Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر نگار برنا از اهواز، مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران صبح امروز یکشنبه 3 دی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری اظهار کرد: خانواده ملی حفاری بالغ بر 18 تا 19 هزار نفر پرسنل دارد و با خانوار آنها بالغ بر 100 هزار نفر هستند.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این استان ظرفیت برگزاری چنین نمایشگاه هایی را حتی چند بار در سال هم دارد، گفت: امیدوارم محوطه بسیار بزرگ تری را در اختیار نمایشگاه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهر سپهری گفت: نمایشگاه بستر مناسبی برای تبادل کالا و ارائه خدمات تخصصی با سایر کشورها، ایجاد اشتغال مولد، کیفیت گرایی، بازاریابی، توسعه منابع ساخت داخل و اجرای پیوند میان سازندگان داخلی شود.

سپهری عنوان کرد: مهمترین راهکار سیاست های اجرای اقتصاد مقاومتی اعتقاد و اعتماد به توانمندی های داخلی است که افق روشنی از خوداتکایی را به ما نشان می دهد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری از سال 89 با نام گذاری های مختلف در سال تأکید کردند که همت و کار مضاعف، کار و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است؛ جهاد در عرصه کار، تولید، تکیه بر توانمندی های داخلی در راستای تقویت و توسعه اقتصادی از جمله اهداف سند اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت در راستای اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه های بسیار گسترده ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی، حمایت از مراکز دانش بنیان، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به خلاقیت و نوآوری تدوین و اجرایی کرده یا در دست اجرا دارد.

وی گفت: تعداد کالای مورد نیاز و قابل استفاده در صنعت حفاری حدود 65 هزار مورد کالا در انبار داریم که بالغ بر 233 میلیارد تومان ارزش دارد و از این مقدار کالا حدود 4 هزار قلم آن معادل 6 درصد به ارزش 44 میلیارد تومان ساخت داخلی شده است.

از 65 هزار کالای موجود اقلام پرمصرف آن که بیشترین کاربرد را دارد 4 هزار و 300 قلم است و از این مقدار بیش از 1000 قلم ساخت داخل شده یعنی 25 درصد کالای پرمصرف است.

رییس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه کالای پرمصرفی که امکان ساخت داخل شدن را دارد ولی توجیه فنی و اقتصادی ندارد، بومی نمی شود، یادآور شد: تنها یک هزار و 573 قلم کالا باید ساخت داخل شود پرمصرف بوده و دارای توجیه فنی و اقتصادی است.

سپهری افزود: بیش از 68 درصد عمده کالای ما که منطق ساخت و تولید دارد در کشور تولید و سالی 80 میلیارد تومان تزریق به صنعت داخلی داشتیم و 120 میلیارد تومان نیز کاهش هزینه و مانع خروج ارز از کشور شده ایم.

سال 94 بیش از یک هزار کالای طبقه بندی شده استاندارد به ارزش  37 میلیارد، سال گذشته 47 میلیارد و در سال جاری تاکنون در 40 میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در سال 92 تعداد80 سازنده، سال 93 تعداد 150، سال 94 تعداد 200، سال گذشته 240 و در سال جاری تاکنون 300 شرکت سازنده داخلی داریم. خوشبختانه 67 درصد از این تولیدکنندگان خوزستانی هستند.

وی با بیان اینکه ضمن نگاه به کل کشور نگاه ویژه ای به خوزستان داریم، گفت: بیش از هفت هزار و 200 خانوار که 70 درصد آنها خوزستانی هستند در شرکت های سازنده بیش از 75 درصد قراردادهای ساخت داخل سال گذشته به تولیدکنندگان خوزستانی واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزا و مردم محور بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار مثنوی، جانشین سپاه فتح در محوطه استادیوم تختی یاسوج افتتاح شد.

حسین پسنده، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که به همت قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح استان برپا شد، گفت: این نمایشگاه در ۲۰ غرفه از وام گیرندگان کسب و کارهای خانگی ناحیه مقاومت شهرستان‌های بویراحمد و دنا و عشایر استان برپا شده و تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را عرضه کردند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۶۱۲ تقاضی کسب کارهای خرد خانگی برای دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که از این تعداد ۷۰۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

پسنده اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار تا پایان خرداد ماه امسال همه این تعداد پرداخت می‌شوند.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با رایزنی و همکاری استانداری از محل تبصره ۱۸ در برنامه داریم که برای بیش از دوهزار نفر اشتغالزایی ایجاد شود.

پسنده بیان کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در طول سال رای فروش محصولات وام گیرندگان بازار فروش و نمایشگاه برپا می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا، خرد خانگی و مردم محور بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی، ترشیجات، لباس محلی، محصولات کشاورزی خشک شده در محوطه استادیوم تختی یاسوج تا ساعت ۲۰ روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برپا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود