Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و کارگردان سینما گفت: نگاهی وجود دارد که گفته می شود همه سلیقه ها و ذائفه ها نیاز به سریال و فیلم دارند، فیلم مبتذل و فرهنگی فاخر مخاطب دارد و همه اقشار جامعه نیازمند خوراک هستند و باید به مبتذل پسندهاخوراک دهیم در صورتی که سینما و سیما وظیفه دارد بینش مخاطب را ارتقا دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جمال شورجه در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره به لزوم تولید فیلم و سریال با محتوای مناسب اظهار داشت: مجموعه هایی نظیر سریال یوسف مورد استقبال مردمی قرار گرفت و مخاطب داخل و خارجی داشت و مخاطبین آن میلیاردی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علت استقبال از سریال یوسف محتوای فاخر و قرآنی آن است
  وی با اشاره به علت توجه جامعه به سریال حضرت یوسف(ع) گفت: این سریال فاخر مورد استقبال بی نظیر جامعه قرار گرفت که علت آن  محتوای قرآنی است و مردم با آن زندگی کردند و جزو اعتقادات و باورها و قصه واقعی است که از زبان خدا نقل شده است.

نویسنده و کارگردان سینما بیان داشت: قصه های دیگر قرآن نظیر اصحاب کهف که در قرآن و تورات و انجیل آمده توسط خداوند نوشته شده است و خدا سلیقه انسان را می داند و به همین دلیل مورد استقبال قرار می گیرد و تفاوت این قصه ها از خداوند تا بشر است.

شورجه با بیان اینکه نیت نویسنده و کارگردان بسیار مهم است، افزود: مرحوم سلحشور اعتقاد و باور به قصه های دینی و قرآنی داشت وتلاش کرد قصه های قرآنی رابه فیلم تبدیل کرده و نشر و ترویج کند و پیام محتوایی درون قصه های قرآنی را برای جامعه تبیین کند و خداوند هم در این راه به وی کمک کرد.

هدف از تولید فیلم و سریال رضایت الهی باشد

وی با اشاره به لزوم ترویج آثار فاخر دینی در سینما ابراز داشت: نیت مرحوم سلحشور پاک بود که خداوند کمکش کرد، اگر با نیت های پاک روبرو وارد شویم خداوند کمک می کند و به قلب و روح مخاطب می نشیند و از همه ادیان و مذاهب از فیلم استقبال می شود.

نویسنده و کارگردان سینما تصریح کرد: قصه های سینما رنگ و بو و این حس را ندارد و به برخی مسائل در حد فهم شعور انسان  نوشته  و پرداخته می شود ونفسانی است و مباحث الهی و الهیات در آن کم است ، اگر هدایت الهی را متصور شویم که فراگیر و وسیع است و نگاه بشر را مشاهده کنیم به صورت قطعی به وسعت قرآن و خداوند نیست.

شورجه اظهار داشت: این موضوع مهم است که در ساخت فیلم و سریال نیت اقتصادی و الهی و یا خدایی است اما تنها در سینما نیت اقتصادی است و فیلم ساخته می شود که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد و درآمد به دست بیاید، تهیه کننده به سمت ابتذال می رود تا مخاطب را جذب کند ولی در امثال سریال یوسف مخاطب دین را می پسندد.

وی با اشاره به تولید فیلم و سریال با محتواهای سخیف بیان داشت: باید در این زمینه ها سختگیری های لازم وجود داشته باشد و برای ساخته شدن فیلم های مبتذل جدیت از خود نشان دهیم و باز برخورد نکنیم.

مهم ترین وظیفه سینما ارتقای بینش مخاطب است

 نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به توجیه برخی افراد در ساخت فیلم و سریال مبتذل بیان داشت: یک نگاهی وجود دارد که گفته می شود همه سلیقه ها و ذائفه ها نیاز به سریال و فیلم دارند، فیلم مبتذل و فرهنگی فاخر مخاطب دارد و همه اقشار جامعه نیازمند خوراک هستند و باید به فواحش و مبتذل پسندها هم خوراک دهیم در صورتی که  سینما و سیما وظیفه دارد بینش مخاطب را ارتقا دهد.

شورجه افزود: سیما باید در تولیدات و سوژه های خود دقت بیشتری کند و بیش از آن سینما باید درتولید محتوا دقت داشته باشد، چون سینما به مراتب آلوده تر است، مسئولین فرهنگی به فکر فرهنگ و بینش مردم نیستند بلکه به فکر  سرمایه دار هستند تا پول در بیاورد.

وی ادامه داد: این موضوع روش غلط و سیاست گذاری نادرستی است که تهیه کننده را مجاب می کند به سلیقه مخاطب فیلم بسازد که این اقدام متناسبی نیست، باید رویه مناسبی انتخاب شود و با بهره گیری از آیات دینی و الهی سینما مبلغ دین شود.
 
نویسنده و کارگردان سینما گفت: در تولید آثار پلیسی می توان معارف دینی را تبلیغ کرد و در کار کودک و اجتماعی می توان نیز این کار را انجام داد که به نوع سلیقه فیلسماز بستگی دارد اما سطحی نگری و آوردن سطح مخاطب به نازل ترین سطح و تنها به خوشی و خنده مخاطب توجه کردن غفلت است که من فیلم ساز اگر بخواهم مخاطب را غافل کنم کار لغو و گناهی انجام دادم.
  شورجه با بیان اینکه سینمای غفلت افزا سبب خسران و زیان است و مورد توجه انقلاب اسلامی نیست،ابراز داشت: اینکه پول خرج شود و مردم به سینما بیایند و تنها هدف خنده باشد اقدام اشتباهی است اما ازاین غفلت چه چیزی به دست میاید که این سینمای غفلت است و برای انقلاب اسلامی نیست بلکه برای دولت هایی که می خواهند مردم از مباحث سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بلاهایی که سرشان می آیند غافل شوند.
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از شکستن ائتلاف حزب سبز با حزب ملی اسکاتلند که بر اساس آن، دولت ائتلافی در اسکاتلند تشکیل شده بود و نیز بی فایده بودن آنچه تلاش‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند برای ادامه فعایت دولت حداقلی به علت مخالفت‌های زیاد عنوان شد، حمزه یوسف وزیر اول اسکاتلند که به همراه انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، یکی از مناطق چهارگانه انگلستان است از سمت‌هایش استعفا کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: حمزه یوسف – وزیر اول مستعفی اسکاتلند

حمزه یوسف ۳۸ ساله و جوان‌ترین رهبر حزب ملی اسکاتلند، نخستین وزیر اول مسلمان در تاریخ انگلستان یا بریتانیا و شاید اروپاست. این سیاستمدار هوادار استقلال اسکاتلند از انگلیس، در حالی کناره گیری خود را از این سمت‌ها اعلام کردکه گفته حاضر نیست به هر قیمتی در قدرت بماند.
حمزه یوسف در نشست خبری گفت: من، چون بر سر اصول و ارزش هایم معامله نخواهم کرد و قدرت را به هر قیمت نمی‌خواهم، به این نتیجه رسیدم که به نفع کشور، حزب ملی اسکاتلند و دولت محلی است که فرد دیگری قدرت را در دست گیرد.
حمزه یوسف که بار‌ها کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفته بود، تنها رهبر یک حزب عمده در انگلستان بود که طرح درخواست آتش بس در غزه را به مجلس ارائه کرد، هر چند با مخالفت همه احزاب عمده این طرح رای نیاورد.
از ۴۱۸ نماینده مجلس عوام حاضر در هنگام رای گیری درباره طرح درخواست آتش بس در غزه ۲۹۳ نماینده به طرح حزب ملی اسکاتلند، سومین حزب بزرگ انگلستان رای منفی دادند.
مخالفت حزب حاکم انگلیس با رویکرد‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند و دیگر احزاب سیاسی در اسکاتلند، دوران دولت او را به ۱۳ ماه محدود کرد و او در نشست خبری اعلام استعفا تاکید کرد: من برای دفاع از حقوق افرادی که صدایشان شنیده نمی‌شود، چه در داخل این کشور و چه در خارج، از جمله افرادی که در برابر چشمان جهانیان، در بزرگ‌ترین بحران انسانی در غزه رنج می‌برند، به تلاش ادامه خواهم داد.
به گفته حمزه یوسف، تا زمان برگزاری انتخابات داخلی حزب ملی اسکاتلند برای تعیین رهبر جدید، و تا تعیین وزیر اول جایگزین در اسکاتلند، او به مسئولیتش ادامه خواهد داد.
در حالی که احتمالا در فصل پاییز امسال، انتخابات سراسری در انگلستان برگزار خواهد شد، هنوز معلوم نیست روند انتخاب رهبر جدید حزب ملی اسکاتلند، چه مدت طول بکشد و اینکه رویکرد استقلال طلبانه حزب ملی اسکاتلند و جدایی‌اش از انگلیس چه تغییری خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد