Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:03:27 GMT

جلوی قطع درختان جاده امامزاده باقر (ع) گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۳۰۷۲

جلوی قطع درختان جاده امامزاده باقر (ع) گرفته شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان بهارستان گفت: شب گذشته بیش از 200 درخت در جاده امامزاده باقر (ع) قطع شد، که به محض اطلاع از ادامه پیداکردن آن جلوگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم بابایی رئیس شورای اسلامی شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار بهارستانه با اشاره قطع درختان کهنسال جاده درختی امامزاده باقر (ع)، بیان داشت: در کمربندی جنوبی شهرستان اسلامشهر به شهرستان رباط کریم تعداد ۲۵۶ قطعه درختان خیابان درختی به دستور پیمانکار قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه این موضوع بدون اطلاع مسئولان شهرصالحیه و بهارستان صورت گرفته بود، گفت: به محض اطلاع مسئولین از این اتفاق جلوی ادامه این امر در جاده درختی گرفته شد تا بیش از این به محیط زیست شهرستان آسیب نرسد.

بابایی همچنین به اینکه خیابان درختی امامزاده باقر (ع) جزو زیباترین خیابان‌های شهرستان بهارستان می باشد، تصریح کرد: درختان مزایای بسیاری برای محیط زیست دارند، که از جمله آن‌ها می توان به تولید اکسیژن و نیز غبارگیری از محیط اشاره کرد.

وی باتاکید براینکه قطع درختان این بخش اصلا قابل قبول نمی باشد، اظهار داشت: بی‌تردید خسارت قطع درختان بسیار بیشتر از مزیتی است، که از این کار حاصل می شود و به همین منظور هرگز در قبال قطع درختان ساکت نخواهیم ماند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بهارستان در خصوص توجه مسئولان بهارستانی به محیط زیست شهرستان، تاکید داشت: مردم و مسئولان بهارستانی نسبت به محیط زیست خود احساس مسئولیت می کنند ونمی توان به سادگی درختان این منطقه را قطع کرد.

وی درپایان باتوجه به اینکه قدمت امامزاده باقر (ع) به دوره قاجار و پیش از آن برمی گردد، خاطرنشان کرد: این امامزاده  دارای شجره نامه‌ای رسمی است و در بسیاری از کتابچه‌های معرفی آثار باستانی، دلایلی بر تاریخی بودن این بنا ذکر شده که موجود و در دسترس نیز می باشد، که همین موضوع براهمیت حفظ بنا و محیط زیست آن می افزاید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس