولان استانی ضمن بازدید از روند اجرایی احداث این نیروگاه ، پیگیری‌های مربوطه در زمینه تامین بودجه دولتی برای تامین اعتبار این پروژه صورت می گیرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری ساری خاطرنشان کرد: این پروژه ملی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا بوده و به شرط تامین بودجه دولتی مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری می رسد

انتهای پیام/

R41358/P1494/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان