Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: به نظر من جشن و مهماني شباهت خيلي زيادي به فيلم و تاتر دارد. حتما مي پرسيد چرا اين را مي گويم؟ پس بگذاريد تا سکانس به سکانس برايتان توضيح دهم. زماني که به يک مهماني دعوت مي شويم مانند تماشاچياني هستيم که به سينما مي روند و يا براي ديدن تاتر خود را آماده مي کنند. مدتي را در مکاني مي نشينند، در طول فيلم يا نمايش فقط صحنه هايي را مي بينند و بعد هم به خانه هايشان باز مي گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما هم دقيقا به خانه ميزبان مي رويم، گپ و گفت و گويي مي کنيم و همه چيز مرتب و زيباست و در جاي خودش قرار گرفته و در نهايت به خانه باز مي گرديم و يا بهمان خوش گذشته و يا اصلا احساس خوشايندي نداريم. اما آن طرف قضيه را هيچ وقت نمي بينيم! همان طور که هيچ وقت پشت صحنه و تدارکات يک صحنه تاتر يا يک سکانس از فيلم را نمي بينيم!
ميزبان از چند روز قبل تدارک مي بيند و در طول مهماني هم کارهايي انجام مي شود که ما از آن ها بي خبريم. موضوعي که اين بار مي خواهم در موردش با شما صحبت کنم همان قضيه پشت صحنه است! يعني زماني که ما ميزبان هستيم، تعدادي مهمان را به خانه خود دعوت کرده ايم و کارهايي زيادي براي انجام دادن داريم اما در کنار همه اين ها استرس و خستگي نيز همراهمان خواهد بود. براي همين تصميم گرفتم به شما بگويم چگونه مهماني خود را کارگرداني کنيد!

کارها را مديريت کنيد
بهتر است وظايف مربوط به تميزکاري خانه را مانند ساير کارهاي مهماني مديريت کنيد. نکات و ايده هاي برنامه تميزکاري هفت روزه ما شما را در انجام کارها با کم ترين استرس راهنمايي مي کند. پس ابتدا کارها را به دسته هايي تقسيم کنيد که مي توانيد در طول يک هفته هر روز بخشي از آن را انجام هيد. سپس از ليست زير کمک بگيريد:
روز اول : استراتژي روز دوم : تميزکردن ورودي و پنجره ها روز سوم : تميز کردن سرويس بهداشتي و حمام روز چهارم : تميز کردن سالن پذيرايي ( فضايي که براي مهمان ها در نظر گرفته ايد) روز پنجم : روز آشپزخانه روز ششم : گردگيري سالن پذيرايي روز هفتم : آماگي براي مهماني
روز اول : استراتژي
اولين روز از آماده سازي براي مهماني، ارزيابي وضعيت است : ببينيد که چه کارهايي بايد انجام شود و يک استراژي براي انجام آن ها به نحوي کارآمد طراحي کنيد. وانمود کنيد مهمان هستيد و تازه به خانه وارد مي شويد. سعي کنيد اين بار با اين ديد خانه خود را ارزيابي کرده و از اين ترفندها استفاده کنيد تا ديدگاه جديدي در منزلتان پيدا کنيد. پس قدم اول شناسايي نقص هاست :
در مقابل درب ورودي خود در خارج از خانه بايستيد و آن جا را بررسي کنيد. به گرد و خاک، زباله ها و هرچيزي که ممکن است در مسير مهمانان قرار بگيرد دقت کنيد. سپس به ورودي رفته و جاکفشي، چوب لباسي و هر آن چه که در ورودي منزلتان وجود دارد و توجه مهمان را به خود جلب مي کند يادداشت نماييد. همين کار را تا سالن پذيرايي ادادمه دهيد و فهرستي از وسايلي که نمي خواهيد در روز مهماني ديد شوند تهيه نماييد. بعد از آن به آشپزخانه برويد و مکان هايي که نياز به تميز کاري دارند مانند بالاي يخچال و فريزر را بررسي کنيد. همين مراحل را براي سرويس هاي بهداشتي و حمام نيز انجام دهيد. در مورد اتاق ها و ساير فضاهاي خصوصي هم به اين نکته توجه کنيد که مي خواهيد مهمانان از آن فضاها استفاده کنند يا خير. در آخر ليست را بررسي کرده و کارهايي که شبيه به يکديگر هستند کنار هم قرار دهيد.

روز دوم : ورودي و پنجره ها
روز دوم روز شروع به تمييز کاري است. اگر اين نکات را دنبال کنيد هر روز کم تر از يک ساعت وقت شما را خواهد گرفت.
ابتدا شيشه ها پاک کنيد. براي اين کار مي توانيد از شيشه پاک کننده هاي خانگي استفاده کنيد. پنجره هاي در ورودي را فراموش نکنيد. حياط و ورودي خانه را بشوييد و وسايل اضافي که در ليست نوشته بوديد را از جلوي ديد دور کنيد. ورودي بايد براي مهمان ها حس دعوت کنندگي داشته باشد.

روز سوم : شستن سرويس بهداشتي
روز سوم، روز تميز کردن سرويس بهداشتي به صورت کامل و عميق است. با اين کار در روز مهماني فقط بايد يه تميزکاري سطحي و سريع انجام دهيد.
حتي مي توانيد با ايده هاي جالب سرويس بهداشتي خود را براي روز مهماني تزيين کنيد.

روز چهارم : تميز کردن سالن پذيرايي
ليستي از اقلام شکننده يا غير قابل تعويض را مرور کنيد. قرار دادن آن ها در مکان هاي امن مي تواند فکر خوبي باشد. سالن پذيرايي را از درهم و برهم بودن خارج کرده و هر چيزي را در جاي مناسب خود قرار دهيد. وسايل غير ضروري را در مکان ديگري قرار دهيد و فقط وسايلي را بگذاريد که مي دانيد در طول مهماني استفاده مي کنيد. براي نظم دادن به کارها، براي هر يک از اعضاي خانواده سبد وسايل و لباس ها در نظر بگيريد.

روز پنجم : آشپزخانه
شما به بهترين وضعيت آشپزخانه خود براي روز مهماني نياز داريد.
ابتدا بايد آشپزخانه خود را به صورت عميق تميز کنيد، و سپس سعي کنيد آن را تا روز مهماني تميز نگه داريد. يخچال و فريزر را تميز نماييد. تميز کردن اجاق گاز و اطراف آن را فراموش نکنيد. کف و کابينت ها را نيز پاک کنيد.

روز ششم : گردگيري سالن پذيرايي
يک روز مانده به مهماني را صرف گردگيري سالن پذيرايي و فضاهايي که مهمانان در آن وقت مي گذرانند کنيد.
ليستي که روز اول تهيه کرديد را دنبال کنيد. سعي کنيد مهمانان در آن فضا را تجسم کرده و مطمئن شويد حال و هوايي که شما مي خواهيد در روز مهماني به آن ها منتقل مي شود. گرد و غبار سطوح، از جمله قفسه هاي کتاب، قاب عکس و تابلوها و ساير وسايل تزئيني را پاک کنيد. ورودي را جارو کنيد. سينک آشپزخانه را بشوييد.

روز هفتم : آمادگي براي مهماني
کارهاي کوچکي هستند که حتما بايد تا قبل از مهماني تمام شوند. به نکات زير توجه کنيد تا بتوانيد آن ها را در زمان کوتاهي مديريت کنيد:
سرويس بهداشتي نياز به تميز کردن سطحي دارد، مانند پاک کردن آينه. حوله هاي جديد براي مهمانان بگذاريد و صابون يا مايع دستشويي را چک کنيد. کف آشپزخانه و سالن را تي بکشيد. گل هاي طبيعي روي ميزها بچينيد. و در نهايت شمع روشن کرده و يک موسيقي ملايم پخش کنيد.

کلام آخر : در آخر بايد به شما بگويم که اجازه ندهيد تميز کاري تمام وقت و زمان مهماني شما را بگيرد و در مهماني به جاي لذت بردن احساس خستگي کنيد. انجام نکات بالا به شما براي داشتن اعتماد به نفس، عدم استرس و رسيدن به خانه اي زيبا در روز مهماني کمک خواهد کرد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل