Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، آنجلينو آلفانو وزير امور خارجه ايتاليا دو روز بعد از درخواست همتاي فرانسوي اش براي برگزاري انتخابات و خروج ليبي از هرج و مرج، ابراز اميدواري کرد در سال 2018 ثبات به اين کشور آفريقايي بازگردد.
آلفانو در پايان ديدار از طرابلس به خبرنگاران گفت: مذاکرات پربار و مهمي از جمله با فايز السراج نخست وزير دولت وحدت ملي ليبي داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ياد آور شد، ايتاليا تنها کشور غربي است که سفارت خود را در ليبي بازگشايي کرده است. سفارت ديگر کشورهاي اروپايي از سال 2015 به دليل خشونت در اين کشور بسته اند.
آلفانو در جريان سفر خود به ليبي از ناو نيروي دريايي ايتاليا در بندر طرابلس نيز بازديد کرد. به گفته  مقام‌هاي ايتاليايي اين ناو با نيروهاي گارد ساحلي ليبي براي مقابله با موج آوارگان همکاري فني مي کند. اين درحالي اين که سازمان هاي مدافع حقوق بشر از همکاري دو کشور در اين زمينه به شدت انتقاد مي کنند.
يکي از موضوعات مهم در همين چارچوب سوء استفاده‌هايي است که گروه‌هاي قاچاق انسان و مهاجران غيرقانوني از هرج و مرج حاکم بر اين کشور مي کنند. طبق اعلام نهادهاي وابسته به سازمان ملل متحد، مهاجران غيرقانوني در ليبي قرباني پديده قاچاق انسان، بهره برداري‌هاي جنسي، کار اجباري و انواع سوء استفاده هاي ديگر مي شوند.
ژان ايو لودريان وزير امور خارجه فرانسه نيز روز پنجشنبه در چارچوب سفري کوتاه با هدف حمايت از تلاش‌هاي سازمان ملل متحد براي انتقال سياسي موفقيت آميز در ليبي و بررسي راه‌هاي موثر مقابله با مهاجرت‌هاي غيرقانوني وارد طرابلس پايتخت اين کشور شد.
ليبي از زمان سقوط رژيم معمر قذافي در سال 2011 به علت فعاليت هاي گروه‌هاي مسلح غيرقانوني، گروه‌هاي شبه نظامي و قبايل قدرتمند مسلح دستخوش آشوب ها و هرج و مرج شده و به پناهگاه گروه‌هاي افراط گرا تبديل شده است. جنگ قدرت ميان احزاب و گروه‌هاي رقيب در ليبي اين کشور را به دو قسمت تقسيم کرده است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند، اما این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

 

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند. یکی از نتایج ملموس این قانون، عملکرد بسیار خوب ایتالیایی ها در میادین اروپایی بود، به طوری که نمایندگان این کشور در 4 سال اخیر، چهار فینال اروپایی را تجربه کرده اند. با این وجود، این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا این فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است