Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:12:53 GMT

واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش غیردولتی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۶۳۴۰

واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش غیردولتی

جلسه شورای عالی اداری عصر امروز (شنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

جهانگیری با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه شورا در خصوص عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای چابک سازی و اصلاح نظام اداری در این وزارتخانه، از اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: اصلاح نظام اداری از جمله برنامه‌های مهمی است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به آن معطوف شده و تکالیف مشخصی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه واگذاری امور غیرحاکمیتی به بخش غیردولتی و خرید خدمت از آنان، حجم زیادی از بار دولت را کاهش می‌دهد و منجر به بکارگیری نیروی انسانی با کارآمدی بیشتر می‌شود، از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت واگذاری امور در حوزه درمان و سلامت کشور به بخش غیردولتی قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: انتظار داریم که همه دستگاه‌ها به تعهدات خود در چارچوب اصلاح نظام اداری به خوبی عمل کنند و بخش‌های مختلف این برنامه بخصوص توسعه دولت الکترونیک را به صورت جدی پیگیری کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به یکی از دستورات جلسه مبنی بر فعالیت تعدادی از مراکز مجری آموزش‌های علمی- کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی که فعالیت آن‌ها مغایر با مصوبه سال ۱۳۹۰ شورا در خصوص طرح ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی است، از رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواست با تشکیل جلسه‌ای سه نفره و با عضویت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت نظرات دستگاه‌های دیگر، نتیجه نهایی را برای تصمیم گیری در جلسه آتی شورا مطرح کنند.

در این جلسه که وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از اهم برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصلاح نظام اداری، مدیریت سرمایه انسانی، نظارت و ارزیابی و واگذاری امور به بخش غیردولتی و مشارکت طلبی از موسسات و نهاد‌های عمومی ارائه شد.

در ادامه این جلسه مروری بر مصوبه سال ۹۰ شورا در خصوص طرح ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت و فعالیت برخی از این موسسات و نیز مراکز مجری آموزش‌های علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور جلسه‌ای با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص برگزار و نتیجه آن را برای تصمیم گیری در جلسه آتی شورا مطرح کند.

اصلاح مصوبه سال ۹۴ شورای در خصوص ضوابط تامین دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی و بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه

 پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا) اعلام کرد: یک واحد صنفی متخلف (رستوران) به دلیل داشتن نواقص متعدد بهداشتی و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و اداره اماکن پلمب شد.

پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در چوکام 

دکتر احمد لسانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام هم از پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در بخش چوکام این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به فعالیت این مرکز ارائه خدمات عمومی پزشکی گفت: در این راستا شبکه بهداشت خمام با همراهی پلیس نظارت بر اماکن عمومی، این واحد متخلف را با اخذ دستور قضایی پلمب کرد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام، برای مدیریت این مرکز درمانی غیرمجاز تشکیل پرونده و به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارجاع شد.

دکتر لسانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مراکزی که به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کنند، موضوع را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • درمان رایگان هدیه به کودکان