Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از کاشت 5 هزار بذر بلوط در نهمین طرح جنگلانه در منطقه اوپرت شهرستان مهدیشهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا عبدوس در حاشیه اجرای نهمین طرح جنگلانه در شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: در این طرح که در چهارمین سال متوالی طرح ملی جنگلانه اجرا شد، 5 هزار بذر بلوط بومی منطقه در 15 هکتار از اراضی منطقه اوپرت کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاشت بذر بلوط باید در فصل سرما انجام شود، تصریح کرد: بذر بلوط باید در زمستان و پاییز کاشته شود تا بعد ازبارش باران و برف و بعد از یک دوره خواب، در فصل بهار بذر جوانه بزند و سبز شود.

عبدوس از همکاری هیئت های کوهنوردی و باشگاه های ورزشی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و استان سمنان در اجرای این طرح خبر داد و افزود: در کاشت بذر بلوط و سایر درختان جنگلی در اراضی شهرستان مهدیشهر بیشتر گروههای مردم نهاد دخیل هستند و طرح جنگلانه برپایه مشارکتی اجرا می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: در نهمین طرح جنگلانه شهرستان، همزمان با کاشت بذر بلوط در منطقه اوپرت، بذر گیاه باریجه نیز در 100هکتار از اراضی منطقه رضا آباد کاشته شد.

تصاویری از همکاری گروههای مردمی در  کاشت بذر بلوط درمنطقه اوپرت شهرستان مهدیشهر در ادامه از نظر می گذرد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان