Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، چین از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۳ هزار پایگاه اینترنتی را به سبب زیر پاگذاشتن قانون بسته است و مردم این کشور نیز از تلاش‌های دولت برای پاکسازی فضای سایبری حمایت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، از زمان به قدرت رسیدن شی جینپینگ رئیس جمهور چین در پنج سال قبل، دولت این کشور شدت کنترل‌های اینترنتی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت چین با اشاره به وجود بحث نظارت بر قانون در همه کشور‌های جهان اعلام کرده است قوانین نظارت بر اینترنت در چین به دنبال تامین امنیت ملی و ثبات اجتماعی و نیز جلوگیری از گسترش پورنوگرافی و محتوای خشونت آمیز است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی چین شین هوا، در گزارشی که در اختیار کمیته دائم پارلمان چین قرار گرفته است مقامات این کشور در راستای نظارت بر وبسایت ها، وبلاگ‌ها و سایر اشکال رسانه‌های اجتماعی، محتوای مستهجن و خشونت بار را هدف قرار گرفته اند.
در این گزارش آمده است در کنار بسته شدن ۱۳ هزار وبسایت، تقریبا ده میلون حساب کاربری نیز بسته شده است.
شین هوا اعلام کرد امنیت اینترنتی به بحث تسلط درازمدت حزب روی قدرت و نیز ثبات و صلح درازمدت کشور و رشد و توسعه اقتصادی اجتماعی آن ارتباط می‌یابد.
این گزارش افزود بیش از ۹۰ درصد افراد آمایش شده از تلاش‌های دولت برای مدیریت اینترنت حمایت کردند و در این میان بیش از ۶۳ درصد نیز گفتند در سال‌های اخیر محتوای مضر اینترنتی به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.
وانگ شینگجون نائب رئیس کمیته دائم پارلمان چین به شین هوا گفت: «این اقدامات اثر بازدارنده قوی دارند.» وی گفت: مسئولان به ویژه مقامات اداره فضای سایبری چین در این مدت در تماس با گردانندگان ۲۲۰۰ وبسایت از آن‌ها خواسته اند درباره مسائل مختلف گفتگو کنند.
در چین دسترسی به بسیاری از سایت‌های خبری خارجی، موتور‌های جستجو و رسانه‌های اجتماعی از قبیل: گوگل و فیس بوک ممنوع است و این سایت‌ها سانسور شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه


به گزارش خبرگزار صدا و سیما، محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران درباره برنامه تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در ایام تعطیلات پیش رو گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) سینما‌های سراسر کشور از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌های کمدی «سال گربه» و «تمساح خونی» پس از ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت متوقف می‌شود، اما اکران سایر فیلم‌ها شامل «مست عشق»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان»، «نوروز» و «پرویزخان» از ساعت ۱۹ عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با تعطیلی سینما‌ها سراسر کشور متوقف خواهد شد.

صابری در پایان گفت: فعالیت سینما‌ها از صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه به حالت عادی باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟