Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@14:29:39 GMT

تشییع پیکر مرحوم دکتر یلدا

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۲۲۷۷

تشییع پیکر مرحوم دکتر یلدا

‍‍‍‍‍‍

تشییع پیکر مرحوم دکتر علیرضا یلدا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهالی بهداشت و درمان و خانواده آن مرحوم در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

ایران آنلاین /پروفسور علیرضا یلدا در واپسین ساعات پنج‌شنبه شب ۳۰ آذر بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
دکتر علیرضا یلدا متولد سال ۱۳۰۹ تهران و تحصیل‌کرده رشته تخصصی پزشکی بیماری‌های عفونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تا اخذ دیپلم در تهران تحصیل کرد و در سال ۱۳۳۰ وارد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۳۶ دانش آموخته شد.
وی پس از گذراندن دوره تخصصی بیماری‌های عفونی در بیمارستان امام خمینی (ره) مشغول خدمت شد.
از جمله سوابق علمی مرحوم دکتر یلدا می‌توان به عضویت در هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و تحقیق و تدریس در دانشگاه‌ها و نظارت بر روی تألیف پایان نامه‌ها و ترجمه کتب علمی، ارتقاء به رتبه استادی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت تحریریه نشریه‌های معتبر علمی، عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و برگزیده شدن به عنوان چهره ماندگار عرصه پزشکی بیماری‌های عفونی در نخستین همایش چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۰ اشاره کرد.
از جمله آثار مرحوم پروفسور یلدا نیز می‌توان کتاب‌هایی همچون «درمان بیماری‌های عفونی» در ۶ جلد، همکاری در تدوین چندین مقاله بین‌المللی و اثر «نکته‌ها در زمینه اخلاق پزشکی» را نام برد.
حجت الاسلام والمسلمین دعایی بر پیکر پروفسور علیرضا یلدا نماز خواند.

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس