Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@12:06:50 GMT

خریدهای میلیونی با چک‌های سرقتی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۱۸۷۲۵

با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و احتمال افزایش تعداد مالباختگان، متهمان با قرار قانونی و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
به گزارش شهروند، دو متهم سابقه‌دار که با خرید مدارک هویتی افراد معتاد اقدام به افتتاح حساب به نام آنان و خریدهای میلیونی با چک‌های متعلق به آنان کرده بودند، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در زمینه خرید و فروش لوازم و تجهیزات ورزشی فعالیت دارم. یک ماه پیش، مردی طی تماس تلفنی عنوان داشت که قصد خرید چند دستگاه ورزشی ازجمله یک میز بیلیارد و یک میز پینگ‌پنگ به ارزش ١٢٠‌میلیون تومان را دارد؛ پس از توافق بر سر قیمت، این مرد با حضور در محل کار من، نشانی یک سوله در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت ٢ را به من داد و درخواست کرد تا تجهیزات ورزشی خریداری‌شده به سوله مورد نظر منتقل شود.  پس از انتقال تجهیزات، خریدار چند چک به مبلغ ١٢٠‌میلیون تومان تحویل داد، اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه شدم که یکی از چک‌ها سرقتی و مابقی چک‌ها نیز متعلق به افراد غیر و بلامحل هستند. بلافاصله جهت پیگیری طلب خود به سوله محل انتقال تجهیزات ورزشی در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت ٢ مراجعه کردم و متوجه شدم که سوله مورد نظر، برخلاف ادعای خریدار تجهیزات ورزشی توسط این مرد به مدت یک‌ماه اجاره شده و پس از آن متواری شده است.»
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان با بررسی چک‌های بلامحل تحویلی به مالباخته اقدام به شناسایی صاحب حساب در منطقه شوش کردند و مشخص شد که وی یکی از معتادان خیابانی و بلامحل است که مدارک شناسایی خود را به مبلغ چندده‌هزار تومان و برای تأمین هزینه مواد مصرفی خود فروخته است.
در ادامه و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این افراد نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و پس از مشاهده سوله محل انتقال اموال خریداری‌شده، به خریدار اعتماد و بدون هرگونه تحقیقات بیشتری نسبت به تحویل اموال فروخته‌شده اقدام کردند؛ یکی از مالباختگان که در منطقه لاله‌زار فعالیت دارد، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: «فردی به نام حسین احمدی با مراجعه به مغازه من اقدام به خرید لوازم برقی به ارزش ٧٠‌میلیون تومان کرد و در ازای آنها دو فقره چک تحویل داد. حسین احمدی درخواست کرد تا اجناس خریداری‌شده، به انبار او در منطقه خاورشهر منتقل و در آن‌جا تسویه مالی انجام شود. در زمان تحویل اموال، با مشاهده وضع سوله که از اموال و اقلام مختلف پر شده بود، اطمینان پیدا کردم که چک‌ها در زمان مقرر وصول خواهد شد، اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه بلامحل بودن آنها شدم.»  با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهمان پرونده باید از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری باشند؛ به همین دلیل با چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «حسین» مورد شناسایی قرار گرفت.  بررسی سوابق «حسین» ٤٩‌ساله نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌داری است که از‌ سال ٧٩ تاکنون بارها به اتهام استفاده از اسناد جعلی، تحصیل مال سرقتی، فروش اموال غیر، کلاهبرداری و جعل دستگیر و روانه زندان شده است.  با شناسایی تصویر «حسین» از سوی مالباختگان، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه شهران و دستگیری وی شدند. «حسین» در اعترافاتش عنوان داشت که تجهیزات ورزشی خریداری‌شده از مالباخته، در باشگاه ورزشی متعلق به پسرش مورد استفاده قرار گرفته است که با شناسایی این مکان ورزشی در منطقه غرب تهران و با اخذ دستور بازپرس پرونده، کلیه این اموال توقیف شد.
در ادامه و با اعترافات حسین، دومین متهم پرونده نیز به نام «داوود» ٤١ساله شناسایی شد. در مراجعه کارآگاهان به مخفیگاه این شخص در شهرستان رباط‌کریم، آنها اطلاع پیدا کردند که وی به شمال کشور متواری شده و درحال حاضر در زمینه ساخت‌وساز ویلا در شهرستان کلاردشت فعالیت دارد که با اخذ دستور نیابت، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی به این شهرستان اعزام و موفق به دستگیری دومین متهم پرونده شدند.
با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و احتمال افزایش تعداد مالباختگان، متهمان با قرار قانونی و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.  از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ و نسبت به انتقال اموال خود به سوله‌ای در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت ٢ اقدام کرده‌اند، دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی متهمان به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023

نگاهی به بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023 انداخته‌ایم.

طرفداری | در این فصل از مسابقات باشگاهی اروپا بازیکنانی بودند که در اولین فصل حضور در تیم‌های جدید خود خوش درخشیدند.

 سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی بازیکنانی کرده که آنها را می‌توان بهترین خریدهای باشگاه‌های اروپایی در تابستان 2023 نام ببریم. از جود بلینگام و هری کین گرفته که از دورتموند و تاتنهام به رئال مادرید و بایرن مونیخ پیوستند تا بازیکنانی چون کول پالمر، عثمان دمبله، دکلان رایس، یوشکو گواردیول و حتی یان زومر را می‌توان خریدهایی دانست که در اولین فصل حضورشان در تیم‌های جدیدشان عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نام خودشان رقم زدند. در ادامه نگاهی به تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023 می‌اندازیم.

تیم منتخب بهترین خریدهای تابستانی 2023 دروازه‌بان: یان زومر (بایرن مونیخ به اینتر) مدافعان: بنجامین پاوار (بایرن مونیخ به اینتر)، میکی فن ده فن (وولفسبورگ به تاتنهام)، یوشکو گواردیول (لایپزیش به منچسترسیتی)، الخاندرو گریمالدو (بنفیکا به بایرلورکوزن) هافبک‌ها: گرانیت ژاکا (آرسنال به بایرلورکوزن)، جود بلینگام (دورتموند به رئال مادرید)، دکلان رایس (وست‌هم به آرسنال) مهاجمان: کول پالمر (منچسترسیتی به چلسی)، هری کین (تاتنهام به بایرن مونیخ)، عثمان دمبله (بارسلونا به پاری سن ژرمن) تیم منتخب بهترین خریدهای تابستانی 2023

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد