Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:09:29 GMT

بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۰۴۶۵

بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان با بیان اینکه دانشگاهیان پرچمدار برنامه های فرهنگی هستند،گفت: بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  ابصارخبر، عصر امروز جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های اردبیل با محوریت برنامه های گرامیداشت 9 دی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحیه ولایت مداری، اخوت اسلامی و اولویت فرهنگ از شاخصه های اساسی دانشگاهیان است.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه از آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری برنامه های حماسه 9 دی و دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر باید به درستی تبیین و ارائه شود.

وی با بیان اینکه روحیه ولایت مداری، اخوت اسلامی و اولویت فرهنگ از شاخصه های اساسی دانشگاهیان استان است، گفت: در اجرای برنامه های ملی و مذهبی نیز باید این سه عنصر ملاک عمل قرار گیرند.

 بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس فاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاهیان پرچمدار برنامه های فرهنگی جامعه هستند،گفت: سنگین ترین وزنه از لحاظ علمی و فرهنگی بر عهده دانشگاهیان است.

وی افزود: دانشگاهیان باید در کنار اجرای برنامه های ملی و مذهبی به فکر پرورش اخلاق و منش حرفه ای نیز باشند، چرا که دانشگاه مرکز علم، و تربیت اندیشه و خرد است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی درادامه سخنان خود به تبیین اهمیت بصیرت افزایی در جامعه پرداخت و گفت: یکی از معضل هایی که هم اکنون همه ما دچار آن هستیم این است که به جای اصلاح خود به فکر اصلاح دیگران هستیم.

حسنی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بصیرت، چراغ تشخیص حق از باطل است و دانشگاه ها باید در بصیرت افزایی عموم مردم بکوشند، چراکه بصیرت افزایی، مهمترین وظیفه دانشگاهیان است.

حماسه 9 دی مرهون لطف الهی و مدیون راهنمایی های مقام معظم رهبری است

 عباس فنی اصل رئیس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تعامل مثبت و حضور فعال و موثر دانشگاه های استان در برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی گفت: حماسه 9 دی مرهون لطف الهی و مدیون راهنمایی های مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه سه مبحث وحدت، حضور فعال مردم و اطاعت از ولایت فقیه در اجرای این مراسمات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: نشست بصیرتی، برنامه ویژه استانی 9 دی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی از جمله برنامه های اجرایی به مناسبت حماسه 9 دی و دهه فجر هستند. 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور