Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور مسئولین کشوری و استانی به صورت فوق العاده تشکیل و مهمترین مسائل جاری استان در پی زمین لرزه های ۲۲ روز گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدباقر نوبخت در سفر به کرمان، ضمن بازدید از خسارات وارده به مناطق زلزله زده کوهبنان و اسکان موقت مردم و گفتگوی صمیمی با آنان، از کمپ‌های امدادی جمعیت هلال احمر سرکشی و روند امدادرسانی به مردم زلزله زده از جمله توزیع بیش از 450 دستگاه چادر امدادی را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از آمادگی دولت برای هرگونه کمک رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات دولت، کمک های بلاعوض به مردم زلزله زده استان تعلق می گیرد  و اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده، اما کماکان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و ... ادامه دارد.

 

بنیاد مسکن باید با سرعت و فوریت نسبت به برآورد خسارات اقدام کنند


نوبخت با تاکید براینکه تعمیرات اساسی در مناطق زلزله زده استان کرمان به صورت تسهیلات بلاعوض صورت می پذیرد، یادآورشد: به افراد زلزله زده در این منطقه تسهیلات 4 درصدی (30 میلیون تومان تسهیلات به خانه های روستایی + 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و همچنین 40 میلیون تومان تسهیلات به خانه های شهری + 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ) پرداخت می شود.


وی ضمن قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان در راستای خدمات رسانی به مردم در مناطق زلزله زده استان کرمان، تصریح کرد: شورای مدیریت بحران استان کرمان به صورت فوق العاده برگزار می شود و پس از جمع بندی خسارات زلزله اخیر در شهرستان کوهبنان، پیش نویس آن، یکشنبه(3 دی)به هیات وزیران تقدیم می شود.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آخرین مصوبه جلسه دولت در روز چهارشنبه پرداخت مبلغی بیش از 51 میلیارد تومان برای کمک بلاعوض و 210 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده بود که  تصویب شد و مابه التفاوت سود آن را دولت باید پرداخت کند.آنچه در گذشته مقاوم سازی شده بود، امروز ایمن سازی شده و اینها فرصتی است که ضمن نوسازی و بازسازی، ایمن سازی را نیز نسبت به اماکن انجام دهیم.


وی بر توجه به اماکن تجاری و دولتی تأکید و بیان کرد: با بروز حوادث، بیشتر به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی توجه می شود و این درحالی است که اماکن دولتی که ملجأ و محل مراجعه مردم هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند؛ مشکلات ابنیه دولتی استان کرمان نیز مورد توجه قرا گرفته است که جای تقدیر دارد.


نوبخت اظهار داشت: مصوبه اخیر مجلس درباره کرمانشاه آغاز شده است و کرمان نیز به آن اضافه شد و این خواست دولت است و در صورتی که نیاز به تسریع هست نیز از دولت استدعا داریم که کرمان را در کنار کرمانشاه ببینند  وتفاوت استان کرمان با سایر استان های آسیب دیده، در معادن این استان است؛ با افرادی که آثار کار سخت و دشوار معادن در چهره آنها قابل مشاهده بود دیدار کردم و معتقدیم که باید به ایمنی کارگران معادن توجه ویژه ای صورت گیرد.


معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن باید با سرعت و فوریت نسبت به برآورد خسارات اقدام کنند، گفت: بنیاد مسکن همچنین باید درباره ساختمان های دولتی نیز گزارش ها را تدوین کند.بخشی ازاعتبارات اختصاص یافته به مناطق زلزله زده کرمان ابلاغ و تخصیص نیز داده شد و بخشی نیز ابلاغ شده و به زودی تخصیص می یابد  و به زودی سفر دیگری به استان کرمان خواهم داشت و مصوبات و تصمیمات امروز را مرور کرده و روند خدمات رسانی را بررسی خواهم کرد.

هفت گسل فعال در استان کرمان وجود دارد

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه با توجه به تصویب ستاد مدیریت بحران استان برای ساخت چهار هزار کانکس بحران، بخشی از اعتبارات مورد نیاز پرداخت شده و به زودی کار ساخت این کانکس ها آغاز می شود؛ تأکید کرد: برنامه ما این است که کانکس ها را پس از بروز حوادث تحویل داده و بعد از آن نیز براساس بارکدهای نصب شده بر روی آنها، این کانکس ها را از مردم تحویل می گیریم تا در زمان بحران های بعدی بتوان از آنها استفاده کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در 22 روز گذشته استان کرمان زلزله های شدیدی را تجربه کرده است،گفت:  از دهم آذرماه تاکنون یک هزار و 350 پس لرزه را در شهرستان راور و کوهبنان تجربه کرده ایم و ستاد بحران در 22 روز اخیر در آماده باش کامل بوده است و اعضای ستاد به موقع کارهای لازم را انجام داده اند.


استاندار کرمان با بیان اینکه زمین لرزه شهرستان راور به دلیل نوسازی های انجام شده، خسارت جانی نداشت، عنوان کرد: در کوهبنان خسارت ها بیشتر از شهرستان راور است؛ در 100 سال اخیر بالغ بر 126 هزار نفر در سطح کشور در زلزله جان خود را از دست داده اند که 34 درصد جان باختگان مربوط به استان کرمان بوده است.

 


وی خاطرنشان کرد: هفت گسل فعال در استان کرمان وجود دارد و در این استان با زلزله زندگی می کنیم و باید پیش بنی های لازم درباره پیشگیری و کمک به آسیب دیدگان را داشته باشیم. برآورد خسارت کوهبنان در حوزه های مسکونی، انتظامی، اداری، مدارس و ... آغاز شده و تا چهار روز آینده برآورد کامل شده و به مرکز کشور ارسال می شود.دفتربازسازی واحدهای مسکونی در شهرستان راور کار خود را آغاز کرده است.

 

علاج واقعه را قبل از وقوع کرد


احمد حمزه، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان نیز گفت: زمین لرزه ها به ما می گویند که باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و اگر این زمین لرزه ها در جنوب استان کرمان رخ داده بود فاجعه ملی به وجود می آمد. در جنوب استان کرمان 100 هزار خانه خشت و گلی و غیر ایمن وجود دارد که با یک زمین لرزه 6 ریشتری تمام آنها آوار می شود.

بیش از 150 هزار دانش آموز در مدارس ناایمن در خطر هستند
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم گفت: 16 درصد مدارس این استان شامل 3 هزار و 870 کلاس درس غیر مقاوم هستند و 4 هزار و 720 مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد  و 24 مدرسه در چند روز گذشته تخلیه شده است.


محمد محسن بیگی ادامه داد: وقوع پس لرزه ها مسائل ناایمن بودن گذشته ها را بیشتر می کند و خانواده ها از ورود فرزندان خود به مدارس جلوگیری می کنند و در بحث مدرسه باید اهمیت و توجه ویژه ای را قائل شد و در مناطقی مانند فاریاب که روی گسل است، در حال ساخت کپر هستیم زیرا دانش آموزان نمی توانند بیرون از ساختمان باشند.بیش از 150 هزار دانش آموز در مدارس ناایمن در خطر هستند و باید به این حوزه توجه خاصی صورت گیرد.


 نیاز به بازسازی و احداث بیمارستان جدید به خوبی مشهود است


حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این استان نیاز به بازسازی و احداث بیمارستان جدید به خوبی مشهود است  و بیمارستان های کرمان جزء یک بیمارستان که می توان ادعا کرد در مقابل زلزله مقاوم است، در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاومت لازم را ندارند.


وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید باهنر کرمان مرکز ترومای این استان است، عنوان کرد: ساخت ساختمان جدید این بیمارستان از 12 سال قبل با 240 تختخواب آغاز شده و به دلیل کسری بودجه تاکنون به اتمام نرسیده است و هنوز حدود 40 میلیارد تومان نیاز دارد تا به پایان برسد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بین 5 تا 20 درصد خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در استان کرمان آسیب دیده اند و بیمارستان کوهبنان که شش ماه قبل با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد نیز ترک هایی خورده و در برخی قسمت ها گچ های آن ریخته است.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی که در زمان بروز حوادث اولین امید آسیب دیدگان حوادث است، اعتبار ویژه و خودروهای لجستیکی خاص نیاز دارد و باید به تجهیز انبارهای این جمعیت توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی