Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سهم شهرستان ۱۰۵ هزار نفری آران و بیدگل از بودجه های چند میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان چقدر است؟

خبرگزاری شبستان-اصفهان

میهمان نشست اخیر شورای اسلامی شهر آران و بیدگل، دکتر مسعود دهقانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل بود. وی در این نشست در پاسخ به پرسش اعضای شورای شهر در مورد زمان بهره برداری از بیمارستان های امام حسن (ع) و ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل گفت: با روند کنونی تخصیص بودجه، ممکن است این دو بیمارستان تا ۵ سال دیگر به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که عملیات احداث این بیمارستان ها از سال ۹۱ آغاز شده و جالب اینجاست که این میزان پیشرفت عملیات هم با پول خیران سلامت آران و بیدگل بدست آمده است، نه بودجه تخصیص یافته توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان.

شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ۱۸ خرداد ۱۳۷۶ تحت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تأسیس شد. در سال ۱۳۸۵ در حالی که رتبه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال تنزل بود، وعده و وعیدهای مسؤولان دانشگاه برای بهبود وضعیت و امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان آران و بیدگل موجب شد که مردم محروم این شهرستان با انتزاع شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و الحاق شبکه به دانشگاه علوم پزشکی کاشان موافقت کنند.

اما در طول یک دهه گذشته، آنچه در خاطر مردم این شهرستان مانده سرشار از کمبودها، محرومیت ها و کارشکنی ها از سوی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان است. تا جایی که چندین بار درخواست ها و طومارهایی برای الحاق مجدد شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سوی مردم این شهرستان به امضا رسید.

ضعف امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی آران و بیدگل در ۱۰ساله ی اخیر در حالی است که در همین مدت، شاهد رشد بسیار چشمگیر امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهر کاشان بوده ایم. سهم کاشان در این سال ها برخورداری از ۸ بیمارستان مجهز و سهم آران و بیدگل دو بیمارستان سید الشهدا(ع) و زایشگاه شهید رجایی است.

ضعف مشهود امکانات و زیرساخت های بهداشتی و درمانی آران و بیدگل در این سال ها، بارها مورد انتقاد شدید مسئولان شهرستان آران و بیدگل قرار گرفته است، اما گویا صدای مردم که هیچ، صدای مسؤولان آران و بیدگل را نیز کسی نمی شنود.

همین سال گذشته بود که امام جمعه‌ی آران و بیدگل در خطبه‌های نماز جمعه وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و خاطر نشان کرد: در سفر وزیر بهداشت و درمان به آران و بیدگل برای کمک به ساخت بیمارستان‌های شهرستان قول اختصاص بودجه برای رفع مشکل حوزه بهداشت شهرستان داده شد اما هنوز بخشی از بودجه به دست هیات امنای بیمارستان‌ها نرسیده است.

آیت‌الله سید محمد موسوی تصریح کرد: مردم شهرستان دو خواسته دارند که انتظار نخست از دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای تخصیص بودجه‌ی قول داده شده توسط وزیر محترم است و انتظار بعدی از خیران است که برای ساخت بیمارستان حمایت کنند.

امام جمعه آران و بیدگل تاکید کرد: برخی اقدامات در این حوزه انجام شده اما گاه کمبودها منجر به تهدیدهای جانی بوده و قابل تحمل نیست. مشکلات در این حوزه به صورت مکرر بیان شده و باید برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود تا مشکلات غیرقابل تحمل درمانی حل شود.

آیت الله موسوی تصریح کرد: مردم شهرستان به دلیل کمبود بخش‌هایی نظیر آی سی یو باید بیماران خود را به شهر کاشان انتقال دهند و در این صورت مسؤولان باید سهم شهرستان آران و بیدگل در بخش سلامت را اعلام کنند.

و به راستی، سهم شهرستان ۱۰۵ هزار نفری آران و بیدگل از بودجه های چند میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این سالها چقدر بوده است؟ سوالی که امیدواریم پس از گذشت یک دهه از الحاق شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل به دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بصورت روشن از سوی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان پاسخ داده شود...

پایان پیام/513

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل