Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@20:28:19 GMT

پرنیان؛ دختری که به رویاهایش احترام می‌گذاشت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۱۵۰۰

پرنیان؛ دختری که به رویاهایش احترام می‌گذاشت

تو انگار کن که یک روز معمولی است. خیلی معمولی. داری کارهای روزانه‌ات را انجام می‌دهی. مثلا خم می‌شوی تا گلدان شمعدانی‌ات را سیراب کنی یا اینکه روی کاناپه دراز کشیدی و داری به موسیقی مورد علاقه‌ات گوش می‌دهی که یک دفعه درد عمیقی می‌پیچد در وجودت. شاید در سرت؛ نواحی شکمت یا هر جای دیگر.

زندگی عادی و خیلی معمولی‌ات یک دفعه رنگ می‌بازد و دیگر آن زندگی همیشگی عادی و خیلی معمولی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون میهمان داری. یک میهمان سمج و بد قلق که هیچ‌رقم حاضر نیست، جول و پلاسش را جمع کند و برود. مثل یک کوالا در آغوشت می‌گیرد. سفت در آغوشت می‌گیرد. نمی‌رود که نمی رود.

تو هر روز لاغرتر و نحیف‌تر می‌شوی. رنگت زرد می‌شود. حوصله کارهای روزانه‌ات را نداری؛ توانایی‌اش را هم نداری. کوالای بدجنس تو را هر روز سفت‌تر در آغوش می‌گیرد و کم کم نمی‌گذارد از جایت تکان بخوری.

اولش فقط یک سلول است اما کسی نمی‌داند چه می‌شود که سلول به صورت مهارنشده‌ای تکثیر می‌شود. این تکثیر آن‌قدر ادامه می‌یابد که نامش می‌شود، تومور. ساز و کار تقسیم سلول‌ها غیر عادی می‌شود و اسمش می‌شود، سرطان! به همین راحتی.

این قصه پرنیان ماست که وقتی فقط چهار ساله بوده پدر و مادرشان می‌فهمند، دختر کوچکشان در بدنش یک میهمان سمج دارد که قصد هم ندارد به این زودی‌ها بار سفر ببندد. برای همین مسیر زندگیشان تا حد زیادی تغییر کرد اما این میهمان سمج نه تنها پرنیان را از پا نینداخت بلکه جهان‌بینی پرنیان را گسترده‌تر کرد و دید او را هم نسبت به زندگی تغییر داد.

پرنیان صفری تا 14 سالگی میهمان داشت. دقیقا تا 14 سالگی با بیماری‌اش جنگید اما یک فرق داشت. آن هم اینکه رویاهایش برایش اجر و قرب داشتند. برای آرزوهایش جنگید و به همه آن‌ها جامه عمل پوشاند. وقتی خیالش راحت شد که دیگر آرزویی نمانده، چمدانش را بست و با کوالایش از این دنیا رفت.

یکی از آرزوهای مهم پرنیان عکاس شدن بود. پدر و مادرش برای او یک دوربین خریدند تا دخترشان از این به بعد تصاویر مورد علاقه‌اش را ثبت کند و او هم از آنجا که علاقه زیادی به ثبت تصاویر طبیعت داشت،‌ شروع کرد به عکاسی کردن از مناظر مورد علاقه‌اش. اما آنچه احتیاج داشت، یک معلم عکاسی بود که راه و چاه را پیش رویش بگذارد و عبور از این مسیر را به او آموزش دهد.

برای همین یک روز صبح (منظورمان از یک روز صبح همین سه هفته پیش است.) دوربین عکاسی و کوله‌پشتی‌اش را برداشت و همراه با مادرش راهی خبرگزاری ما شد تا مسیر هنری‌اش را حرفه‌ای‌تر طی کند. یک پیکسل هم وصل کرده بود به کیفش که رویش نوشته بود: «عکاس مملکته». پرنیان حکم عکاس افتخاری ایسنا را دریافت کرد و قرار شد در سرویس عکس ایسنا  یکی از عزیزترین عکاس‌ افتخاری ما باشد. چند عکس هم تحویل داد که برود روی خروجی  ایسنا.

کوالای بدجنس او را زمین زد و دیگر اجازه نداد که برایمان عکاسی کند. او همین دیروز رفت و دوربین عکاسی‌اش را در اتاقش جا گذاشت اما خیلی خوب به ما آدم‌ها یاد داد که رویاها بی‌ارزش نیستند.

ما هم این یادداشت را به افتخار هنرمند 14 ساله کوچکی منتشر می‌کنیم که رویا و آرزو را پاس می‌داشت.

ایسنا- سهیلا صدیقی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب «مشهد در روزگار انقلاب» روایت حماسه مردم مشهد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه حماسه‌های انقلاب در کشور بسیار است که با چند کتاب نمی‌توان بیان کرد، افزود: یک فریم عکس ماجرا و داستانی دارد و در کنار مستندها و کتاب‌ها عکس‌ها نیز روایتگری می‌کنند.

وی به جایگاه عکاسی در ثبت خاطرات اشاره کرد و گفت: عکاسی در بحران سختی‌های کار خود را دارد؛ برخی شغل‌ها با اتفاقات نا به هنگام روبرو نیستند؛ اما عکاسی در جنگ دشوار است.

حسین زاده ابراز کرد: عکس بسیاری از دوران انقلاب نداریم، اما همین تعداد که به یادگار مانده است سندی بر حقانیت ملت ایران است. ثبت واقعه تاریخی مجاهدت عظیم می‌طلبد و بسیاری عکاسان در این مسیر رنج‌های بسیار متحمل و جانباز شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه روایت پیشرفت در امتداد روایت حماسه در جریان است، افزود: بعد انقلاب، شاهد موفقیت‌هایی ایران در رشته‌های علمی، پزشکی و نظامی هستیم که در دوره سخت‌ترین تحریم‌ها حاصل شده است.

وی با بیان اینکه کشور در دل تحریم نیاز به روایت دارد، افزود: این نشست در راستای تجلیل از تلاش‌های اوحدی و راویان حماسه کشور برگزار شده است و امثال اوحدی ها با عکس، مستند و تاریخ نگاری پیشرفت‌ها را روایت می‌کنند. جوانانی که در دوره فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند باید از بزرگان این عرصه الگو بگیرند و فرایندهای آنان را تکمیل کنند.

حسین زاده اظهار کرد: اوحدی را نباید منحصر به انقلاب کنیم؛ چرا که برای شهر مشهد بسیار زحمت کشید. او رویداد ورزشی بسیاری را ثبت کرد و در عکاسی جشن و آئین‌های مذهبی شرکت می‌کرد و دلبستگی به اهل بیت (ع) پای او را به مراسم باز می‌کرد.

کد خبر 6099610

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود» در شهر درود برپا می‌شود
  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • پیش‌بازی پاری سن ژرمن - دورتموند؛ آدمی با رویاهایش زنده‌است
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان