Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@13:36:49 GMT

دلیل شگفت انگیز برای خوردن خرما

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۱۴۷۰

جدا از خوشمزگی، خرما خواص مفیدی به‌ویژه برای سلامتی قلبی دارد. انواع مختلف خرما، یک ماده غذایی بسیار مفید برای اندام‌های بدن و به‌ویژه برای قلب است.به گزارش بلاغ، تحقیقات بسیاری که در سراسر جهان درباره خواص خرما انجام شده، نتایج حیرت‌آوری از خواص این ماده غذایی برای سلامتی انسان را نشان می‌دهد. درادامه خواص شگفت‌انگیز خرما را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش انرژی بدن و مغز

خرما سرشار از قند‌های ساده همچون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز است و به همین دلیل یک ماده انرژی‌زای سریع برای بدن است. کارشناسان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند ۲ وعده خرما قبل و بعد از تمرین‌ها داشته باشند تا انرژی لازم تامین شود. خرما به مغز انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را می‌دهد و به همین دلیل خرما را به رژیم غذایی کودکان و سالخوردگان اضافه می‌کنند تا در مورد این گروه اخیر از خطر ابتلا به آلزایمر جلوگیری شود.

جلوگیری از سرطان

خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از سکته قلبی

خرما یک منبع خوب برای پتاسیم است که ماده‌ای مهم در سلامتی قلب است. کارشناسان تغذیه می‌گویند مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد زنانی که روزانه ۳۲۰۰ میلیگرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار می‌گیرند.

جلوگیری از سختی رگ‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف روزانه خرما از سخت‌شدن رگ‌ها جلوگیری می‌کند که علت اصلی سکته قلبی است. سخت‌شدن رگ‌ها در اثر بالا بودن کلسترول بد در بدن به‌وجود می‌آید. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث کاهش تیروگلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد و اکسیده شدن چربی در خون را به میزان ۳۳‌درصد می‌شود و همه این‌ها بدون بالا رفتن قند خون صورت می‌گیرد.

درمان زخم‌معده

از خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده استفاده می‌شده است. تحقیقی که در سال ۲۰۰۵ انجام شده، نشان می‌دهد که خرما التهاب حاصل از زخم معده را کاهش می‌دهد و این تحقیق همچنین ثابت می‌کند که خوردن خرما برای درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.

جلوگیری از کم‌خونی

خرما سرشار از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون است. کمبود آهن در بدن باعث کم‌خونی می‌شود و به همین دلیل خوردن روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از کم‌خونی به‌ویژه در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند. ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلیگرم آهن است.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند

چای سبز از جوانه و گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید؛ در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌گیرد؛ چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

به گزارش همشهری، در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

کاهش وزن با چای سبز

پلی فنول‌های چای سبز فعالیت آمیلاز موجود در بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند بنابراین این چای نقش موثری در کاهش وزن دارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

محافظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.

کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

کاهش تری‌گلیسیرید خون با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بنابراین شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می‌گیرد و چربی خون آهسته افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بروز فشارخون بالا با چای سبز

مصرف نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.

زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.

افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.

استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه