Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کتاب‌های نوشته شده با موضوع انقلاب اسلامی حتی در خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد، گفت: در چین کتابی با این موضوع در یک‌میلیون نسخه منتشر و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری جشنواره «چهل چراغ»؛ ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز، سوم دی‌ماه، با حضور علی‌اکبر تورانیان عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، رضا اسماعیلی و راضیه تجار از اعضای انجمن قلم در دفتر انجمن قلم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورانیان در این جلسه با اشاره به اهمیت 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این موضوع برای مجمع ناشران انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل از تیرماه 95 کار کردن بر روی این موضوع آغاز شد تا بتوانیم کارهایی مرتبط با این موضوع در حوزه‌های مختلف به ویژه کتاب انجام دهیم. سامانه کارشناسی مجمع ناشران در این مدت 144 موضوع را در حوزه انقلاب اسلامی استخراج کرد که مربتط با حوادث دهه‌های 40، 50 و 60 است و می‌تواند در قالب اثر ادبی بازخوانی شود.

وی ادامه داد: مجمع ناشران انقلاب اسلامی با توجه به شرایط فعلی و جوی که برای تطهیر رژیم پهلوی ایجاد شده و مشخص کردن انگیزه‌های مردم برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، در این حوزه شروع به کار کرد. 300 عنوان کتاب مربوط به آن دروه شناسایی و مجموعه مفصلی در این زمینه تدوین و جمع‌آوری شد. امیدواریم با سلسله نشست‌هایی مستمری که بین مجمع ناشران و انجمن قلم ایران در حال برگزاری است، بتوانیم دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و نسل جوان را با اتفاقات رخ داده در انقلاب آشنا کنیم. امیدواریم حوزه کتاب بتواند تأثیر خوبی از 40 سالگی انقلاب به نمایش بگذارد. ما همچنین در این مدت با برخی از نویسندگان نیز صحبت کردیم و تعدادی از آنها مشغول نگارش اثر با موضوع انقلاب اسلامی هستند.

عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی به 144 موضوع استخراج شده اشاره کرد و افزود: این موضوعات از میان حوادث و کتاب‌هایی که در این رابطه کار شده‌اند، استخراج شده است. از جمله این موضوعات می‌توان به نقش اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آمریکا در سرکوب انقلابی‌ها، جبهه ملی و حزب توده، نقش اقشار مختلف از جمله پرستاران، بازاریان، ناشران و کتابفروشان و ... در پیروزی انقلاب، جنبش‌های دانشجویی، جنایت‌های بهائیت قبل و بعد از انقلاب و ... از جمله این موضوعات را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: انقلاب اسلامی در ادبیات ایران، به مثابه گنجی مدفون در پوشش زمان است

تورانیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، معجزه قرن شناخته شد، اضافه کرد: شکل انقلاب اسلامی با انقلاب روسیه و فرانسه متفاوت بود. پیروزی انقلاب اسلامی همانند دیگر انقلاب‌ها متکی به اسلحه نبود، بلکه مردم با اراده خود و با دست خالی توانستند سیستمی که متکی به آمریکا بود، شکست دهند. انقلاب‌هایی که در دنیا رخ می‌داد یا متکی به غرب و یا وابسته به شرق بود، اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که بدون اتکا به این دو به پیروزی رسید؛ با وجود این حق مطلب در این رابطه ادا نشده و تعداد آثار منتشر شده در این رابطه کافی نیست. نسل امروز نمی‌داند که چرا انقلاب اسلامی رخ داده است، از این جهت مراکز فرهنگی و متولیان این حوزه باید حمایت می‌کردند تا به شکل تخصصی در این رابطه کار شود.

وی با بیان اینکه همه ما در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم، افزود: این در حالی است که آثار نوشته شده درباره انقلاب اسلامی در دیگر کشورها نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه کتابی در چین با موضوع انقلاب اسلامی در یک‌میلیون نسخه منتشر شد و به سبب استقبالی که از این اثر صورت گرفت، به چاپ دوم هم رسید. همه دستگاه‌های فرهنگی باید همکاری کنند تا این نقیصه برطرف شود.

جشنواره ادبی «چهل چراغ» با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انجمن قلم ایران در 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره در دو بخش شعر و ادبیات داستانی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان خردادماه سال 97 آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی anjomanghalam1393@gmail.com یا نشانی تهران، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بالاتر از میدان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بعد از کوچه 44، شماره 360، انجمن قلم ایران ارسال کنند.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار با شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و پروژه‌های مختلف مجمع تقریب در ایجاد وحدت میان مسلمانان سخن گفت.

وی با اشاره به حضور هیأت‌های اهل سنت در ایران اسلامی و بازدید آنها از شهرها و مناطق سنی‌نشین در کشورمان و برگزاری نشست با علمای اهل‌سنت در این شهرها، از حضور ۴۰ عالم مسلمان از کشورهای مختلف در شورای عالی و حضور ۱۴۰ نفر در مجمع عمومی تقریب خبرداد.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید یک قله و چشم‌انداز برای خود داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها حتی مسلمان نیستند اما مفهوم ظلم را می‌فهمند. آنها از اسلام یا مسلمانان دفاع نمی‌کنند بلکه از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد که ما باید با تأکید بر از مفاهیم عامه مانند حقوق بشر، عدالت و ظلم با کسانی که قصد ایجاد تفرقه دارند، مقابله کنیم. در ادامه این نشست شیخ حسن البغدادی نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباط میان اعضای تقریب گفت: تقریب برای شهید اول و شهید ثانی و دیگر علما یک تعارف نبود و آنها در عمل به این امر اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که باید دست بیگانگان از کشورهای اسلامی کوتاه شود، تصریح کرد: امروز اسرائیل، همان دست بیگانه است و ما معتقدیم که اگر اسرائیل را نابود کنیم حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی پاک می‌شود.

شیخ البغدادی در ادامه با اشاره به تأثیر طوفان‌الاقصی در ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی به معنای ایستادن شیعه در کنار اهل سنت در فلسطین بود و اگر ما در این نبرد پیروز شویم، دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش می‌کند با ایادی خود در میان شیعیان نادان و اهل سنت تندرو، وحدت حاصل شده از این پیروزی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی پایان یابد، دشمنان جنگ دیگری را آغاز می‌کنند که آن جنگ عقایدی است تا این پیروزی بر اهل سنت تأثیر نگذارد و ما باید برای آن روز برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6091145 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است