Web Analytics Made Easy - Statcounter

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بیش از 700 کارشناس بلندپایه آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور کناره گیری کرده اند.

ایران آنلاین / به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این حجم بالای کناره گیری از مناصب این آژانس، باعث شده است تا دولت ترامپ یک چهارم از مسیر خود در زمینه کوچک سازی آژانس حفاظت از محیط زیست را بپیماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع کارمندان این نهاد که از آغاز سال جاری میلادی استعفا کرده یا بازنشسته شده اند، بیش از 200 نفر دانشمند و 96 نفر دیگر، کارشناس حفاظت از محیط زیست بوده اند. این رقم شامل دانشمندان و افراد مجرب در زمینه تحقیق و تحلیل سطوح آلایندگی نیز می شود. دانشمندانی نظیر 34 زیست شناس و متخصص میکروب شناسی، 19 شیمیدان و 81 مهندس محیط زیست و دانشمند زیست محیطی.

همچنین 9 مدیر اداره های مختلف آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا، ده ها وکیل مدافع و مدیر اجرای برنامه با این سازمان خداحافظی کرده اند و برای بیشتر کارمندانی که این سازمان را ترک کرده اند، جایگزینی تعیین نشده است.

این میزان بالا از جدایی از این سازمان زیست محیطی، منعکس کننده روحیه های ضعیف، حس اعتراض و نارضایتی در میان کارکنان این نهاد است که ترامپ و جمهوریخواهان ارشد کنگره، منتقد عملکرد آن بوده اند.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش، به کوچک سازی آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا وعده داده بود. به گفته کارکنان فعلی و قبلی این آژانس، این نهاد برخلاف دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، برنامه ای برای جانشینی کارمندان برکنار شده خود ندارد./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست