Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین المللی عکس خیام تا 10 دی ماه تمدید شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از جشنواره بین المللی عکس خیام، آخرین مهلت ثبت نام و دریافت عکس ها دوم دی ماه تعیین شده بود که به علت استقبال علاقه مندان تا 10 دی ماه تمدید شد.
همچنین علاقه مندان می توانند تا پیش از بسته شدن سایت آثار خود را ارسال کنند و شرکت کنندگانی که قبلا آثار خود را ارسال کرده اند نیز می توانند در صورت تمایل آثار خود را ویرایش، حذف یا اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ثبت نام شرکت کنندگان بین المللی بدون تمدید و با توجه به مهلت اعلام شده اولیه صورت می پذیرد.
پنجمین دوره این رویداد بین المللی در شش بخش با موضوع آزاد تک رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع شهر، موضوع خلاقه، موضوع گردشگری و موضوع تلفن برگزار می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان این دوره می توان به آدرس پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.Khayyam.Photo مراجعه کرد.
جشنواره بین المللی عکس خیام تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی(فیاپ) و «پی ای اس» - PSA - است و عکس های راه یافته به آن ضمن ثبت در آرشیو فیاپ و «پی ای اس» بنام عکاس، برای دریافت القاب فیاپ و «پی ای اس» محاسبه خواهد شد.
دوره های پیشین این رویداد، عنوان پر شرکت کننده ترین جشنواره ایرانی را به دست آورد.
این جشنواره تنها جشنواره داخلی محسوب می شود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن در دوره های پیشین از شرکت کنندگان داخلی بیشتر بود.
همچنین آثار برتر دوره های گذشته در 32 شهر جهان به نمایش گذاشته شد.
پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام دی ماه 1396 با دبیری علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران) و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌ وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می شود.

** پوستر های «گالیکا» در موزه فلسطین
نمایشگاه پوسترهای «گالیکا» هنرمند کوزوویی در موزه هنر های معاصر فلسطین برپا می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی موسسه صبا وابسته به فرهنگستان هنر، در نمایشگاه «فراتر از احترام» 40 پوستر از آثار گالیکا در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
گالیکا از اعضای «اتحادیه طراحان»' است که در برگیرنده هنرمندانی از 34 کشور جهان است.
این نمایشگاه 5 تا 14 دی ماه در موزه هنرهای فلسطین برپا است .

** نمایشگاه «برای نجات کودکان» تا 4 دی ماه تمدید شد
نمایشگاه «برای نجات کودکان» که در برای حمایت از کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه در گالری پردیس سینمایی ملت برپا شده تا چهارم دی‌ ماه تمدید شد.
این نمایشگاه از 10 آذر ماه در گالری پردیس سینمایی ملت برپا است که بیش از 100 اثر نقاشی و مجسمه از سه نسل از هنرمندان تجسمی کشور به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه برای ساخت قرنطینه(مرکز بازپروری) برای کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه برپا شده و عواید حاصل از آن برای ساخت این مرکز پزشکی کودکان در منطقه گلستانک کرج هزینه خواهد شد.
همچنین نمایشگاه و فروش آنلاین آثار نمایشگاه «برای نجات کودکان» در سایت آرتیبیشن به نشانی http://arthibition.net/fa/ gallery/exhibition/264 برای علاقه مندان دایر است.
نمایشگاه «برای نجات کودکان» تا چهارم دی ماه در گالری پردیس سینمایی ملت برپا است.
فراهنگ ** 9338 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود