Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: باید بر باورهای غلط غلبه کرده و باور کنیم که همه ما در معرض خطر گرفتار شدن در دام اعتیاد قرار داریم و حتی یکبار مصرف هم اعتیاد آور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، « فیروزه جعفری» مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور بانوان و خانواده همایش دانشجویی، جزیره پاک، شهر ایده آل، دانشجوی خلاق که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، روسای دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه های جزیره کیش شامگاه جمعه در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد بر توجه به جوانان و آگاهی خانواده ها از مهارت های فرزند پروری و مهارت زندگی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر مادری باید قادر باشد همواره به سه سوال مهم در خصوص فرزند خود پاسخ دهد و بداند که فرزندش در زمان خاص در چه محلی بوده، بای چه کسی در حال وقت گذرانی است و چه کاری انجام می دهد.

دکتر جعفری با تاکید بر اینکه در دنیای امروز آگاهی از مهارت های زندگی و مهارت های فرزند پروری به عنوان اصول مهم زندگی محسوب می شوند و هر خانواده باید به این اصول آگاهی داشته باشد به باورهای غلط بسیاری که امروزه در جامعه باب شده است اشاره و تاکید کرد: همه ما فکر می کنیم که خطر اعتیاد در کمین دیگران است و ما عاری از درگیری در این معضل بزرگ اجتماعی هستیم در حالیکه این خطر همواره در کمین هر یک از ماست و مدرک تحصیلی، مدارج اجتماعی و توان مالی ما ما در این گرفتاری نقش خاصی ندارد.

نخستین اصل در پیشگیری از اعتیاد به گفته این متخصص پیشگیری از اعیتاد و روانپزشک دوری از باورهای غلط مبنی بر مصون ماندن ما از گرفتاری در دام اعتیاد است وی با اشاره به این مطلب افزود: باید بپذیریم که همه ما در معرض خطر اعتیاد هستیم.

وی تاکید کرد: هریک از ما با آگاهی از اینکه ما و هریک از عزیزان و خانواده ما در معرض خطر هستند می توانیم راهکارهای لازم برای پیشگیری از خطر را یافته و با آن برخورد عاقلانه و منطقی داشته باشیم.

مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید برای برقراری ارتباط با فرزندان پیشقدم شد توضیح داد: فرزندان را در مسائل و مشکلات خانواده دخالت داده و اجازه دهید آن ها در یافتن راهکارها با شما همکاری کنند و از آنان برای حل مشکلات مشاوره بگیرید تا اعتماد به نفس در آن ها شکل گرفته و بتوانند در اجتماع با اعتماد کامل به خود و خانواده در مقابل تعارف های دوستان مقاومت کرده و« نه » بگویند.

وی با بیان اینکه ماده مخدر « گل » و « شیشه » دو ماده ای هستند که سلول های مغز را به طور کامل نابود می کنند تصریح کرد: مواد مخدر همگی به سلول های مغزی آسیب وارد می کنند اما این دو ماده سلولهای مغز را نابود کرده و فرد را دچار توهمات خطرناک می کنند.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه امروز علاوه بر جوانان، آلودگی زنان و دختران ایران اسلامی از اهداف قاچاقچیان مواد مخدر است تصریح کرد: هوشیاری و آگاهی، دوری از باورهای غلط و تیزبینی خانواده ها از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: برنامه پیشگیری از اعتیاد در نظر دارد برنامه ای خاص و ویژه برای آرایشگاه ها و سالن های ورزشی بانوان که در معرض آسیب های مواد مخدر قرار دارند اجرا کند.

وی تصریح کرد: همواره به یاد داشته باشید که« حتی یکبار مصرف هر ماده مخدری باعث اعتیاد می شود»

محمدحسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه عده ای از خدا بی خبر کمینگاه هایی برای نابودی ایران اسلامی ایجاد کرده اند گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و پس از 8 سال دفاع مقدس که دشمن در آن مغبون و شکست خورده به مرزهای خود عقب نشینی کرد، جنگ نرمی را در پیش گرفت تا به تلافی شکست های سنگین در دفاع مقدس با حضور در این گلوگاه ها نفس های انقلاب و اسلام را به شماره بیاندازد.

وی افزود: ما امروز شاهدیم که در جنگ نرم دشمن به موفقیت هایی نیز دست یافته است که اگر همچنان از قافله آگاه سازی و اطلاع رسانی جا بمانیم دشمن را در رسیدن به پیروزی یاری کرده ایم.

جهان با بیان اینکه آن ها مادران خانواده های ایرانی و اسلامی را که ستون ها و مدیران خانواده و جامعه هستند نشانه رفته اند و می دانند که دامن زنان ایرانی آوردگاه مبارزه با ظلم و ستم، پلیدی و پلشتی است به همین دلیل آن ها را نشانه رفته اند تا مهر مادری از میان برداشته شده و فرزندان آغوش مهربان و دامن پاک مادران را برای پرورش و آموزش نداشته باشند.

وی تصریح کرد: آگاه سازی باید از خانواده ها شروع شده و در مدارس و دانشگاه و جامعه ادامه یابد زیرا دشمن از هر روزنه ای برای ورود به کانون خانواده و آلوده سازی جوانان استفاده می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش خاطر نشان کرد: همه ما از مسئولان ادارات و نهادهای مختلف، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و مردم باید فردای قیامت پاسخگوی شهدایی باشیم که در راه مبارزه با مواد مخدر از جان و مال خود گذشتند و فرزندان آنان بی پدر ماندند تا امروز امنیت در جامعه ما حاکم باشد.

دکتر خلیلی عراقی رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم برحل مشکلات بیکاری جوانان به عنوان یکی از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی که موجب شده تا با افزایش سن ازدواج شاهد بروز مشکلات بسیاری در حاشیه آن شویم تاکید کرد.

اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه پایگاه هوایی، اهداجوایز به مشارکت کنندگان در برنامه، اجرای قرعه کشی و اهدا هدیه به شرکت کنندگان و تقدیر از اصحاب رسانه حاضر در مراسم از دیگر بخش های این همایش بود.

جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس و جمعیت 37 هزار نفری در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به عنوان پایلوت شناخته می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست