Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: خیّر مسجد امام زمان(عج) مجتمع مسکونی شهید صیاد شیرازی بیرجند گفت: اگر مسئولان خراسان جنوبی برای صدور پروانه و آغاز پروژه تا ۱۵ دی ماه، پای کار نیایند، ۳ میلیارد تومان اعتبار ساخت این مسجد را به خراسان شمالی و یا رضوی می برم.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: شاید گزاف گویی نباشد اگر بگوییم که مسئولان خراسان جنوبی به تعداد روزهایی که از تاسیس استان خراسان جنوبی می گذرد، همواره بر استقبال از سرمایه گذاران و پهن کردن فرش قرمز برای آنها سخن گفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه گذارانی که بدون شک حضور آنها در سومین استان پهناور کشور، کمک به توسعه و رونق خراسان جنوبی خواهد بود.

 

در این بین،‌ استقبال از خیرین و افراد نیک اندیشی که با هدف کمک به آبادانی استان خراسان جنوبی به جای جای این استان گام می گذارند،‌ اهمیتی مضاعف می یابد. 

 

 

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ بود که خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی با انتشار گزارشی با عنوان «اقامه عشق در پارکینگ بلوک A۰۸ » از برپایی نماز جماعت در پارکینک یکی از واحدهای مسکونی پروژه 1500 واحدی شهید علی صیاد شیرازی بیرجند خبر داده بود.

 

اقدامی آتش به اختیار که به همت جمعی از ساکنین این مجتمع مسکونی انجام شد که بعد از رسانه ای شدن آن در خبرگزاری شبستان، سوژه بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری ها شد و حتی گزارش ویژه ای از این حرکت خودش مردمی از رسانه ملی هم پخش شد.

 

 

بالاخره بعد از سالها پیگیری و تلاش صاحبان مجتمع مسکونی پروژه 1500 واحدی شهید علی صیاد شیرازی بیرجند، یک خیر در اردیبهشت ماه امسال برای ساخت مسجدی برای ساکنان این مجتمع اعلام آمادگی کرد.

 

در کمتر از چهار ماه از ورود این خیر، گلنگ ساخت مسجد توسط خیر «نعمت الله منفرد» در ۲۹ شهریورماه امسال و با حضور مسئولان و مردم در این مجتمع مسکونی به زمین زده شد. منفرد، خیر مسجد امام زمان (عج) در این مراسم قول مساعد داد که طی سه سال این مسجد را مفروش و به مردم تحویل دهد.

 

گلایه خیر مسجد امام زمان(عج) مجتمع مسکونی شهید صیاد شیرازی بیرجند از عدم همکاری مسئولان

منفرد در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، با اشاره به اینکه در ابتدای امسال، بازدیدی از مجتمع مسکونی شهید صیاد شیرازی بیرجند داشتم و کمبود یک فضای فرهنگی و مذهبی به وضوح احساس می شد، افزود: در سفر شهریور ماه به بیرجند، با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفتگویی داشتم و استاندار نیز قول مساعدت و هرگونه همکاری را برای این پروژه داد.

 

وی اظهار داشت: بعد از چند ماه از کلنگ زنی، خاکبرداری این پروژه (که برابر قول مسئولان اداره کل راه و شهرسازی می بایستی توسط این اداره صوت می گرفت) انجام نشده بود و هنگامی که هیات امنا مشاهده کردند که هیچ اقدامی از سوی مسئولان انجام نمی شود،‌ آتش به اختیار شروع به خاکبرداری و تسطیح زمین کردند.

 

منفرد با اشاره به اینکه قرار هست که این پروژه فرهنگی در وسعت ۳۷۰۰ مترمربع احداث شود،‌ اظهارداشت: انتظار داشتیم که وقتی این پروژه کلنگ زنی می شود، برخی از دستگاههای اجرایی از جمله اداره آب،‌ برق، فاضلاب، شهرداری، نظام مهندسی، فرمانداری بیرجند و استانداری خراسان جنوبی با هیات امناء همکاری کنند.

 

وی تاکید کرد: اگر مسئولان خراسان جنوبی تا ۱۵ دی ماه (که پایان سال مالی من است) هیچ اقدام عملی (از جمله صدور پروانه) برای این پروژه انجام دهند، مجبور به انتقال اعتبار به استان خراسان شمالی و یا رضوی خواهم بود.

 

 

۳ میلیارد تومان اعتبار را به استانهای دیگر می برم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درخواست های بسیار زیادی از روستاها و نقاط مختلف شهرهای خراسان رضوی و شمالی برای ساخت مسجد دارم،‌ گفت: حتی بسیاری از روستاهای بیرجند درخواست ساخت یک مسجد ۲۰۰ متری را کرده اند که در صورت عدم همکاری مسئولان،‌ این اعتبار،‌ با اولویت بندی در دیگر شهرها هزینه خواهد شد.

 

این خیّر با بیان اینکه متاسفانه پروژه به این وسعت،‌ از داشتن کمترین فضای تفریحی، مذهبی و فرهنگی محروم است، افزود: تاکنون ۴۲ مسجد در نقاط مختلف ساخته ام و در هیچ شهر و روستایی اینگونه همکاری ضعیف را از دستگاههای اجرایی مشاهده نکرده ام.

 

وی تاکید کرد: اگر مسئولان تا پایان سال مالی من (۱۵ دی ماه) پای کار نیایند،‌۳ میلیارد تومان اعتباری که برای ساخت این مسجد در نظر داشتم هزینه کنم به دیگر استانها می برم.

 

منفرد با گلایه از اینکه هنوز پروانه برای ساخت آغاز این پروژه صادر نشده است، گفت: زمین این مسجد نیز دو بار واگذار شده است و در هر دفعه از تحویل،‌تغییراتی از سوی اداره و راه شهرسازی در نقشه آن انجام می شود، باید نقشه نهایی این سند هرچه سریعتر در اختیار هیات امنا قرار بگیرد.

 

وی از هیات امنای این مسجد قدردانی کرد و افزود: اگر تاکنون از تعهدات خود برای ساخت این مسجد،‌ منصرف نشده ام به دلیل هیات امنای پیگیر و مردم خوب آن مجتمع مسکونی است.

 

 

بروکراسی های اداری سد راه ساخت مسجد امام زمان(عج)

یعقوبی نماینده ساکنان و عضو هیأت امنای مسجد امام زمان (عج) هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: هیچ سازمان و ارگانی به صورت یکپارچه خود را متولی و مسئول مساجد نمی داند و مدیریت واحدی برای مساجد وجود ندارد و از این رو مشکلات زیادی در بحث ساخت مسجد وجود دارد.

 

وی افزود: به طور حتم اگر بحث زعامت و تصدی مساجد پیش بیاید، همه سازمان ها و نهادهای مسئول، داعیه تصدی آن را دارند ولی برای رفع مشکلات مساجد همگی شانه خالی می کنند و به یکدیگر ارجاع می دهند.

 

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی آهن آ‌لات در ماههای اخیر گفت: خیر مسجد امام زمان(عج) در سال جاری تعهد کرده بود که ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد هزینه کند اما متاسفانه با همکاری ضعیف برخی ادارات و عدم ارائه صورتجلسه تحویل زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی و عدم صدور پروانه، هنوز عملیات اجرایی این پروژه به طور رسمی شروع نشده است.

 

یعقوبی به پیگیری سه ساله ساکنین این مجتمع برای ساخت مسجد اشاره کرد و افزود: بعد از کلنگ زنی زمین مسجد در شهریورماه،‌ به دلیل اینکه نقشه نهایی زمین تایید نشده بود و با تغییراتی همراه بود، نتوانستیم کار را شروع کنیم.

 

وی با گلایه از اینکه ادارات متولی امور مساجد برای گره گشایی از مشکلات اولیه در ساخت مسجد، خیلی ورود جدی نمی کنند، افزود: می طلبد که برای ساخت یک مسجد،‌ ستادی متشکل از ادارات اوقاف،‌ مسکن و شهرسازی،‌ تبلیغات اسلامی،‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد،‌ معاونت عمران استانداری، شهرداری،‌ شرکت های آب و برق و ... تشکیل شود تا در شروع یک پروژه ای که خیر برای تمام مراحل آن،‌ پای کار آمده است، بروکراسی اداری های استان، او را از ادامه کار مایوس نکند.

 

وی با اشاره به قول مساعد مدیرکل راه و شهرسازی در خاکبرداری و تسطیح زمین این مسجد در سفر مهندس عظیمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان اظهارداشت: متاسفانه بعد از گذشت سه ماه از کلنگ زنی،‌ چون این کار انجام نشد،‌ هیات امنای مسجد با رایزنی با یک شرکت،‌ آتش به اختیار اقدام به خاکبرداری کردند.

 

یعقوبی همچنین به عدم واگذاری انشعاب آب به علت فاصله ۱۰۰ متری شبکه آب و فاضلاب از زمین مسجد اشاره کرد و گفت: برای دریافت امتیاز انشعاب اقدام کرده ایم ولی تاکنون به علت عدم مجاروت شبکه با زمین مسجد و هزینه های ناشی از توسعه شبکه واگذار نشده که موضوع از طریق استانداری درحال پیگیری است.

 

وی خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری های انجام شده از سال ۹۳ درخصوص واگذاری زمین مذهبی جهت احداث مسجد در مجتمع مسکونی شهید صیاد شیرازی و ارائه پلان اجرایی و تعهد کتبی مبنی بر احداث مسجد در مدت سه سال از زمان تحویل زمین،‌ تاکنون صورتجلسه تحویل زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی به هیات امناء تحویل نشده است.

 

یعقوبی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی و ضرورت رسیدگی به امور مساجد و رسیدن به مساجد طراز اسلامی یادآور شد: نگاه به واقعیتهای موجود در زمینه مساجد نشان می دهد به دلیل اهمیت مساجد و نقش حیاتی که در مبارزه با تهاجم فرهنگی از یک سو و حضور نیروهای مؤمن و وجود سرمایه های مادی و معنوی از سوی دیگر دارد، ضروری است، به این موضوع رسیدگی شود چرا که نیروهای خط مقدم جبهه مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن، تربیت یافتگان مساجد هستند و نقشی را که مساجد در نشر و گسترش اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از جبهه های نبرد در جنگ تحمیلی داشتند مجددا می توانند ایفا کنند.

 

صدور سند تک برگی برای زمین مسجد امام زمان(عج) در دست انجام

قباد گنجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان از ارسال مدارک لازم برای صدور سند تک برگی برای این زمین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اراضی این مجتمع مسکونی شرایط ویژه ای دارد،‌ صدور سند کمی به طول انجامید که امید است با تعامل خوب با اداره ثبت و اسناد شهرستان بیرجند، هرچه سریعتر این سند صادر شود.

 

وی همچنین به طرح بازنگری اراضی پادگان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این مهم با هدف تعیین کاربری ها،‌ موقعیت اراضی، دسترسی ها و نیازسنجی ها درحال انجام است، خاطرنشان کرد: تا اجرای کامل این مهم،‌هیچ گونه واگذاری اراضی انجام نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن