Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@11:00:04 GMT

دیگ قیمت خوراکی‌ها به جوش آمد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۰۶۹۰

دیگ قیمت خوراکی‌ها به جوش آمد

ساعت24 -بعد از این که قیمت تخم مرغ رکوردهای عجیب و غریبی ثبت کرد و به حدود 15 هزار تومان در هر شانه رسید، دیروز این محصول با یک موج افزایش قیمت دیگر به 18 تا 20 هزار تومان در هر شانه رسید.

  بعد از این که قیمت تخم مرغ رکوردهای عجیب و غریبی ثبت کرد و به حدود 15 هزار تومان در هر شانه رسید، دیروز این محصول با یک موج افزایش قیمت دیگر به 18 تا 20 هزار تومان در هر شانه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان اخباری نیز از افزایش قیمت شیر و لبنیات بر خلاف مصوبه سازمان حمایت به گوش می رسد. همه این ها در حالی است که گزارش مرکز آمار از تورم، نشان می دهد، گروه مواد غذایی و خوراکی نسبت به گروه های دیگر بالاترین نرخ تورم را ثبت کرده است.


وزارت صنعت هم در گزارشی اعلام کرده است از 56 گروه کالایی (خوراکی و غیرخوراکی) 46 گروه با افزایش قیمت مواجه شده اند.
در این زمینه خبرگزاری تسنیم، در گزارشی میدانی، قیمت تخم مرغ را از 17 هزار و 500 تا 20 هزار تومان برای هر شانه، در محله های مختلف تهران اعلام کرده است. درباره علت گرانی تخم مرغ، نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به بازار آشفته نهاده‌های دامی وشیوع بیماری حاد تنفسی در میان طیور، درباره میزان مرغ های معدوم شده، افزود: ۱۳ میلیون مرغ به طور قطعی معدوم شده بود اما براساس گزارشاتی، ممکن است تعداد مرغ های معدوم شده به حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون قطعه برسد. وی در گفت وگو با مهر درباره قیمت هم تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم از محصول در مرغداری به طور میانگین به هفت هزار تومان رسیده است.


قیمت شیر نیز در حالی که آخرین قیمت مصوب هر پاکت شیر نایلونی 900 گرمی 1.5 درصد در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات هزار و 520 تومان است، اکنون در یک برند به هزار و 700 تومان و در برندی به هزار و 800 تومان، افزایش‌یافته است. همچنین یکی از فروشندگان  می‌گوید: قیمت یک ماست نیم کیلویی کم‌چرب در کمتر از یک هفته 500تومان افزایش یافت و از دو هزار و 500 تومان به سه هزار تومان رسید.


همزمان وزارت صنعت از تغییرات قیمت انواع کالاهای اساسی و مهم در مهرماه امسال گزارشی ارائه کرده است که بر اساس آن، از مجموع 56 گروه کالایی قیمت 46 کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. مطابق این آمار در مهرماه امسال قیمت سیب زمینی38.9 درصد، گوجه فرنگی 24.2 درصد، لوبیا چیتی 27.5 درصد، پیاز 67.2 درصد، تیرآهن 66.7 درصد ، جو 26.1 درصد، میلگرد 42.2 درصد، کره 21.9 درصد، گوشت گوساله 19.5 درصد و نبشی 28.6 درصد رشد داشته است.
گفتنی است بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، در حالی که تورم 12 ماهه کل هشت درصد بوده است، تورم گروه خوراکی بیش از 12 درصد گزارش شده است که بیش از همه گروه های کالایی است.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت