Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه سلامت - دکتر علي ملائکه: افزايش سن و وضعيت سلامت و احساسات شما در رابطه با همسرتان مي تواند زندگي جنسي شما را تحت تاثير قرار دهد. در برخي مواقع مصرف مکمل ها ممکن است به شما کمک کند، اما لازم است ابتدا تصوير کلي را در نظر داشته باشيد. از گفتن مشکلات جنسي تان به پزشکتان خجالت نکشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از آن که به مصرف يک گياه دارويي يا مکمل روبياوريد، به اين موضوع فکر کنيد چه مواردي را مي توانيد به زندگي تان اضافه يا کم کنيد؛ ورزش، کاهش وزن، درمان يک عارضه يا تغيير يک دارو و... مي توانند به شما کمک کنند. در اغلب موارد توجه به اثر مکمل ها بر زندگي جنسي مردان متمرکز شده است، اما آنچه بر مردان موثر است، لزوما براي خانم ها نيز همان تاثير را ندارد. به هر حال براي هر دو جنس، مکمل ها و گياهان دارويي وجود دارد.
1. براي خانم ها
آهن: اگر مقدار آهن بدنتان کم باشد، اشتياق جنسي شما هم افت مي کند، به اين معنا که ميل، برانگيختگي، لغزنده شدن و توانايي شما در رسيدن به اوج لذت جنسي (ارگاسم) کاهش مي يابد. در يک بررسي پس از اينکه خانم ها آهن مکمل براي جبران کمبود اين ماده مغذي دريافت کردند، متوجه بهبود وضعيت جنسي خود شدند. از طرف ديگر، مصرف بيش از حد آهن هم خوب نيست. مصرف بيش از 20 ميلي گرم مکمل آهن در روز مي تواند باعث يبوست و دل آشوبه شود. مصرف بيش از 60 ميلي گرم آهن در روز نيز مي تواند مرگبار باشد.

گياه تيبولوس ترستريس (خارخاسک)
گياه تيبولوس ترستريس (خارخاسک): اين گياه مديترانه اي ميوه اي توليد مي کند که با خار پوشيده مي شود. افراد ميوه، برگ يا ريشه گياه خارخاسک را به عنوان دارو استفاده مي کنند. برخي از فرمولاسيون هاي اين گاه حاوي اجزاي ديگري هم هستند. در يک بررسي کوچک، خانم هاي دچار اختلال ميل جنسي هر روز براي 4 هفته 7.5 ميلي گرم از اين گياه دارويي را مصرف کردند. اين خانم ها پس از اين مدت بهتر شدن ميل جنسي، برانگيختگي، لغزنده شدن، ارگاسم و ارضاي جنسي را گزارش کردند و درد کمتري حين رابطه زناشويي داشتند.
گياه ماکا: اين گياه که به آن «جينسينگ پرويي» هم مي گويند، يک گياه ريشه اي بومي آمريکاي جنوبي است. اگر داروي ضدافسردگي مصرف مي کنيد که ميل جنسي شما را کاهش مي دهد، يک بررسي کوچک نشان داده ماکا ممکن است به شما کمک کند. از آنجايي که اين گياه نوعي غذا محسوب مي شود، امتحان کردن آن احتمالا بي خطر است، اما اگر مبتلا به يک سرطان يا عارضه حساس به هورمون استروژن هستيد، بهتر است از مصرف آن پرهيز کنيد چرا که ممکن است ميزان استروژن شما را بالا ببرد. اگر دچار آثار جانبي جنسي ناشي از داروهاي ضد افسردگي يا هر داروي ديگري شده ايد، پيش از اينکه به مصرف مکمل ها رو بياوريد، از پزشکتان سوال کنيد آيا مي تواند داروي شما را تغيير دهد يا نه؟
2. براي آقايان
مکمل هاي موجود در بازار براي مردان اغلب جهت رفع مشکلات نعوظ آلت هستند که به دلايل پزشکي بسياري ممکن است ايجاد شود، از جمله به علت مصرف برخي داروهاي ضدفشار خون يا ضدافسردگي. راه حل در اين موارد مشاوره با پزشک درباره امکان استفاده از داروهاي جايگزين است که اين آثار جانبي جنسي را نداشته باشد. پزشک همچنين ممکن است توصيه هايي درباره رژيم غذايي، برنامه ورزشي و وزن به شما ارائه کند. اگر مي خواهيد مکملي را امتحان کنيد، تاييد مصرف آن را از پزشکتان بگيريد.
آل- آرژينين: اين ماده جزو اسيدهاي آمينه است که واحدهاي ساختماني پروتيين ها هستند. آل- آرژينين در بدنتان به ترکيب اکسيد نيتريک تبديل مي شود که گشادکننده رگ هاست. در يک بررسي، حدود يک سوم مرداني که روزانه 5 گرم از اين ماده را در روز براي 6 هفته مصرف کرده بودند، بهبود نعوظ را گزارش کردند. ناتواني در نعوظ تا حدي ناشي از اختلال گردش خون در آلت تناسلي مرد است. اکسيد نيتريک رگ هاي خوني را گشاد مي کند، بنابراين شايد آل- آرژينين که مولد اکسيد نيتريک در بدن است، اثر مشابهي داشته باشد. توجه داشته باشيد اين مکمل مي تواند باعث درد شکم، آروغ زدن، اسهال و ساير آثار جانبي شود. اين ماده همچنين در برخي افراد واکنش هاي شديد حساسيت ايجاد يا علائم افراد مبتلا به آسم را تشديد مي کند.

پروپيونيل- ال- کارنيتين: بدن افراد اين اسيدآمينه را مي سازد. اين ترکيب براي سوخت و ساز بدن ضروري است. مصرف اين ماده به عنوان مکمل ممکن است باعث افزايش تاثيربخشي داروي سيلدنافيل يا وياگرا بر مردان ديابتي دچار اختلال نعوظ شود. يک تحقيق در اين باره روي مرداني که دست کم 8 بار سيلدنافيل را بدون موفقيت مصرف کرده بودند، انجام شد. هنگامي که اين افراد روزانه 2 گرم پروپيونيل- آل- کارنيتين را به برنامه دارويي شان اضافه کردند، به نتيجه رسيدند. کارنيتين هم جريان خون را بهبود مي بخشد. اين ترکيب در مردان دچار «بيماري پيروني» که بر اثر آن آلت تناسلي هنگام نعوظ به تدريج خم شده و دردناک مي شود، هم آزمايش شده است. ظاهرا مصرف آل- کارنيتين باعث شد سرعت پيشرفت اين بيماري کاهش يابد. عوارض جانبي مصرف اين مکمل شامل درد قفسه صدري، تهوع، استفراغ و دل آشوبه است. اين ماده همچنين مي تواند باعث بدبو شدن عرق و ادرار شود.
نياسين: نياسين يک ويتامين گروه B است که ميزان کلسترول «خوب» شما را بالا مي برد. در يک بررسي مردان با ميزان بالاي کلسترول که دچار ناتواني متوسط تا شديد نعوظ بودند، پس از 12 هفته مصرف روزانه 1500 ميلي گرم نياسين بهبود يافتند. البته بايد درباره مصرف اين مکمل احتياط کنيد. زيرا دوزهاي بسيار بالاي آن مي تواند به کبدتان آسيب بزند و به مشکلات قلبي، فشار خوني و ادراري بينجامد.
SAM-e يا سا آدنوزيل متيونين: افسردگي مي تواند زندگي جنسي شما را مختل کند. درمان هاي افسردگي شامل روان درمان و بر برخي افراد دارو درماني همراه بهبود شيوه زندگي مانند انجام ورزش است که مي تواند در اين مورد به شما کمک کند، اما برخي داروهاي ضدافسردگي ممکن است اشتياق جنسي را هم کاهش دهند. SAM-e يک ماده شيميايي است که بدنتان مي تواند آن را بسازد.
نتايج برخي بررسي ها نشان مي دهد مصرف مکمل اين ماده مي تواند به درمان افسردگي خفيف تا متوسط کمک کند، بدون اينکه آثار جانبي جنسي ايجاد کند. اين ماده همچنين مي تواند آثار برخي داروهاي ضدافسردگي را تشديد کند. به ياد داشته باشيد بدون نظارت پزشکتان SAM-e را همراه با داروهاي ضدافسردگي مصرف نکنيد زيرا آثار جانبي وخيمي ايجاد مي کند. دوزهاي بالاي اين ترکيب ممکن است باعث دل آشوبه شود و به بي خوابي، سرگيجه، و سردرد بينجامد.
يوهيمبين: اين مکمل گياهي از پوست يک درخت بومي آفريقاي مرکزي به دست مي آيد. اين ماده مي تواند باعث بهبود ناتواني نعوظي شود، اما عوارض خاص خود را هم دارد. اين ماده موثرترين مکمل براي اختلال کارکرد نعوظ است، اما در عين حال نسبت به ساير مکمل ها بيشترين عوارض جانبي را هم ايجاد مي کند. يوهيمبين مي تواند باعث بالارفتن فشار خون، تپش قلب، سردرد، اضطراب و سرگيجه شود. يوهيمبين در افرادي که مشکلات روان پزشکي دارند، مشکل آفرين است و با بسياري از داروها تداخل دارد.

جينسنگ آسيايي
3. براي خانم ها و آقايان
جينسنگ آسيايي: اين گياه دارويي مي تواند ميل جنسي را در خانم هايي که وارد دوران يائسگي شده اند، بهبود بخشد. يک بررسي کوچک نشان داد ميل جنسي خانم هايي که روزانه 3کپسول 3 گرمي از اين گياه دارويي را مصرف کردند، افزايش يافت. اين گياه دارويي در مردان نيز کارکرد نعوظي را بهبود مي بخشد. در بررسي ها معمولا دوز 900 تا 100 ميلي گرمي جينسنگ 2 تا 3 بار در روز استفاده شده است. مصرف جينسنگ ممکن است باعث بي خوابي شود.
بنابراين اگر مشکلات خواب داريد، از آن استفاده نکنيد. عوارض جنسي کمتر شايع شامل عادت ماهانه هاي دردناک در خانم ها و اسهال است. اگر انرژي جنسي تان افت کرده، با پزشکتان درباره نگراني هايتان صحبت کنيد. عوامل متفاوت بسياري ممکن است در مشکل شما دخيل باشند که هرکدام به درمان متفاوتي نياز دارند. توجه داشته باشيد مکمل هاي تشديدکننده ميل جنسي عوارض جانبي دارند. درباره وضعيت خاص خودتان ابتدا با پزشکتان مشورت کنيد. همچنين به هشدارهاي روي برچسب مکمل توجه داشته باشيد.
منبع: WebMD

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دستورانی افزود: طبق ارزیابی های فنی سازمان ملی استاندارد ایران و اعلام وزارت نفت، سوخت تحویلی به جایگاه‌های کشور منطبق بر استانداردهای مصوب است و استفاده از مکمل های بهبود کیفیت سوخت خودرو مجاز نمی باشد.


وی گفت: بنا به گزارش سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی در خصوص مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) و یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل ها تحت نظارت استاندارد نیست.


مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو می شود، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟