Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- اخیرا زردک یا همان هویج ایرانی وارد بازار شده، بویژه در یزد که مصرف آن سابقه طولانی دارد و این روزها به وفور دیده می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون عرضه این محصول، علاوه بر مغازه های میوه فروشی، در جاده های ورودی و خروجی شهر یزد هم عرضه می شود.
این روزها جاده یزد به تفت که محل رفت و آمد عده زیادی از شهروندان است بویژه در روزهای منتهی به آخر هفته، وانت های زیادی را مشاهده می کنی که برای عرضه و فروش، مملو از زردک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هویج ایرانی یا زردک، پرمصرف، پرخاصیت و البته کمی فراموش شده است، محصولی با خواص مفید برای بدن که ناشناخته مانده و ما این موضوع را با یک متخصص طب ایرانی در میان گذاشتیم.
دکتر محمد عسکر فراشاه روز یکشنبه به ایرنا گفت: طبیعت هویج، گرم و تر است و به همین دلیل می توان آن را برای مدت زمان طولانی به صورت بخار پز یا آب پز استفاده کرد.
به گفته وی زردک، مقوی معده و سبب نرمی شکم میشود و علاوه بر این مواد غلیظ موجود در بدن را لطیف و قابل دفع میکند بنابر این برای کم کردن اثرات سو غذاهای غلیظ مانند کله پاچه و حلیم می توان از هویج آب پز همراه یا بعد از این غذاها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: زردک در درمان بیماری های تنفسی نظیر آسم، سرفه های خشک و همچنین سرفه های مزمن، مفید است و ترکیب خوشمزه ای که در درمان سرفه موثر دانسته شده ترکیب آب هویج و شیر بوده که در مطالعات جدید نیز به آن اشاره شده است .
این متخصص طب ایرانی یادآور شد: مربا و حلوای زردک یا هویج برای تحریک و تقویت قوای باروری بی نهایت موثر است‌، پرورده هویج در سرکه (مخلل آن)جهت تحلیل طحال بی نظیر است، از آنجا که هویج مقوی معده، روده ها و ملین طبع است تجویز آن در کسانی که به علت ضعف دچار یبوست شده اند و همچنین در بیماران با ریزه خواری بسیار مفید است .
وی یکی دیگر از خواص هویج را خاصیت مدریت یا ادرار آوری دانست که میتوان از آن در درمان بیماری هایی نظیر دفع نشدن ادرار یا کاهش حجم آن و همچنین دفع سنگ های کلیه و مثانه بهره جست.
دکتر عسکر فراشاه گفت: هویج ایرانی یا زردک باعث افزایش شیر در مادران شیرده میگردد و به علت کمک به باروری، یکی از اجزای رژیم های باروری محسوب می شود.
وی یادآور شد: البته مصرف زیاد آن یا آب آن به علت داشتن ترکیبات غنی ویتامین A و افزایش احتمال سقط ، در دوران بارداری ممنوع بوده و زنان باردار باید از آن پرهیز کنند.
سطح زیر کشت زردک در استان یزد 50 هکتار است و سالانه یکهزارو 250 تن از این محصول در استان تولید می شود.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار

به گزارش ورزش سه، محمدعلی عبدالهی بازیکن جوان هوادار در ششمین حضورش در ترکیب این تیم اولین گل خود را به ثمر رساند و پس از مدت‌ها در ترکیب این تیم قرار گرفت.

مهاجم راست پا و 22 ساله هوادار اولین بازی خود را در هفته دوم لیگ برتر مقابل شمس آذر بازی کرد و در دوران محمود فکری فرصت حضور در ترکیب به عنوان بازیکن جانشین به او داده شد و پس از مدت‌ها به عنوان جانشین به میدان آمد.

عبدالهی آخرین بار در هفته دوازدهم مقابل پرسپولیس دقایق کوتاهی بازی کرد و بعد از آن فرصت حضور در زمین نداشت و در بازی با مس سونگون پس از مدت‌ها فرصت حضور پیدا کرد و در دقیقه 76 گل سوم هوادار را به ثمر رساند.

هوادار در این فصل بازیکنان جوان زیادی را به میدان فرستاده و تعداد زیادی از آنها برای این تیم گلزنی کرده اند، محمد دیندار، فرهاد زاووشی، مهدی گودرزی، محمدعلی عبداللهی، آرشا شکوری و ... بازیکنان جوانی هستند که در طول فصل فرصت حضور در ترکیب هوادار را پیدا کردند.

این تیم در کنار بازیکنان باتجربه ای که در ترکیب دارد گاها از بازیکنان جوان هم در ترکیب تیم خود استفاده می‌کند و بالانس جالبی در ترکیب این تیم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • عکس| سردار آزمون در ترکیب رم برای بازی حساس
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها