Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،این طرح که قرار بود هر 15 دقیقه ساکنان گرمسار ، پیشوا ، ورامین و قرچک را با قطاربه مترو تهران وصل کند اکنون در مجموع 10  قطار صبح و 10 قطار دیگربعد از ظهر این جابجایی را انجام می دهد.

 

مشکلاتی که این طرح برای ساکنان شهرستان های جنوب شرق تهران ایجاد کرده است نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا را برآن داشت تا با دعوت از مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و مدیران ارشد این شرکت ونیز فرمانداران وشهرداران این سه شهرستان به بررسی این مشکلات و اتخاذ راهکار مناسب بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارو شهردار ورامین در سخنانی با بیان اینکه عبور قطارحومه ای تهران تا گرمسار در 9 نقطه اتصالی مشکلاتی برای شهروندان و تردد خودروها ایجاد کرده است خواستار حل سریع تر آنها شدند.

شهردار ورامین گفت: با اینکه دو طرح برزگ ساخت زیر گذر 15 خرداد و پل امام رضا (ع) با بیش از 100 میلیارد تومان اعتبارساخته و به بهره برداری رسیداما هنوز 5 درصد آن باقیمانده و کامل نشده است.

حسین دهقان افزود: دراین دو طرح ، مسیری برای تردد عابران پیاده در نظر گرفته نشده است و شهروندان مجبورهستند عرض ریل و درزیر گذر طول آن را طی کنند تا به طرف دیگر بروند.

وی اضافه کرد: عبور عابراز روی خط راه آهن خطرات زیادی در پی داشته  و در دو سال اخیر منجر به مرگ و یا مصدومیت شدید تعدادی از آنها پس از برخورد با قطار شده است.

شهردار ورامین با اشاره به نواقص اجرای طرح زیر گذر 15 خرداد درزمینه دوربرگردان ها و راههای دسترسی گفت: متاسفانه پیمانکار نقشه مصوب کمیسیون ماده 5 استانداری تهران را اجرا نکرده و خودسرانه عمل کرده است.

دهقان گفت: هفت زیر گذر در حوزه شهرستان وجود دارد که به علت نیمه کاره رها شدن آنها به مامنی برای معتادان و اراذل واوباش تبدیل و تردد امن خانواده ها را بویژه شباهنگام با دشواری روبرو کرده است.

فرماندار پیشوا نیز در این مراسم با اشاره به برخی مشکلات ساخت قطار حومه ای تهران تا گرمسار در شهرستان تحت مدیریت خود گفت: این طرح در سه تقاطع برای شهروندان مشکل ایجاد کرده است که بخشی از آن به علت وجود معارضان است و برحی نیز به تعلل پیمانکار برمی گردد.

محمد کرم محمدی افزود: ما در شهرستان با توجه به انتخاب شهردار جدید و اراده اعضای شورای اسلامی شهر آماده همکاری برای حل سریع تر مشکلات این طرح هستیم.

بنابراین گزارش نایب رییس شورای اسلامی قرچک نیز اظهار داشت : مدیران شهری در پنج تقاطع هم سطح و غیر هم سطح با پروژه قطار حومه ای تهران گرمسار مشکل دارند زیرا برای تردد شهروندان و خودروهای عبوری گره هایی ایجاد کرده است.

مهدی زمانی افشار افزود: بیش از دو سال است که زمین مناسبی برای ساخت ایستگاه قطار حومه ای برای قرچک در اختیار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرارداده شده اما تا کنون اقدامی در آن صورت نگرفته است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی پس از شنیدن سخنان نمایندگان عالی دولت و مدیران شهری سه شهرستان جنوب شرق تهران گفت: مردم این شهرستان حق دارند از این مشکلات گله مند باشند اما به علت کمبود بودجه نمی توان همه اینها را در مدت کوتاهی به سرانجام رساند.

محمد زاده با اشاره به مشکلات دولت در تأمین اعتبارات مربوط به بخش راه آهن گفت : اعتبارات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در سال 96 از محل اعتبارات تملک دارایی ، یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده که از این میزان ، 750 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در نظرگرفته شد که به دلیل مشکلات موجود ، مقدار زیادی از این اعتبارات تخصیص پیدا نکرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی افزود : این میزان اعتبار در سال 97 به 300 میلیارد تومان کاهش یافته است و  پروژه های توسعه ای باید با توجه به اعتبارات موجودطراحی شوند.
وی بیان کرد: در دولت های گذشته که اعتبارات مناسبی در کشور وجود داشت و دولت پرپول بود ، بارها درخواست اجرای طرح هایی داده شد اما آن قدر فرایند های اداری طولانی شد که امروز به زمان خشکسالی رسیده ایم و برخی از پروژه ها را نمی توان با سرعت بالا اجرا کرد.
محمد زاده  تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات دولت ، بیش از2 هزار کیلومتر خط دوم ، سوم و چهارم در کل کشور در دست  اجرا است که  فقط  500 کیلومتر آن بین بافق و اصفهان در خط دوم در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به هزینه های صورت گرفته در طرح ملی قطارحومه ای تهران ورامین گرمسار اشاره کردو گفت: این هزینه ها در حالی برای  ورامین تخصیص واجرایی  شده که هم اکنون 13 هزار کیلومتر خط راه آهن در کشوروجوددارد.

وی با اشاره به مشکلات و معارضان پروژه قطار حومه ای تهران – ورامین – گرمسار افزود : اگر قرار باشد تمامی این معارضان و مشکلات بین مسیر برطرف شود باید کل اعتبارات شرکت راه آهن را برای این مسیر اختصاص دهیم .
محمدزاده بیان کرد: اعتبارات عمرانی شرکت راه آهن در سال 96 در بخش توسعه ای ، 800 میلیارد تومان بوده که فقط یکصد میلیارد تومان آن برای اجرای دو پروژه پل روگذر امام رضا (ع) و زیر گذر 15 خرداد ورامین به عنوان گلوگاه راه آهن تهران – مشهد هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت : اگر قرار باشد تمام مشکلات قطار حومه ای تهران – ورامین در حد ایده آل برطرف شود باید کل پروژه های کشور تعطیل شود اما می توان  با اولویت بندی گلوگاههاو مشکلات پیش رو را حل کرد.
وی تاکید کرد: برای اجرای کامل این پروژه ، شهرداری ها نیز باید به تعهدات خود عمل کنند تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

 طول مسیر ریلی این طرح 114 کیلومتر است. به گفته مسئولان برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه نیاز است.

آیین کلنگ زنی این طرح در مرداد 86 انجام شدو تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه‌آهن 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

طرح اتصال ریلی تهران تا گرمسار  درابتدای  دولت یازدهم یعنی   سال 91به شرکت متروی تهران واگذار شد اما در ابتدای سال 94 دوباره به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان

فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان را ببینید.

کد خبر 750679

دیگر خبرها

  • وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر
  • پیکر معلم شهید از میدان فردوسی تهران تشییع خواهد شد