Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا- در حمله خمپاره ای تروریست های النصره به روستای 'حرفا' در استان ریف دمشق 2 دو شهروند سوری کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، گروه های تروریستی، با هدف قرار دادن روستای 'حرفا' در استان ریف دمشق، سبب مرگ یک دختر جوان و یک دختر بچه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروه تروریستی جبهه النصره، منازل اهالی روستای 'حرفا' در جنوب غربی ریف دمشق را با بیش از 20 خمپاره مورد هدف قرار داد.
عناصر گروه‌ تروریستی جبهه النصره در 'جباتا الخشب' و 'طرنجه' در استان قنیطره مستقر شده و منازل ساکنان روستای'حرفا' در دورترین نقطه ریف دمشق در جنوب غربی پایتخت سوریه را با شلیک خمپاره هدف قرار داد.
این حمله تروریستی منجر به خسارت‌های مادی گسترده در منازل ساکنان،‌ زمین‌های کشاورزی و قطعی برق این روستا شد.
گروه‌های تروریستی در تعدادی از روستاها و شهرک‌های استان ریف دمشق در جنوب غرب پایتخت سوریه و استان قنیطره مستقر هستند و رژیم صهیونیستی نیز همه گونه حمایت‌ و کمک به این گروه تروریستی می کند.
روز گذشته نیز در حمله خمپاره ای گروه های تروریستی به مناطق مسکونی شهر 'محرده' در استان حماه دو شهروند سوری زخمی شدند.
گروه های تروریستی تکفیری حاضر در غوطه شرقی در استان ریف دمشق 29 آذر 96 نیز بار دیگر با نقض توافق مناطق کاهش تنش، پنج خمپاره به محله های مسکونی استان ریف دمشق شلیک کردند.
براثر برخورد چند خمپاره به مناطق استان ریف دمشق در شرق پایتخت سوریه، خسارت هایی به اموال و املاک شهروندان سوری و زیر ساخت های عمومی وارد شد.
برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق شاهد حضور تروریست های تکفیری است که از آنجا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.
گروه های تروریستی تکفیری همچنین 28 آذر 96 با هدف قرار دادن منطقه الزبلطانی در حومه دمشق، سبب کشته شدن سه شهروند سوری از جمله یک کودک شدند.
بر اساس این گزارش، در این حمله خمپاره ای خسارات فراوان مادی به مردم منطقه وارد شد.
درهفته گذشته نیز حمله خمپاره ای گروه های تروریستی به مناطق مسکونی پایتخت سوریه 2 شهروند سوری کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.
سوریه بیش از 6 سال است با حضور گروههای مسلح تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه به ویژه سعودی حمایت می شوند، با بحران روبه رو است.
با پیشروی ارتش سوریه و نیروی مقاومت، این کشور پس از سالها پایداری در آستانه شکست پدیده تروریسم قرار دارد.
خاورم**8005*1275
انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین