Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بودند و هستند کساني که با مشاهده اين عکس کلمه استرجاع بر زبان مي رانند، فرياد وا اسلاما سر مي دهند، و هر چه گفتني و نگفتني باشد بر من مي گويند. از هيچ کدام شکايتي ندارم؛ انما اشکوا بثي و حزني الي الله. و اليه المشتکي. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، طي روزهاي گذشته تصويري از حجت‌الاسلام قاسميان مدير حوزه علميه مشکات و مسئول قرارگاه جهادي امام رضا(ع) در کنار تعدادي نوازنده منتشر شد که با واکنش‌هاي زيادي در فضاي مجازي همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام قاسميان در اين رابطه توضيحاتي را در کانال تلگرامي‌اش منتشر کرده که در ادامه مي‌خوانيد: در مدت زمان کوتاهي که از انتشار اين عکس گذشته است با سيل عظيمي از واکنشهاي منفي و مثبتي روبرو شده ام که مرا بر آن داشت تا چند سطري را درباره آن توضيح دهم؛ باشد که افکار عمومي را به قضاوت درست تري نسبت به اين عکس و حقير رهنمون شود:
يکم، به کساني که اين عکس را ديدند و برآشفتند تا حدي حق مي دهم؛ اي بسا خود حقير نيز اگر با چنين صحنه اي مواجه مي شدم احساسات مشابهي را تجربه مي کردم. به همين جهت از تمام مشفقان و دلسوزاني که با مشاهده اين عکس به درد آمدند و سوختند، صادقانه عذرخواهم؛ اگرچه اي بسا دل هيچ کس به اندازه خود من در اين ماجرا به درد نيامد.
دوم، پيش از شرح اصل ماجرا به اختصار به اين نکته بايد توجه بدهم که گاه شرايطي خاص اقدامي را مي طلبد؛ اما کسي که آن اقدام را از بيرون مي بيند و بدون آگاهي از شرايط مزبور درباره آن قضاوت مي کند، قطعا به خطا مي رود. نمونه اين قضاوت عجولانه و نابجا را مي توان در مورد عکسهاي امام موسي صدر با دختران بي حجاب مشاهده کرد. پناه بر خدا از عصر رسانه! آيا پرهيز از قضاوت شتابزده و دعوت به حسن ظن مطابق منطق و اخلاق نيست؟ پس «ضع امر اخيک علي احسنه» کجا رفت؟ خدا نکند روزي نامحرمي در استخري در حال غرق باشد و طلبه ملبسي براي نجات او اقدام کند و عکسي منتشر شود، که خواهند گفت: «به به! روحانيت معظم با نامحرمان به استخر هم مي رود»!.
سوم، با ذکر اين مقدمه به سراغ اصل ماجرا مي روم. بر خلاف تصور اوليه، اين عکس متعلق به يک کنسرت موسيقي در يکي از دانشگاههاي تهران نيست! اين عکس در کرمانشاه و در سر پل ذهاب گرفته شده است؛ لازم است اينجا اشاره کنم که حقير به سبب دغدغه و احساس وظيفه شخصي و مسووليتي که دارم، در 40 روز گذشته بارها به مناطق زلزله زده سفر کرده و اقدامات مختلفي اعم از ساخت و ساز تا هدايت گروههاي فرهنگي و جهادي را پيگير بوده ام.
چهارم، در اين آخرين بار، براي سخنراني در مراسمي دعوت شدم که به بهانه شب يلدا برپا شده بود تا مرهمي باشد بر زخم دل داغديدگان. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد و حاضران جلسه مي توانند بر آن شهادت بدهند اين بود که پيش از سخنراني من، مجري آهنگ بسيار حزن آلود و غمگنانه اي را بدون هماهنگي پخش کرد که شيون و ضجه را از نهاد جمعيت برآورد.
اينجا بود که بر خلاف ميل و رويه هميشگي ام در برنامه مداخله و آن را قطع کردم. وقتي از بنده براي سخنراني دعوت شد دقايقي درباره اميد به خدا و آينده سخن گفتم و تلاش کردم آرامش به جمع باز گردد. سپس سريعا از نوازندگان تنبور و ني که به عنوان سازهاي مراسمات آييني ، نه سازهاي مناسب لهو و لعب، در منطقه کرمانشاه شناخته مي شود، استفاده کرده و خواستم سريعا بالاي سن بيايند و دقايقي را با همراهي ايشان به خواندن اشعار بزرگان فرهنگ و ادب با مضامين عارفانه و اميدبخش اختصاص دادم و خنده و شادماني را به جمع بازگرداندم.
پنجم، به اين توجه شود که اين اقدام، اقدام کسي است که 40 شب و روز گذشته را با دغدغه بازگشت اميد به زندگي در مناطق زلزله زده سپري کرده است، اما ناگهان دستاورد خود را در معرض تندباد فنا مي بيند و بي اختيار از جا بر مي خيزد؛ اقدامي که بر حسب تشخيص وظيفه شخصي آني بود و در درستي و نادرستي آن مي توان سخنها گفت، اما به هر حال اميد است که دانستن اين زمينه ها تا حدي از آزاردهندگي عکس بکاهد.
ششم، بودند و هستند کساني که با مشاهده اين عکس کلمه استرجاع بر زبان مي رانند، فرياد وا اسلاما سر مي دهند، و هر چه گفتني و نگفتني باشد بر من مي گويند. از هيچ کدام شکايتي ندارم؛ انما اشکوا بثي و حزني الي الله. و اليه المشتکي.
تنها گله اي که دارم اين است که بي خبر ماندن از حال درماندگان و مستضعفان و چشم فروبستن بر آلام و اسقام ايشان به مراتب به استرجاع و وا اسلاما گفتن شايسته تر است؛ چنانکه خداوند فرمود: «ولا تحاضون علي طعام المسکين/فويل للمصلين» و فرمود: «فلا اقتحم العقبه/ و ما ادريک ما العقبه/فک رقبه/او اطعام في يوم ذي مسغبه/يتما ذا مقربه/او مسکينا ذامتربه» و رسول خدا ص «من لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم» را در همين موضع فرمود.
و اما سخن هفتم و آخرين، بياييم يک بار براي هميشه در قالب کرسي هاي آزادانديشي تکليف موسيقي، کاربرد و ترويج ان را در جمهوري اسلامي معين کنيم.
انتهاي پيام/
بازگشت به صفحه رسانه‌ها

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود

دریافت 10 MB

به گزارش خبرنگار مهر، یک قلاده پلنگ در نواحی شمالی شهری شاهرود مورد تصویر برداری علیرضا دزیانیان قرار گرفته است این تصاویر اختصاصی خبرگزاری مهر تقدیم شما می‌شود.

کد خبر 6095805

دیگر خبرها

  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • توضیحات شهردار منطقه 22 درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • توضیحات پیرامون پیدا شدن یسنا ۴ ساله
  • ببینید | اولین توضیحات مادر یسنا درباره مفقود شدن دخترش