Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشرویه-فرماندار شهرستان بشرویه گفت: درحال حاضر اکثر کارخانه ها و واحدهای تولیدی بشرویه برای ادامه حیات خود نیازمند تسهیلات کم بهره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه ظهر شنبه  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان گفت: با توجه به اینکه امروزه بحث اشتغال و تولید مهم ترین دغدغه مردم و مسئولان است بایستی در این زمینه تمام توان خود را بکارگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرچه باید برای جذب سرمایه گذار همواره تلاش نماییم اما حفظ تولیدکنندگان و کارخانه های موجود نیز از موارد ضروری و مهمی ست که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بشرویه بیان کرد: متاسفانه برخی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی این شهرستان با مشکل کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش مواجه شده اند.

زمان زاده گفت: ادامه حیات بخشی دیگر از واحدهای تولیدی این شهرستان هم نیازمند اعطای تسهیلات کم بهره به آنان می باشد.

وی تاکید کرد: مسئولان مرتبط بایستی به طور جدی برای حفظ کارخانه ها و واحدهای تولیدی موجود تلاش کنند.

فرماندار شهرستان بشرویه به مشکلات پیش روی کارخانه فراورده های لبنی این شهرستان از جمله بدهی این کارخانه به شرکت های شیر و عدم پرداخت بخشی از هزینه شیر خریداری شده و نیز سررسید وام ها و تسهیلات این کارخانه با نرخ سود بالا و عدم توان پرداخت آنها اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بشرویه همچنین با اشاره به فعالیت موزاییک سازی در بشرویه گفت: به طور مثال این واحد نیازمند تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ست اما در حال حاضر با حداقل سرمایه بازار فروش موجود خود را حفظ کرده و برای حدود ۶ نفر دیگر نیز زمینه اشتغال را فراهم آورده است.

زمان زاده در ادامه به مشکلات سایر واحدهای تولیدی این شهرستان اشاره کرد و افزود: واحد سفال سازان  این شهرستان نیز نیازمند تسهیلات یک میلیارد تومانی بوده و معدن سنگ لاشه بشرویه نیز از محل تسهیلات بهین یاب معرفی شده اما بانک پروانه بهره برداری این معدن را به عنوان وثیقه قبول نمی کند.

وی با بیان اینکه بانک ها برای اعطای تسهیلات شرایط پیچیده ای را برای دارندگان واحدهای تولیدی به وجود آورده اند گفت: واحد سنگبری این شهرستان نیز مدت هاست برای اخذ تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی خود دچار بروکراسی اداری شده است.

فرماندار شهرستان بشرویه همچنین خواستار اعطای تسهیلات و اعتبار به منظور احداث مجموعه صنوف آلاینده در این شهرستان با فعالیت ۳۰۰ نفری در این مجموعه شد.

وی با اشاره به گازرسانی به شهرک صنعتی این شهرستان نیز که از جمله قول های معاون وزیر بوده است خواستار تسریع در انجام این امر شد.

فاصله دور واحد سولفات سدیم این شهرستان که در حال حاضر در حال احداث است از خدمات برق و گاز نیز از دیگر مشکلاتی بود که فرماندار بشرویه به آن اشاره کرد.

در پایان مقرر شد تسهیلات کم بهره به کارخانه فراورده های لبنی بشرویه پرداخت شود تا وام های قبلی خود را به طور کامل با استفاده از مزایایی چون بخشودگی دیرکرد و حتی سود پرداخت نماید و نیز برای پرداخت بدهی این کارخانه به شرکت شیر کارت اعتباری در اختیار کارخانه قرار گیرد.

همچنین واحد موزاییک سازی این شهرستان با اخذ پروانه بهره برداری خود به منظور جذب تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید اقدام نماید، درخصوص سایر مشکلات مطرح شده نیز قول پیگیری داده شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • خسارت ۴۹۰ میلیارد تومانی سیل به بخش دُرُح سربیشه
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت