Web Analytics Made Easy - Statcounter


دومین دوره مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «نورباران» از سوی فرهنگسرای گلستان ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم برگزار می‌شود.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی‌مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، باتوجه به اینکه حفظ موضوعی و حفظ آیات منتخب قرآن کریم از جایگاه مهمی در انس و وفراگیری به آموزه های دینی قرآن کریم برخوردار است و با توجه به ضرورت آشنایی دانش آموزان با قرآن کریم و در راستای تحقق منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسابقات قرآنی حفظ موضوعی آیات قرآن کریم «نورباران» ویژه دختران وپسران در دوره سنی به صورت شفاهی و در بین نوجوانان گروه سنی بین ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌های علاقمند برای شرکت فرزندانشان در این طرح قرانی می‌توانند از ۳ دی ماه تا ۲۰ دی ماه جهت پرکردن فرم ثبت نام به فرهنگسرای گلستان و خانه‌های فرهنگ منطقه هشت مراجعه کنند.

منبع مسابقات این طرح قرآنی آیات موضوعی وقرآن مجید است که به صورت شفاهی به همت فرهنگسرای گلستان به صورت رایگان  چهارشنبه ۲۷ دی ماه ویژه دختران و پسران در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز اولین دوره از مسابقات قرآنی «نورباران» سه شنبه ۳ بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) در سالن اجتماعات فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد و به سه نفر برگزیدگان اول هر پایه ۱۵۰ هزارتومان کمک هزینه تحصیلی به همراه لوح تقدیر، نفردوم هر پایه ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی به همراه لوح تقدیر و به نفرات برگزیده سوم هر پایه ۷۵ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه مسابقه «نورباران» به آدرس نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک، فرهنگسرای گلستان، طبقه دوم، معاونت  آفرینش و اجرا مراجعه نموده یا با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس حاصل کنند.

true برچسب ها : حفظ قرآن کریم فرهنگسرای گلستان مسابقات قرآنی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سیزدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن سیزدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا از طریق ثبت نام در سایت رسمی این طرح به نشانی https://melitelavat.ir آغاز شد.

مؤسسه صراط در مشهد از سال ۱۳۹۱ طرح کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی نوجوانان را برنامه‌ریزی و با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی فعالیت خود را آغاز کرد. بعد از ۱۳ سال از آغاز طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)»، این فعالیت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال مخاطب این طرح هستند و در دوره‌های دو ساله در سه سبک منشاوی، مصطفی اسماعیل و عبدالباسط، استعدادیابی و در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و تلاوت در این طرح رشد می‌کنند و به رده‌های بالاتر دست می‌یابند.

قرآن آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن در این طرح، باید طی ۶ سال در این طرح حضور داشته باشند و به نحو احسن فعالیت خود را انجام دهند.

تلاوت در این طرح در سه سطح برگزار می‌شود که این سه سطح شامل مساجد و محلات، کشوری و بین‌المللی است. طرح شباب الرضا طی این ۱۳ سال هزاران نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

در کنار طرح‌های تلاوت، رقابت‌هایی برای قرآن‌آموزان طراحی شده است که «شوق تلاوت» نامیده می‌شود، در این طرح، استعداد‌های قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و آموزش آنها یکسان و منظم است. این طرح در قالب کشوری برگزار می‌شود و همه استعداد‌های ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود. ضمن اینکه هر ساله تعدادی از این استعداد‌های ویژه، بعد از رقابت، برای کسب جایزه و رشد بیشتر به عتبات عالیات و… سفر می‌کنند. همچنین این نخبگان ویژه به کشور‌های پاکستان، عراق، سوریه و لبنان نیز می‌روند.

دیگر خبرها

  • کودک مصری که هیئت داوران مسابقات قرآن در الازهر را متحیر کرد
  • آغازثبت نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت استان‌های کشور
  • آغاز سیزدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا
  • دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در حال کتابت است
  • نمایشگاه قرآن بهانه‌ای برای گردهمایی خانواده‌ها
  • بازکردن گره‌های جامعه براساس آیات قرآن کریم
  • پخش تلاوت قرآن در فضای داخل شهرداری همدان
  • هندبال نوجوانان مسکو؛ رویارویی پسران ایران مقابل روسیه در دومین دیدار
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم
  • موانع حج عمره برداشته شده است/ دست‌یابی به حافظان چند جزئی قرآن کریم