Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:38:37 GMT

مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۶۰۰۲

مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز در یک نگاه

مهم‌ترین اخبار اقتصادی نخستین شنبه زمستان ۱۳۹۶، از تخلیه حباب قیمت سکه و ادامه گران‌شدن ارز مبادله‌ای حکایت دارند.

به گزارش ایسنا، در بازار امروز - شنبه - بازار با ثبات نسبی قیمت همراه شده و قیمت طلا در مقایسه با قیمت آخر هفته روند افزایشی پیدا کرده و قیمت دلار و سکه تمام نیز تغییر محسوسی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در حالی در روزهای قبل از برگزاری اولین حراجی سکه، پیش‌بینی حدود ۲۰۰ هزار تومان حباب در قیمت سکه وجود داشت که اکنون مدیرعامل بانک کارگشایی اعلام می‌کند، این حباب تا ۱۲۰ هزار تومان از بین رفته از حدود ۲۱۰ هزار تومان تنها ۹۰ هزار تومان باقی مانده است. بر اساس توضیحاتی که سلیمانی به ایسنا ارائه کرده، طی این چند مرحله حدود ۶۲ هزار و ۵۷۰ قطعه سکه تمام بهار و نیم‌ در این حراجی‌ها فروش رفته که ۳۳ هزار و ۳۴۰ قطعه مربوط به تمام بهار و ۲۹ هزار و ۲۳۰ قطعه به نیم‌بها اختصاص دارد.

ثبات غیررسمی، افزایش رسمی

اما از سوی دیگر، درحالی که بازار غیر رسمی شاهد ثبات قیمت سکه و ارز بوده است، امروز اعلام شد که با افزایش دوباره قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی از ۳۵۹۰ تومان هم عبور کرد.

این درحالی است که نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است که این ضرورت وجود دارد که دولت در بودجه سال آینده به سمت تک نرخی کردن ارز پیش برود و اگر این کار را انجام نمی‌دهد نسبت واردات با ارز مبادله‌ای و ارز آزاد را منطقی کند.

رخ ارز در بودجه سال ۱۳۹۷، ۳۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است رقمی که با انتقاداتی از طرف فعالان اقتصادی روبرو شده است و معتقدند که این نرخ با واقعیت‌های بازار چندان سازگار نیست. رضا پدیدار در گفت و گو با ایسنا، گفت: شرایطی که در حال حاضر برای دلار وجود دارد این است که دو نرخ برای دلار وجود دارد. یک دلار مبادله‌ای و یک دلار آزاد. در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد ۶۰ درصد واردات با ارز مبادله‌ای صورت می‌گیرد و ۴۰ درصد از واردات نیز با ارز بازار آزاد انجام می‌شود.

ایرانی‌ها چقدر پول برای خودرو کنار می‌گذارند؟

اما اگر از بازار سکه و ارز بگذریم، بازار دیگری که همیشه برای بخش زیادی از ایرانی‌ها جذابیت داشته، بازار خودرو است. در تازه‌ترین خبر از این بازار، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران که چندی پیش برگزار شد، اقدام به برگزاری نظرسنجی از ۱۵۴۳ نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه در رابطه با بودجه‌ای که برای خرید خودرو اختصاص داده‌اند، کرده است.

طبق این نظرسنجی ۱۴ درصد از افراد مورد بررسی اعلام کرده‌اند که مبلغی کمتر از ۵۰ میلیون تومان را به خرید خودرو اختصاص می‌دهند. ۲۵ درصد افراد نیز اظهار کردند که بودجه مدنظر آنها برای خرید خودرو بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان است. ۲۵ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز بودجه مدنظر خود برای خرید خودرو را بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. ۱۷ درصد افراد نیز اظهار کرده‌اند بودجه مدنظر آنها برای خرید خودرو بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان است.

گمانه‌زنی درباره قیمت‌ بنزین و ... ممنوع!

درحالی که انتشار لایحه بودجه ۹۷ گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی دامن زده است و قیمت‌های مختلفی برای هر یک از این حامل‌ها اعلام می‌شود، دفتر سخنگوی دولت درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت: در پی انتشار اخباری در خصوص اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و برخی اظهارنظرهای متفاوت و مختلف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدین‌وسیله اعلام می‌شود که اطلاع رسانی و اعلام رسمی هرگونه اصلاح و تغییر قیمت، زمان و چگونگی اجرای آن صرفا از طریق سخنگوی محترم دولت و دفتر ایشان انجام خواهد گرفت و سایر اظهارات و اخبار از منابع دیگر فاقد اعتبار است.

کاسپینی‌ها درگیر تخلف های متعدد

پرونده موسسات مالی و اعتباری هنوز با حاشیه‌های متعددی درگیر است. امروز اعلام شد مشتریان کاسپین که برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود به شعب مراجعه کرده‌اند در مواردی با الزام شعب نسبت به پرداخت جریمه تاخیر مواجه شدند. این در حالی است که بر اساس بخشنامه‌ای که کاسپین اعلام کرد هیچ مشتری‌ نباید در فاصله تیرماه تا نیمه آذرماه امسال جریمه تاخیر پرداخت کند.

بعد از اینکه پرداخت سپرده‌های تا سقف ۲۰۰ میلیون و بالاتر تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ موسسه کاسپین در آبان‌ماه امسال از سر گرفته شد، به دنبال فراهم شدن شرایط برای انتقال تسهیلات تعاونی به کاسپین، دریافت اقساط وام‌های دریافتی آن نیز در نیمه آذرماه در دستور کار قرار گرفت، بنابراین طبق بخشنامه  کاسپین، مشتریان فرشتگان که وام‌هایی را قبلا دریافت کرده بودند، می‌توانستند با مراجعه به شعب نسبت به واریز اقساط اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، ردمی A ۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A ۰۵ s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A ۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X ۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸

هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳