Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@02:28:26 GMT

تسهیلات بدون متقاضی بافت فرسوده در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۲۵۱۶

تسهیلات بدون متقاضی بافت فرسوده در استان زنجان

زنجان - ایرنا - بنا به گفته رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در این استان آغاز شده، اما افراد واجد شرایط رغبتی برای دریافت آن ندارند.

صمد هاشملو روزیکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله جدید پرداخت تسهیلات بافت فرسوده پس از وقفه ای کوتاه، در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده از سوی بانکهای عامل به متقاضیان واجد شرایط آغاز شده و این در حالی است که این تسهیلات هنوز بدون متقاضی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نبود اطلاع رسانی لازم و از همه مهمتر سود بالای تسهیلات پرداختی موجب شده متقاضیان به دریافت آن تمایل چندانی نشان ندهند و این در حالی است که مقرر شده بود دولت در این بخش یارانه پرداخت کند که تا کنون محقق نشده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: تسهیلات بافت فرسوده در شهر زنجان تا سقف 40 میلیون تومان و در شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده نیز 30 میلیون تومان با سود 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی یادآوری کرد: تسهیلات پرداختی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت فیزیکی کار انجام می شود و مابقی منابع مورد نیاز برای نوسازی واحد نیز باید از سوی متقاضی تامین شود.
هاشملو افزود: این تسهیلات پس از مراجعه متقاضی به شهرداری، صدور پروانه ساختمانی، ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری انجام شده و سپس از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای دریافت منابع به بانکهای عامل معرفی می شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته تسهیلات مورد نظر از طریق بانکهای مسکن، ملی و بخشی از طریق بانک ملت به متقاضیان پرداخت می شود و محدودیتی وجود ندارد.
به گفته این مسئول از سال 93 تا ابتدای سال جاری برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده یکهزار و 680 واحد مسکونی به بانکهای عامل استان معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، یکی از اولویت های مهم دولت نوسازی و بازآفرینی بافتهای فرسوده است که در این راستا تسهیلاتی را برای احیای این نوع بافتها لحاظ کرده است.
به گفته متولیان راه و شهرسازی استان زنجان و با توجه به آخرین مطالعات انجام گرفته 511 هکتار بافت فرسوده در مناطق تاریخی و میانی زنجان وجود دارد که اقدامات مهمی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز نوسازی واحدهای فرسوده در حال انجام است.
7320/6085
خبنرگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد